• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Man kan ju alltid hoppas, men vill inte hoppas för mycket om det blir negativt, då bryter jag nog ihop, tror inte att det blir fler försök då vi inte fick några till frysen...

• Nektar

Drömmer om ett barn: Så oerhört tråkigt! Är blödningen precis som den brukar?

Äppelkaka: Usch, vilken gårdag! Fantastiskt att du har sådana arbetskamrater att det känns okej att berätta en sådan sak! Njut av julen nu och hoppas du får starta så fort som möjligt igen efter nyår!

Varghona: Beklagar! Försök fokusera på de 4 möjligheterna i frysen så länge. Hur såg ditt embryo ut vid insättning, det var en blasto va?

Freja150: Stort grattis, håller tummarna allt vad som går att den lille stannar kvar! Har du kontaktat kliniken eller gör du det på testdagen?

En fråga till er som plussat: Hade ni några tidiga graviditetstecken innan ni plussat?
    Jag själv tycker det är svårt att förstå vad som händer i kroppen när det gäller Lutinus och Pravidel som jag tycker ger illamående bitvis. Igår började även brösten ömma rejält. Då menar jag inte bröstvårtorna för dem har varit stora och ömma säkert i 14 dagar eller mer. Men känns konstigt att detta skulle ske 1 dag efter ET. Upplevde ni gravida något "stick" eller nidblödning av att embryot fäste?             

• jennyz

När jag var gravid förra gången hade jag inga symtom utom yrsel, ordentlig sådan, om jag klev upp hastigt blev jag svimfärdig... Fick heller inte mycket andra symtom, efter fyra veckor väldigt trött men annars inget, det i kombination med blödningar av och till nästan till v 12 gjorde att man inte kände sig särskilt gravid...

• EEJ

Nektar: jag har inga känningar den här gången... Jag har haft mer känningar de gånger jag fått minus. Sa dagen innan jag plussade att det har misslyckats, det kändes så i hela kroppen! Börjar känna av ett lätt illamående men det är inte värre an att jag klarar mig.

• Nektar

Det är väl så; symtomen kan vara så olika från person till person och från graviditet till graviditet. Det är ju det som gör det så jobbigt för oss alla att inte kunna lita på det vi känner i kroppen! Ett "dåligt" symptom kan lika gärna vara graviditet och ett "bra" kan vara andra hormoner som spökar!  

Jennyz: Håller tummarna för dig, väntar du med att testa till TD?

EEJ: Så sjukt spännande det är för dig! Innebär utebliven blödning att båda har fäst? Måste väl vara så! :) Antar också att om en blödning skulle komma så kanske fortfarande ett embryo klarar sig vidare, kan det vara så?     

• jennyz

Jag kommer att vänta åtminstone till söndag kväll, då jag åker bort nu... Om ingen blödning kommit då kan jag nog inte låta bli då...

EEJ: ja tänk om det blir 2!! Jag var i nästan samma situation när jag var gravid med dottern, men jag fick ju blödningar, vilket kan ha varit att en fäst men inte orkat stanna, eller något annat...
    Man blöder dock inte automatiskt för att den ena inte fäst, så jag hoppas du slipper dem skrämselhickan!!!

• EEJ

Nektar: jag tror att bara ett har fastnat. Det känns så iaf, men man kan ju aldrig veta... Får snällt vänta in VUL som gissningsvis blir i början av januari. Tror att ett embryo bara kan tas upp av kroppen och försvinna, även utan blödning...

• Freja150

Jennyz: men då håller jag tummarna för dig, du lät så uppgiven i tidigare inlägg att jag trodde du blödde mkt. Men låter ju verkligen som att det kan vara något Nektar: tack! Jag kontaktar kliniken på testdagen. Jag har varit illamående sedan någon dag efter insättningen, jag är helt medicin fri men andra symtom har jag inte haft, förrutom att jag inte fått mensen eller nån annan blödning.

• Varghona

NEKTAR:

Fick två embryon insatta. Tvådagars. Ett sexcelligt och ett fyrcelligt. Min man var helt säker på att det skulle funka denna gång....men icke. Förra gången hade vi endast ett embryo att återföra, inga till frysen och denna gång fick vi ju som sagt fyra till frysen. Vet ej vad oddsen är för enbart FET och hur det går till, då vi endast gjort en IVF tidigare. Har teletid med läkaren den 7 jan, får se om man skall göra en sista IVF eller försöka med de som är i frysen först?!

• heli78

Jag hade blödningar i tre omgångar under de första 8 veckorna. Inte jättemycket, men med klumpar i. Var så säker på minus, men är nu i v 18 och fortfarande gravid. Blödning behöver inte betyda att det är kört.