jennyz: Så himla skönt att lilla pyret har vuxit ikapp. Jag tror att det kommer sluta bra det här!
Vilken tur att ni gjorde en till koll av TSH-värdet. Hur lång tid gick det mellan dom olika testen?
Varghona: Jag hade gjort färskförsök i första hand. Precis som Jennyz skriver så kanske ni får ytterligare embryon till frysen som kan användas till eventuella framtida syskonförsök. Ju fler eskimåer desto bättre!
Freja150: Vad härligt att ni fick höra hjärtljud på ultraljudet, stort grattis till er!

Hoppas att det ser bra ut på återbesöket och att ni förhoppningsvis får lyssna till ljudet av dubbla slag då.
Vilken onödig kommentar av läkaren!

Självklart vet majoriteten som har fertilitetsproblem hur statistiken för missfall ser ut och det är knappast någonting man vill höra när man efter stor möda äntligen lyckats bli gravid. Tummen ner för honom.. Du är gravid och nu ska vi bara tänka positivt!
EEJ: Är så glad över att höra att du fått komma på ultraljud och stilla din oro. Jättegrattis till det lilla livet!
vårt 2012: Härligt att ni är på gång igen! Detta ska bli ert 2013, något annat kan jag inte tänka mig!

Vilka preparat använder du nu?
äralltupptaget: Välkommen hit!
Jag har gjort långa metoden och vid första försöket tog det exakt 5 veckor från spraystart till återföring. Senaste försöket drog ut på tiden då blödningen dröjde. Denna gång kommer jag köra den korta metoden och fick info att äggplock kommer att ske ca 12-14 dagar efter sprutstart så räknar med att det tar lite drygt 2 veckor totalt.