Nektar skrev 2013-01-14 17:48:37 följande:
Hej! Jag har också PCO-S och en drös med Pergokurer bakom mig innan jag fick remiss till IVF (har ett försök bakom mig). Dem har aldrig nämnt sprutmetoden för mig istället för Pergotime, jag har dock läst lite om att det ska finnas en. Tror att vi med PCO-S skulle kunna få tokmånga blåsor av sprutmetoden och att de då skulle behöva göra flera vul för att kontrollera detta (= dyrt). Jag tog en väldigt låg dos av sprutorna i samband med IVF och kan tänka mig att jag inte hade fått 1-2 äggblåsor med den mildare sprutmetoden utan betydligt fler. Kanske är det därför de ofta går från Pergotime till IVF. Men vill du fortsätta med andra alternativ innan IVF så fråga lite mer om den!
Vårt2012: Vad innebär det, att du har en blasto sparad i frysen för FET? Är det FET ni ska göra nu på ett embryo? Eller har ni satsat på ett nytt ET? Kan man göra så föresten att man gör sitt gratisförsök med ET och sen sparar ett gratis frysförsök medan man går direkt på att betala för typ ett 3-pack?
Alla: Hur är det där med finansieringen egentligen. Jag menar om vi nu gör ett FET och, om alla övriga överlever, har 6 st blasto kvar. Kan vi då välja att göra ett och ett FET tills dem är slut? Vad kostar ett enskilt FET? Är det bättre att köpa ett 3-pack med minst 2 färskförsök?
Alla: Finns det någon som skulle kunna förklara vilka mediciner och på vilken cd som vad sker i ett stimulerat FET? Sitter och ska avgöra om jag ska framkalla en blödning med Provera eller vänta på en eventuell egen blödning innan FET. Vore bra för planeringen att veta bättre, fick inte så tydliga besked från kliniken idag.
Drömmer om ett barn och Mirage: Håller tummarna för att Menopur ger er en bättre skörd av ägg. Men framför allt att ni får några av riktigt bra kvalitet!
Min läkare berättade om "sprut-metoden" när jag hade ätit 3 kurer pergo utan resultat, enligt henne var det en "starkare" medicin att försöka med ( eller hur man nu ska uttrycka sig )
Men hon sa även, so, du skrev, att det krävs mycket undersökningar men det har jag inget emot, det fick jag göra under pergo-kurerna också ( vul flera gånger samt blodprov )
Jag har kommit upp i högkostnadsskyddet så jag behöver inte betala något för VUL :)
Men även om jag skulle få göra det så skulle det vara värt det :)
Jag ska till läkaren på fredag är så nervös vad hon ska säga, samtidigt som det ska bli skönt att komma ett steg närmare en bejbis :)