• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

ja nu känns det faktiskt som det är nära. jag har dock inte packat väskan än! måste ta tag i det i helgenGlad har haft ganska mycket förvärkar i helgen men sen har det lugnat ner sig.

fiffa hur går det för dig? längesen vi hörde nått! 

• Nektar

Freja: Grattis, herreminje 2 st vad roligt dem ska ha!

Äralltupptaget: Förstår att det är jobbigt att kompisar meddelar graviditeter, så länge ingen sagt något hoppas man ju (tyvärr) att dem också står på ruta 0. Men man vet att det kan vara i början och letar ständigt efter tecken på att dem kanske vet att dem är gravida. Sjukt jobbigt! Jag har för mig att det är 3 månader från och med att papperet har landat på läkarens bord i Umeå. Men det kan gå mycket snabbare än så! Jag skulle dubbelkolla redan inom 2 veckor att de fått den.

Vårt2012: Wow, 15 blåsor var ju jättebra! Fick du veta hur många som befruktats? Av mina 28 fick jag veta på kiniken att 20 befruktats. Var sedan "bara" 8 st som blev bra blastocyster... Hoppas på att jag får tillbaka en i toppskick även vid FET!

Jennyz: Ok, det är det Fermanest gör - hämmar äggproduktionen. Har du pcos eller är du normal ;)? Tänker på chansen att ägg ändå bildas...           

• jennyz

Jag har regelbunden ÄL, provade ändå stimulerat fet en månad, har provat lite olika...

Jag skulle också ringa och kolla så remissen kommit fram, vi ringde efter nästan tre månader och då helt plötsligt var vi aktuella i kön, känns som vi var lite glömda... De hade dessutom glömt att ta något prov i utredningen så vi fick avvakta provsvaren på det också...

• Mustikka

äralltupptaget: som de andra säger så är det bra att hålla lite koll på att remissen är skickad och att kliniken fått den och så.
    Men det behöver inte alltid ta 3 månader, för oss tog det en månad:)

A79: Nej nu är det inte länge kvar, 23 dagar för att vara exakt:D Längtar ihjäl mig!!:)
    Sitter och dricker hallonbladste nu hihi:)
    Går allt bra med er lilla pojke?

• heli78

Jag hörde ingenting på över 3 månader men mailade då och frågade kliniken och sen gick det jättefort. Undrar om inte vi var lite bortglömda också...

• A79

Emilotta

Kanske fiffa rent av ligger på BB nu?? Tungan ute
    Ja packa väskan är en bra ide.. dock behöver man inte så mycket tycker jag...
    Har läst på nätet en massa listor som man ska packa men jösses alltså...
    Köp iaf purelan till bröstvårtorna! superbra!!!

Mustikka

Jao... man vet aldrig.. kan vara 10 dagar kvar haha..
    Min skulle ju ha kommi 24e men kom 14e!
    Packa iaf väskan nu så allt är klart!! närsomhelst nu!!!

• Mustikka
    A79: Jo jag hoppas verkligen hon kommer tidigare!Glad Vill inte gå över tiden.
    Men försöker att inte tänka på det så jag inte blir besviken sen om jag måste gå och vänta hela februari ut. 
    Har packa väskan och tvättat kläder så jag inte behöver stressa över detGlad

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Nektar (FET i februari)  

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * vårt 2012 (4:e försöket)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild Stimuleringsstart 13/1. VUL 24/1.
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) FET i januari
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Kvinna32

Hej alla!

Stort grattis till alla som plussat eller snart är framme vid målet.

Vi får börja om igen då inget av våra två frysförsök har tagit sig. Vi kör igång på nästa mens och den förväntas starta  runt den 20 februari om den behagar komma då annars blir det provera för att starta upp mensen. Den här gången ska jag börja med nässprayen redan på mensens första dag, glömde fråga varför. Är det någon som vet varför man startar på dag 1 ibland men oftast tycker jag de flesta börjar på dag 21?

Den här gången ska man även långtidsodla om det blir lika många ägg som förra gången.... det känns bra!!

Vi köper ett 3-pack och hoppas på att man inte ska behöva känna sig så stressad över att det inte lyckas första gången.

Håller tummar för alla som är mitt uppe i sin behandling....

Kramen

• äralltupptaget

fick svar från Umeå nu, att remisstiden räknas från den dagen då den landar i Umeå så nu jävlar ska jag vara på dom efter den 10 feb då remissen antagligen kommer bli skickad från min läkare .