• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    Norris: Jag tror absolut int att amn ska använda tampong, det är ju som jennyz såger en infektionsrisk så avstå gärna från det. till mig sa det att jag också skulle ta 3 st och såklart så gick det ju inte att ligga ner på jobbet och det var väldigt kladdigt med jag tror att även om det rinner ut lite så verkar det.

A79: åh vad nära det är nu för dig! jag börjar få mycket frågor om jag ska föda snart. tydligen tycker mång att jag är så stor. och visst har magen verkligen blivit en stor kula men annars har jag inte lagt på mig så mycket.
    jag börjar känna mig lite otymplig och det är jobbigt att böja sig ner. foglossningen är ganska besvärlig nu och då men annars tycker jag nog att jag mår bra. dock får jag väldigt lite sömn just nu och hoppas kunna vila lite mer i jul.

Mustikka:  Hur mår du???
  • A79
    Emilotta skrev 2012-12-06 13:48:00 följande:

A79: åh vad nära det är nu för dig! jag börjar få mycket frågor om jag ska föda snart. tydligen tycker mång att jag är så stor. och visst har magen verkligen blivit en stor kula men annars har jag inte lagt på mig så mycket.
    jag börjar känna mig lite otymplig och det är jobbigt att böja sig ner. foglossningen är ganska besvärlig nu och då men annars tycker jag nog att jag mår bra. dock får jag väldigt lite sömn just nu och hoppas kunna vila lite mer i jul.

Ja... inte blir ju magen mindre med tiden hihi.

Ja tycker el jag vart iaf lite irriterad när folk påstod att jag var så stor
    & att dom påpekade att bebisen kommer väl närssomhelst!
    När jag var kanske i vecka24 redan.. Jag är faktist bara (lite) större nu,
     Jag vart bara stor "fort"..
    varför vet jag inte men jobbigt när folk ska gå lägga sig & säga åt mig att jag är så stor.
    Att jag måste ha tvillingar osv . nä fy.. gillades inte.  

Ja förstår att det är svårt att böja sig hihi.. jag kan bara hålla med!
    & d där med sömnen.. själv sover jag lite då & då.. finns inte en chans att man sover igenom en hel natt Tungan ute 
    Foglossningarna är ju inge kul heller..
    för en del försvinner den ju helt plötsligt?? Hoppas du får den turen!!

Inte speciellt länge kvar för dej heller faktist.. bara 2 mån va? 

• Emilotta

A79: jo nu är det bara 2,5 mån kvar, är i v. 30 nu. börjar verkligen se fram emot förlossningen, självklart att få träffa bebisen men även att gå igenom en förlossning och upplevelsen av den.. kanske kan låta konstigt men tycker det ska bli spännande. =)

• drömmer om ett barn

mammaidamaria: Vad spännande att dagen för RUL börjar närma sig! Glad Tråkigt att höra att du har problem med nacke och axlar.. hjälper alvedon alls?

EbbaGrön: Inte många dagar kvar tills det är eran tur, redan på onsdag! Solig Roligt att få dela med sig av nyheten till chefen sedan. Har ni berättat för dom närmsta väntar ni tills efter RUL?

LindaM: Vet inte om du fortfarande läser tråden men frågar ändå. Hur gick det på ditt VUL i november?

jennyz: Har din UVI blivit lindrigare? Skönt att det inte kom mer blod. Jag har inte ens tänkt på att kliniken har satt TD två dagar tidigare än förut, men det var ju jättebra! Skrattande Väntan är nog lång som den är..

3villbli4: Usch, vad hemskt att du hade så ont trots smärtstillande.. Rynkar på näsan Hur har det gått, blev det något återföring idag eller ville dom odla vidare?

LongingForAChild: Hur såg slemhinnan ut på VUL:et idag?

Sofiali77: Skönt att det känns som att tiden gått snabbare nu på slutet. Det är lite kluvna känslor.. å ena sidan längtar man till TD men å andra sidan är man så jäkla rädd för att få ett besked man inte vill ha. Har du tjuvtestat något eller väntar du till fredag nästa vecka?

Tack för dina ord, hopas verkligen att det kan ta sig trots ett dåligt embryo.

Petto83: Det var inte lite preparat du ska använda! Förvånad Har kliniken sagt något om hur lång tid det tar ungefär innan blåsorna försvinner?

Vad roligt med födelsedag, hoppas din son haft och får en fortsatt underbar dag! {#emotions_dlg.flower}  

Nektar: Vad bra att det blir ÄP trots allt, skönt att slippa göra om hela proceduren! Glad Även om alla blåsorna inte var tillräckligt stora så fanns det väl en hel del som var det? Håller tummarna för att det går bra för dig imorgon! Solig

Jag kände illamående och var öm i magen endast samma dag som ÄP:et, det gick över redan på kvällen. Precis samma var det även vid våran första IVF. Lite uppsvälld kanske jag är men ingenting som känns eller syns desto mer.

Norris: Jag fick ordinerat Lutinus två gånger per dag, samma tidpunkt på morgon och kväll. Fick rådet att ligga ner en halvtimme efteråt men det gick såklart inte på jobbet och då kände jag att det rann ut ganska snabbt. Skulle rekommendera dig att använda ett tjockare trosskydd istället för tampong.

Vad härligt att det snart är dags för din FET! Drömmer Har du gjort VUL?

Äppelkaka: Så progesteronet du använde 2009 var ännu värre än Lutinus? Huvva, tur att dom inte använder det då! Förvånad Herregud vad jag skrattade när jag läste din kommentar "hörni, nu har jag stoppat upp ett piller i muffen så nu går jag och lägger mig en timme". Det kanske man skulle testa att säga nästa gång, ha ha! Skrattande

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Nektar (1:a IVF, 7/12)
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
    * Norris (FET 11/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12
    * Freja150 (TD 19/12)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)

• Norris

drömmer om ett barn: Ok, då har jag inte missuppfattat dom, det blir alltså 2 st om dagen :)

Tack för att du flyttade mig i listan också. Jag ligger hemma å äter glass å tycker synd om mig själv (är magsjuk) så jag orkade inte trixa in mig på datorn å fixa det själv :)

• LongingForAChild

Tyvärr var slemhinnan bara 3mm som jag misstänkte och alltså på tok för tunn för att försöka före jul.
    så nu avbryter jag behandlingen och hoppas jag får börja om vid nästa mens.
    En annan läkare ska ringa mig vecka 51 och planera nästa försök.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: de ville odla vidare. Alla våra befruktade ägg har delat sig vidare, 6 st var riktigt fina. Så förhoppningsvis får vi en blastis tillbaka på lördag. :) Trodde att det var bättre med magen idag, men det gör fortfarande jätte ont och jag är väldigt svullen, svårt att röra mig. Hur länge brukar det kunna vara så? Hur går det för dig? Håller tummarna.

• LongingForAChild
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Nektar (1:a IVF, 7/12)
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
    * Norris (FET 11/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12
    * Freja150 (TD 19/12)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari