• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ
    jennyz skrev 2013-01-21 13:40:21 följande:
    Härligt äppelkaka, då blir du ruvare innan helgen igen!!

Jag är så sjukt nervös nu, ska till spec mödravården om en timme, och följa upp blödningen de såg på kliniken för två veckor sedan, jag är så rädd att få neg besked!! Konstigt hur man funkar, jag har faktiskt knappt oroat mig dessa två veckor, men nu börjar jag tänka en massa och blir alldeles skakig av nervositet!!! Går in i v 11 nu, fortfarande kan ju mycket hända tyvärr...
    Det är klart att det kommer att gå bra!
  • jennyz

Tack snälla ni!!
    Sitter i väntrummet nu, de andra som sitter här har rätt stora magar, längtar dit!

• jenads
    jennyz skrev 2013-01-21 14:19:25 följande:
    Tack snälla ni!!
    Sitter i väntrummet nu, de andra som sitter här har rätt stora magar, längtar dit!
    lycka till
  • VackerBlomma

Hej på Er! Vet inte om ni minns mej, men vi gjorde ett färsk försök i november som misslyckades, fick 3 blasto till frysen, som vi nu denna cykel ska sätta tillbaka, troligtvis v.6. Så nu är det att ta nya tag och hålla tummarna att detta försök går våran väg!

Har skummat igenom tråden och ser att det hänt en hel del, fantastiskt med alla  som lyckats bli gravida! Och jag känner med er som inte nått ända fram än, men plötsligt händer det, brukar dom ju sägaFlört
    Kram på er!

• jennyz

Tack allihopa!! Fostret har vuxit som det ska, men det finns förhöjd risk för MF då graviditeten ligger väldigt långt ner på livmoderhalsen och det finns ett koagel, där graviditeten eg borde varit, men det kan också gå bra hela vägen, alltså inte mycket klokare... Men än så länge ser det bra ut. Tänk om något kunde vara enkelt!!

• Äppelkaka
    jennyz skrev 2013-01-21 15:46:56 följande:
    Tack allihopa!! Fostret har vuxit som det ska, men det finns förhöjd risk för MF då graviditeten ligger väldigt långt ner på livmoderhalsen och det finns ett koagel, där graviditeten eg borde varit, men det kan också gå bra hela vägen, alltså inte mycket klokare... Men än så länge ser det bra ut. Tänk om något kunde vara enkelt!!

Åh vad skönt att det ser bra ut med bebben just nu! Förstår ju att det ändå finns en oro med tanke på hur det ser ut men jag vill då tro att allt går bra
  • Nektar

Jenny: Grattis till bilderna på bebben! Ja, om någon ska slippa oroa sig extra när väl bebisen valt att stanna kvar tycker man ju att det är vi som varit med om denna resa och resan dessförinnan...vi håller alla tummarna för er!

Jenny och Äppelkaka: Tack för redogörelsen. Men med mig är jag ju rätt säker på att det kommer att finnas äggblåsor vid vul, dock kanske inte stora nog att släppa av sig självt (pga pco:n). Har dock ingen aning om jag har en fungerande cykel ibalnd eller inte då jag bara 1-2 gånger de senaste 18 månaderna inväntat blödning mer än 28 dagar. Kan de göra så att de avvisar en återföring om de ser äggblåsor som verkar kunna släppa själv? Chansen att det fäster själv känns ju lägre än att sätta in själv. Kanske kan man bara lova återhållsamhet för att de ska sätta in det frysta embryot isf? Kan inte en misslyckad ägglossning (dvs inget befruktat ägg) påverka det embryo som ev fäster med FET genom att det blöder bort?

Haha ET tycker jag att jag hade mycket bra koll på, men FET...borde ju vara enklare!    

• Freja150

Äppelkaka: vad skönt att det löste sig, håller tummarna inför insättningen!

Jennyz: vad skönt att hjärtat fortfarande slår! Har du fått order om att ta det lungt nu eller kan du leva som vanligt?

Själv var vi på andra VUL:et idag och det finns två små tickande hjärtan HjärtaHjärta Vi väntar tvillingar Skrattande (med skräckblandad förtjusning!)

Är det någon som vet om det blir något extra VUL innan RUL när det är IVF, förrutom det vid v. 7-8?