• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    EEJ:  så fantastiskt härligt att få se hjärtat!!! åh vad glad jag blir för er!! kramar!

Mustikka:  vi har precis flyttat och idag ska vi få hem en tvättmaskin så snart ska jag tvätta alltGlad fick en hel kasse från mamma nu vid jul med gamla grejer från mig och min syster samt från min systerns barn så tror vi har det mesta för första tiden. jag har börjar skriva lista på mer saker att inhandla och packa i väska, men inte fått ner nått i nån väska än =)   önskar också att jag kunde få sluta jobba nu men förhoppningsvis så kommer bebisen inte för tidigt så jag hinner vara hemma i 2 veckor innan iaf. hoppas verkligen inte att den stannar för länge heller dock så man får knösa ut en 5 kilos klumpFlört
  • jennyz

EEJ: så glad jag blir, grattis!!!!!! Absolut är det ok diff, vi hade två dagar nu men fem dagar när jag var gravid med dottern, och hon var normalstorlek vid BF ändå...

• Nektar

EEJ: Grattis! Hoppas ni kan andas ut nu och bara njuta! :)

Och ja, du har nog rätt, många inväntar att starta upp behandlingen igen efter jul. Däribland jag. Väntar fortfarande på vidare instruktioner. Vet inte riktigt vad jag har att vänta, eventuella käppar som kan ställa till det i hjulet eller om det bara kommer rulla på i högsta fart mot insättning i februari...längtar så efter läkarsamtalet till veckan!

LongingForAChild: Varför var du tvungen att invänta mensen om den tar så lång tid? Kan det inte fungera att ta Provera för att den ska sätta igång tidigare? Vad är det Fermanest är nu igen?

Lycka till alla som har eller snart kommer att dra igång - nu rackarns ska det väl gå vägen för oss!           

• Äppelkaka
    LongingForAChild skrev 2013-01-10 12:50:56 följande:
    Nu har äntligen min mens kommit... (på dag 40-41) så nu har jag börjat med Femanest så hoppas på VUL ca 22-24 januari och hoppas på att mina slemhinnor äntligen ska vara tjocka nog!! I så fall blir det nog FET veckan efter skulle jag gissa.

Härligt, då kör vi med FET den här månaden! Jag fick min mens den 8/1 så jag räknar med att det blir återföring 24-24/1. Brukar vara rätt punklig med ägglossning och så men man vet ju förstås aldrig hur det blir. Ska bli skönt att göra det i en naurlig cykel utan all extra hormonpåverkan Tar du något mer än Fermanest (det var enbart för slemhinnan va?)?
  • turtle01

EEJ: Grattis, så roligt att höra! (Det börjar se fint ut i gravidlistan, håller nu mina tummar för er som startar behandling i dagarna)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • äralltupptaget

Halloj får man vara med på ett hörn ?

Är från Luleå och kommer väl att få åka till Umeå för IVF. Vi ska på ett möte i mitten på januari för mer info.
    Har tidigare ätit pergotime 6 ggr men ingen bejbis av det :( Har PCOS ,

Hur lång tid fick ni vänta ?
    Hur var personalen?
    Hur gick allt till?
    Hur många försök har man inom norr/västerbotten ?
    Har hört att man får ha ett max bim, hur mycket är det på ?

• Äppelkaka
    äralltupptaget skrev 2013-01-11 09:29:25 följande:
    Halloj får man vara med på ett hörn ?

Är från Luleå och kommer väl att få åka till Umeå för IVF. Vi ska på ett möte i mitten på januari för mer info.
    Har tidigare ätit pergotime 6 ggr men ingen bejbis av det :( Har PCOS ,

Hur lång tid fick ni vänta ?
    Hur var personalen?
    Hur gick allt till?
    Hur många försök har man inom norr/västerbotten ?
    Har hört att man får ha ett max bim, hur mycket är det på ?
    Välkommen hit

Vi fick vänta max 3 månader innan första besöket i Umeå.

Personalen är trevliga och väldigt proffesionella tycker jag. De daltar inte med en men ger en det bemötande man behöver och vill ha i en sådan här situation.

Hur det går till tar lite för lång tid att beskriva och det beror ju också på vilken metod man använder. de har en besrkivning på hemsidan som kan vara bra att läsa igenom

Jag tror att ni har som vi i västernorrland, dvs 1 försök plus ev frysförsök

BMI har jag ingen aning om vad det är för gräns, tyvärr.

EEJ: Stort gratits till ett pickande hjärta! förstår att det kan vara en lättnad att det inte är två för jag önskar själv inte heller tvillingar just för alla komplikationer som kan följa med det.
  • äralltupptaget
    Äppelkaka skrev 2013-01-11 10:23:45 följande:
    Välkommen hit

Vi fick vänta max 3 månader innan första besöket i Umeå.

Personalen är trevliga och väldigt proffesionella tycker jag. De daltar inte med en men ger en det bemötande man behöver och vill ha i en sådan här situation.

Hur det går till tar lite för lång tid att beskriva och det beror ju också på vilken metod man använder. de har en besrkivning på hemsidan som kan vara bra att läsa igenom

Jag tror att ni har som vi i västernorrland, dvs 1 försök plus ev frysförsök

BMI har jag ingen aning om vad det är för gräns, tyvärr.

EEJ: Stort gratits till ett pickande hjärta! förstår att det kan vara en lättnad att det inte är två för jag önskar själv inte heller tvillingar just för alla komplikationer som kan följa med det.
    hur lång tid kan man räkna totalt ? dvs, möten, äggplock insättning osv...
    Är det på Umeås universitetssjukhus-hemsida ?
  • Freja150
    äralltupptaget skrev 2013-01-11 18:30:11 följande:
    hur lång tid kan man räkna totalt ? dvs, möten, äggplock insättning osv...
    Är det på Umeås universitetssjukhus-hemsida ?

Det går inte riktigt att svara på då det beror på om det blir långa eller korta metoden för er. Vi gjorde långa metoden och från första besöket till insättningen gick det nog cirka två månader.