• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    jennyz skrev 2012-12-16 16:05:14 följande:
    Gravid 2-3 veckor visar testet, jippie!!!!!!!

Å så himla jättemycket grattis!!!
  • Nektar

GRATTIS till er som plussat! Hoppas det håller i sig för er alla!

Att 3villbli4 började må dåligt i fredags tar jag som ett sämre tecken för mig. Tycker bara jag mår bättre och bättre. Känner lite molvärk runt livmodern bara. Ska nog testa imorgon eller på tisdag men väntar mig ett minus...suck

• 3villbli4

Tack alla. :) Stort grattis jennyz till erat plus oxå. Jag vet dock inte varför jag testade så tidigt. Vi har testdag på julafton. Men det är inte lätt att låta bli när man mår så illa. Nektar: tycker inte alls du ska ge upp bara för det, det är inte så vanligt att man mår så illa dom jag gör så tidigt. Jag hade det dock likadant med dottern faktiskt. Började må illa innan mensen uteblev och spydde sedan konstant i 9 månader. Så det är nog bara jag som är känslig. Lite orolig blir jag dock då jag är rädd att det ska bli samma ignorerar. Men nu vet man ju att det är värt det. Jag håller tummarna.

• Nektar

Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?

• Nektar

Nej, helt har Jag inte givit upp. men satte ju in dagarna efter dig bara och Jenny sa att jag skulle må dåligt om det tagit sig för jag hade varit mycket nära ös..men ger det några dagar till. Mådde du bra innan kräkningarna kom?

• 3villbli4

Jag mådde jätte bra innan det. Trodde det var kört då Jenny sa till mig också att jag kunde börja må dåligt om det lyckades. Mina äggstockar var jätte svullna och jag hade skit ont efter äggplocket. Så när det slutade göra ont och övergick till bara mensvärk trodde jag inte det kunde tagit sig. Vaknade i torsdags och bara grät för att jag bara kände att det gått åt helvete, hade tydligen fel. Nu får man väl bara hålla andan till TD. Jag hoppas att det går vägen för er.