• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka
    EEJ: Stort grattis till Plusset!!Solig Eftersom jag bor i Umeå så gjorde Dr Solensten VUL på mig. Det var i vecka 8.

EbbaGrön: Grattis till en liten prins!{#emotions_dlg.flower}

Äppelkaka: Hoppas blödningen slutar och lilla pricken vill stanna!

A79: Nu är det nära för dig, helt underbart!{#emotions_dlg.flower} Tänk vad tiden går snabbt! Håller tummarna att er lilla kommer innan jul, så ni får julmysa tillsammans hela familjen!Tomte

Kul med så många ruvare! Håller tummarna för er!
    Såg att ni skrev om TD, och att det är på dag 21 nu. Har det ändrats? Jag hade på dag 19 (ej blasto)

För oss rullar det på (bokstavligt talatTungan ute) Känns som om jag ska spricka när som helst och är bara i vecka 30+6!
    Har bara denna vecka kvar sen går jag på havandeskaps, ska bli underbart skönt! Tungt att jobba nu. 
  • Äppelkaka

För mig har blod alltid betytt misslyckande så det vore ju helt fantastiskt om pricken vill stanna ändå. Känns lite bättre att höra att det kan gå vägen ändå

Jisses, och jag som enbart testade för att jag gick och väntade på mer blod och ville ha det säkert bekräftat innan vi sprättade en vinflaska imorgon för att dränka sorgerna! Skulle just ta och slänga testet när jag kollade lite närmre på det och såg att det började skifta fram ett litet streck Plus

• EEJ

Äppelkaka- har du någon bild?? Skulle vara kul att se?

Vet ni förresten vilket datum kliniken stänger innan jul?

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-12-12 20:35:44 följande:
    EbbaGrön: Så härligt att höra att allt ser bra ut och grattis till kommande prinsen:)

Har du börjar känna nå rörelser? Mår du bra?
    Ja, har faktiskt börjat känna lite små rörelser nu =) Han som gjorde ultraljudet på oss sa att bebisen var himla livlig =)
    Jag mår bra, lite less o trött bara och små huvudvärk till och från, tro jag måste ta och börja med järntabletterna, blir nog piggare då/mindre huvudvärk .

Sj då, hur mår du? Känt några rörelser? 
  • Norris

EEJ: jag frågade igår och dom jobbar sista dagen den 20:e. Alltså torsdag nästa vecka. Sen öppnar dom igen den 7:e :)

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-12 21:47:26 följande:
    Äppelkaka- har du någon bild?? Skulle vara kul att se?

Vet ni förresten vilket datum kliniken stänger innan jul?
    Jag kastade det just och tänker ta ett clearbluetest imorgon Det var ett rätt tydligt streck för att vara kvällsurin i a f.

Jag tror att de har öppet t o m den 21/12 men jag är inte helt hundra.
  • Freja150

Grattis EEJ och Äppelkaka till era plus! Jag gav vika och tjuvtestade imorse eftersom jag inte fått min mens och det blev ett klart och tydligt plus från första börja är försiktigt optimistisk och vågar knappt tro att det här äntligen händer! Håller tummarna för övriga ruvare!

• turtle01

Åh, så roligt Freja! Grattis till ditt plus! ;)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Äppelkaka

Tyvärr inte mkt att gratulera till i mitt fall. Nu blöder jag mer och klumpar så det är ett tidigt missfall här. Sitter på jobbet och förstår inte varför jag åkte hit. Gjorde misstaget att ringa mamma i bilen på väg hit och bröt ihop så att jag var tvungen att stanna bilen. Nu kan jag inte sluta gråta och förstår inte hur jag ska ta mig igenom den här dagen och första mötet är om 5 minuter. Fanfanfanfan!