• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Nektar, jag fick nekad insättning vid stimulerat fet då jag hade utvecklat en äggblåsa, då det inte ska bildas några då man äter femanest, så jag fick höja dosen till nästa försök och då fanns inga blåsor...

Freja: dubbelgrattis!!! Wow, två stycken, förstår att det är dubbla tankar, men jag tror det kommer bli kanonbra!!! Vi har blivit erbjudna att göra kubtest eftersom vi gjort IVF, om man vill, annars så är det ingen koll innan RUL, vilket är låååångt bort... Men de kanske kollar fler gg när det är tvillingar det vet jag inte iofs...

Ja jag ska försöka att inte oroa ihjäl mig innan 12/2... Det ser ju bra ut just nu, så jag ska glädja mig över det! Nu ser det ut som en bebis på VUL istället för en svart fläck...

• Mustikka

Kan ju säga att oron aldrig släpper, ändrar bara karaktär:/ Jag är i vecka 37 och just nu helt sjukt orolig att nåt ska hända innan hon kommer:(

Jennyz: Härligt att fostret vuxit, betyder att den lilla mår bra:)

Freja 150: wow dubbelgrattis!!:) Har en kompis som just fått tvillingar. När man väntar två så får man gå på massor av UL:) blev avis på henne när hon fick se sina små så ofta:D annars är det bara ett extra ul och det är det första i vecka 7-8.

• vårt 2012

Plocket igår gick vägen.. 15 ägg och vår bästa "skörd", hoppas på guldägget denna gång!

Grattis Freja och Jennyz!!!

Sen en fråga: Jag upplever att jag sväller en del under behandling, alltså hela jag inte bara magen. Har köpt en ring (tyck synd om dig själv present :)) och har nu svårt att bestämma mig om den är ok i storlek! Ni som har ringar på fingrarna vad säger ni?

• Mustikka

Vårt 2012: Är inte säker men kan det inte vara ett tecken på överstimulering om man börjar samla på sig vätska.
    Grattis till äggen!:)

• äralltupptaget

Freja 150 - WOW grattis!! SÅ häftigt med två små bejbisar!!!

Själv är jag lite nere idag, en till kompis berättade att hon är i 3:e månaden, suck. Det är jättekul för henne men det tär på mig som fortfarande står på ruta 0 liksom... 

Sedan tänkte jag höra med er, ang remissen osv.. Får man veta när den är skickad eller är det vara att vänta i 3 månader på att kliniken i Umeå hör av sig ? ! Eller hur funkar allt sån`t ?
    Jag blev så glad att min nuvarande läkare skickade en remiss till IVF så jag glömde bort alla frågor jag hade till henne, sedan tyckte jag att hon var dålig på att upplysa en så.... tack Familijeliv för forumet ;)

• äralltupptaget

.. kom på en till sak..
    När räknas själva remissdatumet ?  Allt går under vårdgarantin dvs 3 månader, men är det från att den kommer till Umeå , eller när min läkare har skrivit den ?

• A79
    Freja150 skrev 2013-01-21 18:30:15 följande:
    Äppelkaka: vad skönt att det löste sig, håller tummarna inför insättningen!

Jennyz: vad skönt att hjärtat fortfarande slår! Har du fått order om att ta det lungt nu eller kan du leva som vanligt?

Själv var vi på andra VUL:et idag och det finns två små tickande hjärtan HjärtaHjärta Vi väntar tvillingar Skrattande (med skräckblandad förtjusning!)

Är det någon som vet om det blir något extra VUL innan RUL när det är IVF, förrutom det vid v. 7-8?      
    När det är tvillingar får man alltid extra ultraljud utöver rutinultraljudet har jag för mig!
    närmare förlossningen dådå Glad

& Jätte Grattis till 2 tickande hjärtan!!!Solig
  • Emilotta
    äralltupptaget: jag kommer inte ihåg om jag fick något meddelande att remissen var skickad men om jag var du skulle jag avvakta några veckor och sen ringa till Umeå och höra om dom fått den. bara för att säkerställa att den verkligen är skickad så du inte behöver vänta i onödan. tyvärr vet jag inte vilket datum de utgår ifrån när det gäller vårdgarantin

Freja150: stort grattis till de två hjärtarna! vad häftigt med tvillingar!

vårt 2012: härligt med så många ägg! Jennyz: grattis till dig med, som sagt bebis mår bra nu och det är bara att tänka att nu ska det gå vägen.

• A79

Och om man ska göra KUB får man göra UL vecka 13 el 14 därikring

• A79

& det närmar sig förlossningen för Emilotta, Mustikka & fiffa... weeeeeSolig