• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * Jennyz TD 18/12
    * EEJ (4:e och sista försöket) TD 19/12
    * Freja150 TD 19/12
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida  
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december 
  • Freja150

Grattis A79!!! Jag tog mig friheten att lägga till en 'födda' - underbart att bli påmind om att det är möjligt och att många faktiskt lyckas. hoppas det var ok för alla!?

Ni som plussat - kom ihåg att uppdatera listan Skrattande Själv vågar jag inte riktigt, avvaktar till den riktiga TD Skäms 

• drömmer om ett barn
    A79: Så fantastiskt att er efterlängtade lilla prins äntligen är här! Hjärta Hoppas allt har gått bra för allihopa. Vad skönt att ni fått lämna BB och får mysa med guldklimpen i hemmets lugna vrå.. Drömmer Vad ska han heta?

Varma lyckönskningar till hela familjen! Glad Kram
  • Nektar

A79: Stort stort grattis! Tänk att han hörsammade bönerna om att födas i förtid! :)

Är det ingen som har tänkt på hur livmodertappen känns/förändras under ivf/vid tidig graviditet? Vore intressant att höra lite teorier i detta forum där alla är vana vid vaginalpiller som säkert kan påverka...  

• Norris

Jag kunde inte hålla mig så jag tog ett nytt test ny ikväll och det var också positivt!! Jag kan inte fatta det!! Känns helt overkligt :))))

• Norris

3villbli4: tack! Är bara på ruvardag 7 :) jag hade faktiskt tänkt vänta till testdagen 1/1 men min man kunde inte hålla sig å ville testa redan nu :) är sååå glad att kag lyssnade på honom. Julen kommer att bli helt fantastisk nu! :)