Nektar skrev 2012-12-04 19:14:21 följande:
Det låter som att det blir svårt för slemhinnan att växa så mycket som behövs (vad jag har hört tidigare måste den vara över 7 mm, men bra om den är lite till. Jag hade 8 mm igår). Men du tänker nog helt rätt där i att det ju inte är lönt att slösa pengar och ork på att försöka när kroppen inte är redo. Jag förstår dock inte varför du inte kan få ta slemhinnestimulerande medel samtidigt som något som kan stoppa upp att du går för långt i din normala cykel? Det går inte eller? Då har du väl alltid lika "många" dagar på dig att få till slemhinnan? Jag kanske har missat vad du skrivit tidigare så jag ber om ursäkt om jag missförstått ditt dilemma...
Jag börjar bli galet nervös inför äp. Tyckte Solensten sa att jag var tvungen att göra ett oavsett om blåsorna vuxit sig tillräckligt stora eller inte. Jag tycker det gör ont av att gå på vul! Min sambo tycker inte jag ska skrämma upp mig med risk för att bli för hispig när det gäller, men känner att det är bättre att förvänta sig det värsta och försöka vara beredd på det..Ni som gjort äp med många ägg, gör det ont konstant eller går det i vågor?
Jag tar Femanest som är östrogenbaserat för att försöka få mina slemhinnor tjocka nog. Har lästa att man behöver minst 4 mm för att kunna bli gravid. så jag får väl se vad de säger imorgon. Men som sagt är jag inte hoppfull. Jag fick Provera för att få mens tidigare men som vanligt med min kropp ville den inte hjälpa till och jag fick mensen en vecka efter jag slutat med Proveran.
Solensten sa att jag skulle börja ta Femanest dagen efter jag slutade med Proveran oavsett om mensen kommit eller inte. Sen ska man ju ta VUL på dag 12-14 i behandlingen vilket blir imorgon (dag 12).
ÄP måste ju tyvärr göras oavsett om äggblåsorna är stora nog eftersom de annars fortsätter växa och kan ge överstimulering (vilket leder till sjukhusvistelse och tömning utan återföring).
Vad gäller smärtan under ÄP så stack det till ibland men Morfinet hjälpte mycket. Dock kändes det som om man åkte på världens fylla på 1 minut från nykter till helt luddig, var faktiskt lite kul att uppleva hur fort det gick.
Vart i en och samma mening som jag gick från helt klar till ganska luddig och jag pratade med min man under tiden och tyckte det var rätt kul.
Det var mest i början det gjorde ont på mig när han började och rengjorde och sånt eftersom jag har tunna slemhinnor så började jag blöda av det. sen stack det till när han använde nålen men det var ju ganska väntat och så kände man ett litet tryck när han började tömma på vätskan. Som om man är ganska kissnödig typ.