• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris
    Nektar: Härligt att du fick bli ruvare idag! =) Förra gången fick jag ingen extra medicin efter ET, jag vet inte hur vanligt det är att man får det.
    Jaså, dom säger 21 dagar efter ÄP. Hmm nu måste jag maila å fråga om jag verkligen måste vänta till 1/1.
    Det är jobbigt att behöva vänta längre än nödvändigt!!
    Lycka till nu i alla fall =) Hoppas att du mår sämre snart *blink blink*
  • EbbaGrön

Varit på RUL idag och allt såg bra ut, verkar bli en prins och vi blev beräknade till 12 maj =)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12 
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12 
    * Freja150 (TD 19/12)
    * Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

• barreliten

Nektar: Jag fick Fragmin när jag låg inne för ÖS, tydligen så riskerar man blodproppar då. Jag skulle bara ta sprutorna en månad så nu har jag slutat.

• Äppelkaka

Alltså, jag hatar det här ibland.... Jag blödde lite igår kväll och insåg att det är kört för den här gången. Idag har jag haft rosa flytningar och eftersom jag tar lutinus så är det inte konstigt om mensen tar tid på sig för att komma igång. Bara för att få det bekräftat så tog jag just ett test.... som visar ett svagt rosa streck (en enkel sticka alltså).

Så vad nu då, det verkar ju troligast att jag fått ett tidigt missfall än att det här går vägen va?   

• Äppelkaka

Nektar: Vad härligt att du fått tillbaka en så fin blasto! Det är ju hur härligt som helst just att få tillbaka en liten

• EEJ

Äppelkaja- men om du har fått ett streck så kan du ju lika gärna vara gravid!! Blödningar är ju tyvärr inte ovanligt....

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-12 19:59:01 följande:
    Äppelkaja- men om du har fått ett streck så kan du ju lika gärna vara gravid!! Blödningar är ju tyvärr inte ovanligt....

Ja...det kan ju ha fungerat.... jag törs bara inte tro på det med tanke på blödningar. Och strecket blev rätt tydligt också efter de 10 minuter som stod på förpackningen. Antar att jag får be för att det inte kommer att blöda mer.

Åhhh, vad frusterande! Vill ha ett bestämt JA, det har fungerat eller NEJ, gör om och gör rätt Kräks  
  • mammaidamaria

EbbaGrön: Så härligt att höra att allt ser bra ut och grattis till kommande prinsen:)

Har du börjar känna nå rörelser? Mår du bra?

• jennyz

Äppelkaka, jag blödde en hel del när jag var gravid med dottern och hon är nu en livlig treåring... ;) håller tummarna för er!