Mirage skrev 2013-01-17 16:56:52 följande:
Igår gjorde jag ÄP och det var en riktig plåga! Tårarna rann på mig och jag som normalt är ganska smärttålig. Vet inte varför, men det gjorde mycket ondare denna gång än förra, så de fick höja medicineringen med ytterligare en dos för att lindra smärtan. Sjuksköterskan var så himla gullig, hon märkte hur ont jag hade och gjorde allt för att få mig att må bättre. Fin och proffsig personal!
Hur som helst så tömde doktorn 9 stycken äggblåsor. Han lämnade efter många om och men den 10:e äggblåsan eftersom han inte kom åt den pga min endo. Resultatet blev 7 ägg av 9 möjliga, så jag är sååå lycklig =). Det var värt all smärta flera gånger om! Största äggblåsan var 28 mm... vilket doktorn tyckte var en bra storlek och han menade att de då borde vara mogna.
Så Drömmer om ett barn- jag tror att menopuren gjorde susen och jag ber att det ska komma att bli ett bra resultat även för dig! Det är så typsikt när man väl vill ha den där förbaskade mensen, då kommer den inte och vice versa ;).
Idag har jag gått på nålar ifall dr Solensten skulle ringa o meddela att äggen var skräp som sist, men... han har inte hört av sig så jag ser ut att bli lycklig ruvare imorgon! Det är bara att hoppas!
Kram på er alla kämpare där ute!
åh vi håller tummar och tår!!! :)
Bra att det finns proffsigt folk som lugnar en , eller åt försöker iaf , och inte bara snäser mot en!
Hur exakt går ÄP till ? Kör dom in en spruta med någon stor nål eller ?