• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Äppelkaka, hemskt ledsen för din skull. Förstår känslan precis, upplevde det på liknande sätt när jag fick mitt minus i somras. Några andra plussade då medan jag fick mens och minus på stickan. Styrkekram till dig...

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Äppelkaka

Tack Vi hade nyss morgonmöte på obbet och jag började grina mitt i och berättade precis som det var. Alla vet hur vår son kom till så jag sa som det var, att jag varit gravid men just fått missfall och att jag inte håller ihop idag. Alla var jättegulliga och det känns faktiskt bra att de vet (Vi var inte så många här på kontoret idag).

• EEJ

Äppelkaka- så otroligt tråkigt! Hoppas att ni trots allt får en fin jul och kan lägga ivf karusellen åt sidan ett tag. Man blir så knäckt av alla motgångar. Varmt lycka till i fortsättningen!! Kram

• Äppelkaka

EEJ. Tack, jag ska passa på att njuta av allt bra som vi redan har och sedan blir det till att kavla upp ärmarna igen efter nyår. Tycker bara att det är så himla onödigt att få ett plus och sedan missfall på det. Det är ju inte så att vi i den här tråden bara kan gå hem och ligga lite för att försöka igen.

Men jag ska följa er andra som ruvar just nu sedan kör vi FET så fort det bara går.

Förresten, vet ni hur det fungerar med när man får göra FET efter en IVF-behandling? Jag har ju gjort det en gång men minns inte när man får pröva; om det går att göra i nästa menscykel eller om vi måte vänta till ännu nästa.

• Äppelkaka
    Freja150 skrev 2012-12-13 07:18:39 följande:
    Grattis EEJ och Äppelkaka till era plus! Jag gav vika och tjuvtestade imorse eftersom jag inte fått min mens och det blev ett klart och tydligt plus från första börja är försiktigt optimistisk och vågar knappt tro att det här äntligen händer! Håller tummarna för övriga ruvare!
    Stort grattis! Det är så här det ska vara, plus plus plus! Plus
  • EEJ

Precis som vid ett ET så ska du haft en ohormonell blödning emellan. Så typ FET I feb om du har regelbundet cykel.

• Norris

Jag mailade ju till Umeå och frågade om testdagen. Dom sa att vid frysåterföring är det alltid 21 dagar efter återföringen. SÅ det blir ändå testdag 1/1 för mig =/

• jennyz

Freja: stort grattis!!!

Äppelkaka: vilken jobbig dag dör dig stackare!!! Skönt att du kunde berätta och släppa känslorna lös, tror absolut det behövs för att få behålla sin psykiska hälsa!!