• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • mammaidamaria

Vad kul att det är fler som har tillkommit i listan som gravid. Till er som fortsätter att kämpa, ni är otroliga! Jag vet att det är tufft:( jag hoppas hoppas så innerligt att ni alla får ett plus på stickan detta år. Kram till er alla!!!

• Varghona
    jennyz skrev 2013-01-07 17:36:39 följande:
    Jag skulle ha gjort färska först... Det är lite större chans att lyckas med dem, och om det lyckas kanske ni får fina även till frysen om ni vill göra syskonförsök...

Tack för tips! Blir nog så fastän vi tänker ta uppehåll någon månad. :)
  • EEJ

Idag kl 15 är det dags för första VUL:et och efter blödningen i jul så finns ju risken att det är tomt därinne. Dock mår jag så dåligt (illmåendet from hell) och magen har svällt upp som en ballong så jag skulle bli väldigt besviken om det "bara" är en tom hinnsäck. Men det har vi ju varit med om i den här tråden mer än en gång så inget kan ju förvåna en längre....

Jag är så nervös att jag itne kan skilja graviditetsillamåendet från nervösillamåendet- och då är klockan ändå bara 8. Det kommer att bli en lång dag.

Tråden känns väldigt tyst just nu, hur går det för er som är mitt i behandlingen? Mirage- ser att du sprutar- går det bra?     Det kanske är många som inte kommit i gång efter juluppehållet!  

• jennyz

EEJ: håller tummarna, det låter lovande!!! Kanske det tom är två!!! Förstår att du är nervös...tror på dig!

• Emilotta
    EEJ: håller alla mina tummar och tår idag för att ni ska få se tickande hjärta/n!

Jag har nu 39 dagar kvar till BF och nu börjar magen bli stor. ska till specmödravården imorgon för att planera förlossningen. på grund av min MS kan det i värsta fall bli att jag akut får känselbortfall och inte känner värkar och då måste de vara förbereda på det. jag tror och hoppas också att det blir ett extra UL så vi får se bebisen. annars mår jag ganska bra. ska jobba 3 veckor till men får se om jag orkar.

Mustikka hur går det för dig? du är ju några dagar före=) 
  • Mustikka

Emilotta: Det går jättebra för oss!:) Sen jag slutade jobba så har jag mått toppen. Nästan inga krämpor alls och sover hur bra som helst nu:) Innan så sov jag bara några timmar åt gången.
    Vecka 35+0 idag! Så inte alls länge kvar, fast det känns som evigheter vissa dagar.

Har du förberett nåt? Jag har tvättat kläder, lakan och filtar och packat halva bb väskan. Det är så härligt att gå hemma och pyssla med lillans saker:)

Skönt att du får planera förlossningen och härligt om det blir ett till ul. Nu är det ju så länge sen man fick se sitt lilla pyre:)

• LongingForAChild
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)   

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild Startat med Femanest. FET ca V.5
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) Bf 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin  14e december
  • LongingForAChild

Nu har äntligen min mens kommit... (på dag 40-41) så nu har jag börjat med Femanest så hoppas på VUL ca 22-24 januari och hoppas på att mina slemhinnor äntligen ska vara tjocka nog!! I så fall blir det nog FET veckan efter skulle jag gissa.

• vårt 2012

Lägger till mig i listan, startade med sprutorna igår..
    Det var ingen egen graviditet, bara lite sen mens..
    Jag var mest rädd att det var PCO-S'n som hade slagit till, med tanke på tröstätarkilona som fastnat på mig sista året..
    Igår var det ett år sen vi var på första info samtalet...
    2013, ska fasen bli vårt! 

Och känslan av hopp har infunnit sig igen..
    Nu kör vi!
    Solig
    ____________________________________________________________________________________

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul) 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Nektar (FET i februari)   

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Mirage
    *vårt 2012 (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild Startat med Femanest. FET ca V.5
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) Bf 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012) 
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin  14e december

• EEJ

Ett fantastiskt litet hjärta slog, mätte den till 7+4 och jag är ju 8+1 och det var visst en godtagbar diff på dagar. Jag är så glad att det bara var en, även om två också varit välkomna. Men eftersom att födde prematur förra gången så innebär alltid flera bebisar en större risk.