• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads
    Nektar skrev 2013-01-25 14:47:39 följande:

Beklagar verkligen! Hur många var det ni hade i frysen? Hur går ni vidare?

vi hade bara en i frysen. vi komer att ta en liten paus och sen försöka med ivf igen
  • Äppelkaka
    jenads skrev 2013-01-25 14:21:10 följande:
    det gick inte alls för oss. blastocysten klarade inte upptiningen

Nej, vad tråkigt!! Fy, det är precis det här man är rädd för vid FET  Det kan nog vara klokt att samla kraft ett litet tag och sedan göra ett nytt försök.

• Äppelkaka

För oss gick det bra idag och tro på sjutton, vi har satt in båda två! Jag får nästan andnöd när jag tänker på att det kan bli två barn av det Skrattande

De hade tinat den första som bara såg halvbra ut (hade tappat en del celler) så då tinade de den andra också. Den andra såg jättefint ut och höll på att "kläckas" och eftersom den första inte var helt bortom räddning så fick vi frågan om vi ville sätta in båda. Vi är helt eniga om att vi hellre får tvillingar än inget barn alls och att vi skulle klara av det om det blir tre barn i slutändan. Dessutom vore det väldigt trist om vi hade satt in en som misslyckades och då veta att vi inte gav den andra en chans. I bästa fall blir jag gravid, om det så är med ett barn eller två Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * vårt 2012 (4:e försöket) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december

• jennyz

Jenads: så tråkigt, vet precis hur det känns, hoppas ni kan ta nya tag och snart får erat efterlängtade plus!!

Äppelkaka: grattis!!! Vi förde tillbaka två st i två av våra försök för första barnet, andra gången var det två st i toppkvalitet, då blev det vår dotter...den gången blödde jag en hel del från början, vilket kan ha tytt på att båda fäst, vilket hade varit lite skrämmande men jag tänkte precis som du, hellre tvillingar än ingen...och man vill ju inte kasta några...vid detta försök ville sambon absolut bara ha en tillbaka vilket resulterade i att de odlade de andra vidare men ingen klarade sig, jag hade ångest efter, att vi kastat rätt fina embryon dag tre!! Lycka till, hoppas på plus om några veckor, och ett hjärta som slår!

• jenads
    jennyz skrev 2013-01-26 06:59:51 följande:
    Jenads: så tråkigt, vet precis hur det känns, hoppas ni kan ta nya tag och snart får erat efterlängtade plus!!

Äppelkaka: grattis!!! Vi förde tillbaka två st i två av våra försök för första barnet, andra gången var det två st i toppkvalitet, då blev det vår dotter...den gången blödde jag en hel del från början, vilket kan ha tytt på att båda fäst, vilket hade varit lite skrämmande men jag tänkte precis som du, hellre tvillingar än ingen...och man vill ju inte kasta några...vid detta försök ville sambon absolut bara ha en tillbaka vilket resulterade i att de odlade de andra vidare men ingen klarade sig, jag hade ångest efter, att vi kastat rätt fina embryon dag tre!! Lycka till, hoppas på plus om några veckor, och ett hjärta som slår!

vi kommer att ta nya tag efter en liten paus. längtan efter pluset är väldigt stort
  • drömmer om ett barn
    LongingForAChild: Så tråkigt att slemhinnan inte var tillräckligt tjock.. hoppas att östrogen-plåstret hjälper och att det ser bra ut på nästa VUL. Ge inte upp hoppet, mycket kan hända på en vecka! Håller tummarna för er.

jenads: Jättetråkigt att höra att blaston inte klarade upptiningen.. Rynkar på näsan Tungt att få det beskedet när man är så nära målet och helt inställd på återföring. Ta den tid ni behöver för att ladda om och sen hoppas vi att ni har turen med er vid kommande färskförsök. Kram
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Vad spännande att vara ruvare till två, stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Att den ena höll på att kläckas är ju jättebra nyheter! Inte länge kvar tills vi får veta hur det gått! Skrattande

Nektar
    : Okej, det verkar variera mycket när blödningen kommer igång efter Proveran. Tack och lov kom min mens inatt så jag behöver inte starta denna "kur".

Skönt att du är igång med behandlingen nu! Glad När är det dags för VUL?

Jockelina: Hur går det för dig, några känningar? Bara en vecka kvar till TD.. hoppas på att få höra ett glädjeskrik från dig då! Solig
  • äralltupptaget

en fråga.. när man gör insättningen, frågar dom alltid om man vill sätta in ett eller två "ägg" eller är det bara när man gör FET ?

• jennyz

Man får bara tillbaka två om de anser att man har anledning, hög ålder, många gjorda försök, eller lite dålig kvalitet på embryon tex... I vårt fall fick vi chansen efter ett ET och ett FET, jag var då drygt 30 och sambon 35... Sedan dess har vi fått möjligheten alla ggr, men de anser väl att vi har svårt att lyckas efter alla dessa försök...
    Det gäller både ET och FET i alla fall...

• äralltupptaget

aa okey..

Ja jag har haft bra slemmhinna när jag käkat pergo, mannen har bra spermier enligt spermatest, 
    Dom har inte riktigt fått fram varför vi inte får barn, det enda dom inte har "kollat upp"är äggledarna, dvs om" ägget inte klarar av att vandra upp " som läkaren sa.
    Så då antar jag att jag bara får sätta in ett ägg.
    Jag är 33 och min man är 38 år.