• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Emilotta skrev 2012-12-06 15:40:27 följande:
    A79: jo nu är det bara 2,5 mån kvar, är i v. 30 nu. börjar verkligen se fram emot förlossningen, självklart att få träffa bebisen men även att gå igenom en förlossning och upplevelsen av den.. kanske kan låta konstigt men tycker det ska bli spännande. =)

Ja men det är ju faktist något alldelens speciellt!!! Hjärta
  • jennyz

Hej på er! Inga av våra embryon klarade av att bli blastisar tyvärr så inga till frysen... så nu är det bäst att pyret fastnar!!!

UVI känns mycket bättre nu, det känns fortfarande men nu går det att leva med det så det går åt rätt håll...
    En vecka sedan ET nu, bara en och halv kvar till TD, dock brukar blödningen komma tidigare om det inte lyckas....

• EEJ

Jag är ju en sådan här tjuvtestare.... Testar alltid (två gånger tidigare) vid ET för att se att Ovitrellen gått ur kroppen och det har den alltid gjort runt dag 6-8. Idag har jag testat positivt både på dag 8,9 och 10 efter ovitrellen. Hur kan det komma sig att det är så olika hur lång tid det tar innan den går ur? Syns tydligt att det blir svagare så nog är den på väg ur, men det tar ju sådan tid....

• drömmer om ett barn

Norris: Jag tog Lutinus två ggr/dag vid båda förra försöken och har läst i många trådar där man blivit ordinerad detta. Vet inte vad som avgör om man ska ta två eller tre ggr/dag.

Vad trist att du åkt på magsjuka! Hoppas du blir bättre snart.. krya på dig!

LongingForAChild: Så himla tråkigt att försöket fick avbrytas! Nu får du försöka samla krafter under storhelgerna och ladda om inför nästa månad.

3villbli4: Vad härligt att det gått så bra för era embryon! Superkul att ni också ska få tillbaka en blasto.

Det låter nästan som att det är överstimulering på gång.. du kanske borde ringa kliniken imorgon. Eller om ni kollar upp det på lördag vid ET.

Kände av lite mensvärk inatt men annars ingenting. Så får se vad det ska bli av detta.

jennyz: Vad synd att det inte blev något till frysen.. Nu får vi verkligen hålla tummarna att lilla fröet tar sig!

• EbbaGrön

Drömmen om ett barn: Familjen och dom närmsta har vetat om det hela tiden, dom visste om att vi skulle genomgå en provrörsbefruktning m.m 
    Har varit skönt att kunna prata om det med familjen och vännerna.

Ska bli himla spännande på onsdag, längtar såå mycket och hoppas hoppas verkligen att allt ser bra ut!! 

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Jag har ju haft jätte ont och varit svullen hela veckan, bara kunnat vara uppe korta stunder. Nämnde det när de ringde. Dock hoppas jag verkligen inte att det är så, skulle bli jätte ledsen om vi inte fick sätta tillbaka något, särskilt nu när vi dessutom stannat här hela veckan. Fick ju utskrivet något av hemläkaren i fall det skulle bli ös för säkerhetsskull men de på kliniken tyckte inte jag behövde ta det.

• Petto 83
    3villbli4 skrev 2012-12-06 21:23:22 följande:
    drömmer om ett barn: Jag har ju haft jätte ont och varit svullen hela veckan, bara kunnat vara uppe korta stunder. Nämnde det när de ringde. Dock hoppas jag verkligen inte att det är så, skulle bli jätte ledsen om vi inte fick sätta tillbaka något, särskilt nu när vi dessutom stannat här hela veckan. Fick ju utskrivet något av hemläkaren i fall det skulle bli ös för säkerhetsskull men de på kliniken tyckte inte jag behövde ta det.

Usch låter inte bra. Håller tummarNa att du inte blivit ös. Men hur har du det med andningen? Tycker det har märkts ganska fort, att man lätt blir andfådd av minsta lilla och att man får en känsla av förstoppning. Ungefär som en gasbubbla i mellangärdet. Skumma liknelser men hoppas du förstår
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: ja, det är en hel det. Känner mig som ett vandrande medicinskåp. Har inte frågat om det men ska på koll i morgon så då tänkte jag ta fram listan med frågor

Har haft en mysig dag med lilleman och i helgen blir det kalas för hela slanten. Hoppas bara jag orkar. Känns dock som att det kanske är på väg att vända då jag inte blivit sämre idag.

• 3villbli4

Petto 83: Ja jag känner mig som om jag vore förstoppad, fast ändå inte. Väldigt ont i äggstockarna, framför allt vänster. Öm över hela buken. Jag kanske andas lite tyngre än vanligt, men inte jätte. Mår illa (kan ju lika gärna bero på Crinonen). Och svårt att röra mig. Men jag hoppas att det inte är så eller att det bara är på gränsen annars. Vill ju ha tillbaka en blasto på lördag. Låter dessutom inte roligt heller. Det har ju faktiskt inte blivit sämre under de här dagarna, fast inte bättre heller.

• jennyz
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Nektar (1:a IVF, 7/12)
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
    * Norris (FET 11/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12
    * Freja150 (TD 19/12)
    * Jennyz TD 18/12  

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec