• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • heli78

Har lagt in mig på listan. Var på RUL förra veckan och allt såg bra ut. Skönt! Håller tummarna för att alla kämpar lyckas under 2013!!!

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    *Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 
    * Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    *Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december

• Emilotta
    Tinzu:  usch vad ledsen jag blir för er, det som såg så positivt ut. många kramar
  • Tinzu

är det någon som orkat sätta sig in i hur det blev med utökade försök finansierade av landstinget? Vi har ju förbrukat ett IVF och ett FET, båda misslyckades ju, var det allt? eller blev det ändrat något så att man får fler?

• Tinzu
    Emilotta skrev 2013-01-02 20:25:35 följande:
    Tinzu:  usch vad ledsen jag blir för er, det som såg så positivt ut. många kramar

tack
  • Mirage

Tinzu: Usch, det var verkligen tråkigt att höra! Har en kompis till mig som var med om liknande. Läkarna upptäckte i närmare vecka 11 att hon hade en tom fostersäck, vilket var ett väldigt tufft besked. Någonstans tror man ju att det har gått vägen även om man är medveten om riskerna. Jag hoppas att du får ett svar på hur/varför. Mina tankar går till dig! Kram

Jennyz: Grattis!!! Håller med om att ifall det blir kejsarsnitt eller inte är en bagatell. Det kanske var nåt man funderade på innan man var i detta läge. Nu handlar det mer om att överhuvudtaget få barn o att de i sin tur är friska, Verkar ju lovande om ert förra barn var litet! Håller tummar och tår för dig! :)

* vårt 2012 

* Mirage

* Sofiali77 TD 14/12 
    * Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    *Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december

• LongingForAChild
    Tinzu skrev 2013-01-02 20:37:24 följande:

är det någon som orkat sätta sig in i hur det blev med utökade försök finansierade av landstinget? Vi har ju förbrukat ett IVF och ett FET, båda misslyckades ju, var det allt? eller blev det ändrat något så att man får fler?

Det blev ju ändring efter nyår men det är vad jag förstår de som gör remiss efter nyår. Alltså inte oss som redan har börjat. Tror tyvärr inte man kan få nå retroaktivt så att säga.
  • Nektar
    * vårt 2012
    * Nektar (FET i februari)

* Mirage

* Sofiali77 TD 14/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Nektar

Som ni fick en hint av innan jul så blev det negativt för oss med vår fin fina blasto på första försöket. Testade 2 ggr innan testdagen 28/12 och väldigt dåligt med extra streck. MEN vi tar nya tag. Fick ju ett gäng till frysen.
    Pratade med kliniken idag men blev inte så mycket klokare. Fick en teltid med läkaren i mitten av januari. Vet alltså fortfarande inte om det blir fet i stimulerad eller i naturlig cykel. Svårt att veta om jag har en naturlig cykel då jag inte på väldigt länge har inväntat den (tror den är runt 32 dagar, men har börjat med Provera tidigare än så för att starta blödningen). Oavsett antar jag att det blir FET någon gång i februari. Någon som vet förresten om dem kollar (med blodprov eller annat) om man haft ägglossning efter ET och möjligen kan ha lyckats bli gravid självmant innan de låter en sätta igång med stimulerat FET?

EEJ: Jag håller alla tummar och tår att det inte var något att bekymra sig över (lätt att säga) det du upplevde under julledigheten. Hoppas minst ett embryo lever kvar!

Tinzu: Jag kommer ihåg dig. Så mycket upp och ner! Hemskt att se att det bara var en hinnsäck kvar. Hur går ni då vidare, måste ni invänta att den kommer ut eller kan ni påbörja något nytt direkt? Alla styrkekramar till er! Nya reglerna gäller enbart så att alla får genomgå två gratis försök. De som har frysta embryon får ett ET och ett FET och de som inte får några frysta embryon får två ET. MEN det gäller tydligen endast dem som får en remiss skriven nu efter nyår...

Jennyz: Vad skönt att det syntes ett litet pyre där inne! Hoppas det växer på sig lite bara så ni kan andas lite lugnare. Gött med ett till besök inom snar framtid!

• Tinzu
    Nektar skrev 2013-01-03 18:47:34 följande:
    Som ni fick en hint av innan jul så blev det negativt för oss med vår fin fina blasto på första försöket. Testade 2 ggr innan testdagen 28/12 och väldigt dåligt med extra streck. MEN vi tar nya tag. Fick ju ett gäng till frysen.
    Pratade med kliniken idag men blev inte så mycket klokare. Fick en teltid med läkaren i mitten av januari. Vet alltså fortfarande inte om det blir fet i stimulerad eller i naturlig cykel. Svårt att veta om jag har en naturlig cykel då jag inte på väldigt länge har inväntat den (tror den är runt 32 dagar, men har börjat med Provera tidigare än så för att starta blödningen). Oavsett antar jag att det blir FET någon gång i februari. Någon som vet förresten om dem kollar (med blodprov eller annat) om man haft ägglossning efter ET och möjligen kan ha lyckats bli gravid självmant innan de låter en sätta igång med stimulerat FET?

EEJ: Jag håller alla tummar och tår att det inte var något att bekymra sig över (lätt att säga) det du upplevde under julledigheten. Hoppas minst ett embryo lever kvar!

Tinzu: Jag kommer ihåg dig. Så mycket upp och ner! Hemskt att se att det bara var en hinnsäck kvar. Hur går ni då vidare, måste ni invänta att den kommer ut eller kan ni påbörja något nytt direkt? Alla styrkekramar till er! Nya reglerna gäller enbart så att alla får genomgå två gratis försök. De som har frysta embryon får ett ET och ett FET och de som inte får några frysta embryon får två ET. MEN det gäller tydligen endast dem som får en remiss skriven nu efter nyår...

Jennyz: Vad skönt att det syntes ett litet pyre där inne! Hoppas det växer på sig lite bara så ni kan andas lite lugnare. Gött med ett till besök inom snar framtid!

vi fick en tid nästa vecka på Tisdag för ny koll och hjälp att få ut allt, alternativt vänta på att naturen har sin gång.. men vi ville inte vänta och han sa då att vi får komma in idag, vilket vi gjorde, ett nytt ultraljud gjordes och det var samma resultat, så jag fick ta en tablett som gör så att hormonproduktionen slutar, imon ska vi tillbaka för att få Cytotec, det har redan nu börjat blöda av den första tabletten, tänk om det vore så fantastiskt att jag inte behövde Cytotec
  • Nektar
    Tinzu skrev 2013-01-03 19:48:33 följande:

vi fick en tid nästa vecka på Tisdag för ny koll och hjälp att få ut allt, alternativt vänta på att naturen har sin gång.. men vi ville inte vänta och han sa då att vi får komma in idag, vilket vi gjorde, ett nytt ultraljud gjordes och det var samma resultat, så jag fick ta en tablett som gör så att hormonproduktionen slutar, imon ska vi tillbaka för att få Cytotec, det har redan nu börjat blöda av den första tabletten, tänk om det vore så fantastiskt att jag inte behövde Cytotec
    Usch, beklagar verkligen! Har du haft tydliga graviditetssymptom dessa veckor? Hoppas det ger sig snabbt så att ni får köra igång snarast. Har ni kvar frysta embryon eller blir det isf ett nytt färskförsök? Hoppas det inte krävs att skramla pengar efter en sådan där upplevelse iaf utan att ni kan köra igen direkt!