äralltupptaget skrev 2013-01-18 21:06:26 följande:
vi var som sagt till läkaren idag och nu är det klart, det blir IVF för oss och då i Umeå så klart
Vi tog massa prover idag och när svaren på dom proverna kommer så skickas remissen först till Sunderby sjukhus ( LUleå ) och sedan ner till Umeå.
Känns både kul och lite nervöst! Jag är mest orolig för äggplocket... fi fan ....
Sedan har jag en till fundering....
Jag kollade på denna sida och trodde det var där man fick gå på själva "IVF`andet "
www.ivfsverige.se/default.asp ( som någon här postade )
men där står det:
Privatfinansierad: Det finns även möjlighet för dem som så önskar, att genomföra utredningen på IVF-kliniken Umeå men då gäller inte landstingsfinansiering. Kostnaden är 5 000 kr/par, vilket inkluderar läkarbesök, hormonprover, spermaprov och eventuell äggledarundersökning.
Jag har lite fullt i skallen av all info vi fick av läkaren så det är rörigt som fan för mig.
Om jag nu ska ta 1 försök via Landstinget kan jag gå till denna klinik då, eller hamnar man automatiskt på Universitetssjukhuset ??
Sedan en liten fundering till.. Jag och några tjejkompisar har tänkt åka utomlands , och då kanske allt krockar.. Hur flexibla är dom när man bokar in IVF ? Dvs kan dom säga , vi har en tid i april, kan jag då säga nää jag vill vänta till maj om det går bra ... eller hamnar man sist i kön igen då ?
Detta med IVF går självklart före alla resor och allt annat, men kan man få båda sakerna tackar jag inte nej ;)
Konstigt... jag går då där via landstinget... bor i Piteå.