• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Nektar: Blödningen är som vanligt om inte värre, det forsar. Har ganska svåra menssmärtor också och det brukar jag inte ha normalt sett.

Grattis till ruvarstatus! Hoppas verkligen att det går vägen nu efter allt du gått igenom och att du slipper överstimulering.

• Äppelkaka

Det rä möjligt att man kan blöda och ändå vara gravid men i mitt fall så blöder jag mycket mer än vanligt så jag struntar sedan igår faktiskt i klinikens rekommendation att fortsätta med Lutinus. Vag skulle kunna överleva syndafloden liksom? Tog ett glas vin igår också.

Nektar: Ja, mina kollegor är rätt underbara faktiskt. Så här i efterhand är jag glad att jag berättade trots att jag från början ville hålla det för mig själv Glad

• Varghona

Äppelkaka: samma här, verkligen syndaflod!! Inne på dag 8 och avtagit något men mycket mer än under en vanlig mens. Tog också ett glas vin igår. Tänker du fortfarande testa på måndag?

• Äppelkaka

Jag pratade med kliniken i torsdags och sköterskan sa att jag skulle vänta en vecka med att ta nästa test så jag testar igen på onsdag. Det tar ju ett tag för hormonerna att gå ut kroppen så jag ska kontakta dem efter att jag testat nästa gång.

• Varghona

Äppelkaka: pratade oxå med sköterskan i torsdags och hon sa att jag skall vänta till TD 17/12 mån, testa och sedan se resultatet. Känns drygt! :(

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * Jennyz TD 18/12
    * EEJ (4:e och sista försöket) TD 19/12
    * Freja150 TD 19/12
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida  
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
  • Norris

Men gud vad har jag gjort?? Jag e på RD5 idag men tog ett test ändå. Å jag vet inte men jag tyckte att jag såg ett streck!? Svagt svagt svagt! Men usch varför gjorde jag det? Tänk om de e spök. Vad jobbigt det blev nu...

• EEJ

Norris- lugn i båten! När tog du din äl spruta? Jag började testa vid ET och fick svagt plus hela tiden, vid rd 5-6 började det vända och blev starkare. Då ruvade jag på en blastocyst. Hur många dagar är ditt embryo?

• Norris

EEJ: jag har inte tagit nån ÄL-spruta. Har gjort stimulerad fet och fick blasto tillbaka.