• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    Mirage: Vi (läs jag) har kört lite med fertilitetsmonitor, men den har inte gett något utslag varken på monitorn eller på en frånvarande mens.
    Jag fick igår en "smäll" av verklighet som jag ej tänkt på utav mig sambo som sa "Det känns som om du skulle kunna bli med barn på vilket sätt som helst, bara du blir med barn dvs att det ej spelar ngn roll om det är med mig" OMG jag är sååå sååå såå ledsen över detta och inser väl att jag är lite inbunden i mig själv i hur jag mår, om jag har ngn konstig blödning, om mensen kommer, och att jag kissat på stickor.....

Märker nu hur detta tär på mig/oss och jag vet inte hur jag ska göra för att försöka få han att förstå och hur jag ska få min kropp att öht vilja ha sex utöver vid försök att få barn, kan ngn snälla ge mig tips?! Skäms
    Jag ska nu sälja monitorn, den har varken gett till eller från så då kan jag lika gärna klara mig utan så slipper han tro att jag bara vill ha sex för att monitorn säger att vi ska det....
  • Äppelkaka

Tinzu: Det var riktigt tråkigt att behöva gå och tro sig vara gravid och sedan blir det inget. Fy, lider med dig

Jennyz: Stort grattis! Vad härligt att det finns ett levande litet pyre där inne Skrattande Förstod att det skulle gå bra i ditt fall Glad

drömmer om ett barn: Stackare, jag vet så väl hur det där svarta hålet känns. Att inte veta hur livet skulle kunna gå vidare med en mening om man inte får bli förälder. Det enda som verkligen hjälper är ju att få ett barn och när inte det går... Hoppas ni kommer fram till hur ni ska gå vidare nu. Stor kram!

Ser att jag inte uppdaterat mig på lista:

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Petto 83

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Har varit så under jul och nyår. Var i alla fall på vul i dag och allt verkar vara tillbaka i det normala efter ös. Så nu kör vi igång när mensen kommer om den nu inte kommer förtidigt. Har stort 30-års partaj snart och hade tänkt vara med på den och gå all in så vi hoppas på sen mens annars kör vi i nästa cykel då kliniken helst vill köra naturligt. Denna gång kommer vi även testa menophur el hur det nu stavas. Blir spännande å se hur det går. Alla lycka till oss kämpare och hoppas 2013 är vårt år!

• Äppelkaka
    Äsch, det blev ju fel, nu då:

* vårt 2012

* Mirage

* Sofiali77 TD 14/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida
    * Freja150

BabyFödda
  • drömmer om ett barn
    Tinzu: Får ont i magen när jag läser er historia.. så sorgligt och framförallt orättvist! Gråter Stor kram till dig.

Mirage: Tack för ditt inlägg! Har känt mig stark förut men på julafton funderade jag väldigt mycket på årets alla motgångar och då brast det till slut..

Går det bra med sprutandet? Inte länge kvar tills det är dags för ÄP! Håller tummarna hårt för att det går bra denna gång och att ni får ett finfint embryo tillbaka. Sa Dr Solensten någonting om skillnader mellan Menopur och Gonal-F? Jag har tagit Puregon alla tre gångerna och trots att vi gjorde en stor doshöjning nu senast (började med 300ie) så blev det betydligt färre ägg än vid första försöket då jag tog 125ie genom hela hela behandlingen. Så hoppas på att få testa något annat denna gång.

Gick det bra imorse trots att du saknade remiss?

EEJ: Usch, vad tråkigt att du haft blödningar och ont. Verkligen ingenting man vill vara med om när man väl lyckats bli gravid. Håller tummarna för att det ser bra ut på VUL på torsdag och att graviditeten flyter på utan problem i fortsättningen.

Jennyz: Vad skönt att det såg bra ut på ditt VUL! Har du haft fler blödningar/känningar sedan dess?

Vad hade du för tsh-värde? Låg det långt ifrån gränsen till när dom brukar sätta in behandling? Svårt att veta i vilken ände man ska börja.. som du säger så är vi ju inga läkare. Borde inte kliniken veta mer än oss? Är iallafall helt säker på att jag vill ha Trombyl denna gång. Hoppas jag får det.

Nektar: Tråkigt att det inte gick vägen med er blasto. Dock positivt att ni har eskimåer i frysen och slipper gå igenom alltihopa på nytt. Är osäker på hur kliniken gör innan dom kör igång med FET.. jag minns inte att jag gjorde något gravtest innan.

vårt 2012: Hur går det, har du fått dina gravtester idag? Hade varit underbart om ni blev gravida på egen hand, håller tummarna för att det är så!

Äppelkaka: Tack. Vet faktiskt inte hur jag skulle orka gå vidare i livet om detta inte går vägen. Men än har vi många år kvar att spela på så chansen finns fortfarande. Jag har telefontid på onsdag och hoppas på något nytt i behandlingen denna gång. Hur känns det för dig, är du laddad för FET?

Petto 83: Vad skönt att höra att din kropp har återhämtat sig efter överstimuleringen. Håller tummarna för er när det är dags!

A79: Vad glad man blir av att läsa om din lycka! {#emotions_dlg.flower} Roligt att höra att storebror är exalterad över lillbrorsan, dom kommer säkerligen att få mycket glädje av varandra genom livet.
  • Norris
    Oj, jag har ju glömt att uppdatera mig i listan =)

* vårt 2012

* Mirage

* Sofiali77 TD 14/12

GravidGravida
    * Freja150
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
  • A79
    * vårt 2012

* Mirage

* Sofiali77 TD 14/12

GravidGravida
    * Freja150
     * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin  14e december
  • A79

Hej Drömmer om ett barn!
    Jo man kan inte annat än  vara lycklig när det bara finns massa kärlek i ett hem Hjärta
    Vad tråkigt att det ine gick vägen denna gång heller för er..
    Hoppas verkligen att det blir nästa gång!! håller verkligen alla tummar & tår & för alla andra oxå såklart!!
    Vill att alla ska få känna den här otroliga lyckan & glädje!!

• jennyz

Petto: skönt att det ser bra ut så ni snart får köra igång igen!!

Drömmer om ett barn: inga mer blödningar tack o lov! Ska på VUL igen imorgon, nervös!!! Mitt TSH var 2,91, i södra Sverige gör man inte IVF om värdet är lägre än 2, men annars anses upp till 4 vara ok, så de ville inte ge mig någon medicin... Tillslut fick jag eftersom dr Solensten inte ville att jag skulle göra försök om jag inte kände mig helt hundra procent, och andra TSH låg på 1,9 ung så då körde vi... Glad för det nu!!!

• Varghona

Vet egentligen inte vad som är bäst. Har fyra embryon i frysen och ett färskförsök kvar. VEt inte om vi skall försöka med de frysta först och sedan ta färskförsöket sist. Hade teletid med läkaren 14.30 idag men han ringde först 15.45.....och då kunde jag ej svara då jag stod mitt i en folkmassa på jobbet :(    Hur har ni andra gjort?