• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Nektar: ingen mens ännu och min stora fest är i helgen så det flyter på bra här :) bortsätt från flunsan men den dansar jag bort i helgen ha ha

Har inte vart så aktiv då jag har fullt upp med festplaner och våran vilda lillkille. Men hoppas att vi blir fler som plussar 2013 och att alla gravida får må bra.

• turtle01

Passar på att hålla mina tummar för er som ruvar nu!! 

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Emilotta

Nektar: vi har hållit på att bygga hus sen april så det har varit min träning Gladsamt långa snabba promenader med hunden. sen började jag med gravidyoga i v. 20. annars har jag inte tränat nått speciellt. 

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Näe, tyvärr har jag alldeles för dålig karaktär och för stort kontrollbehov, så jag har redan testat en gång, men då mer för att kolla ovitrellen. Men känner jag mig själv blir det test snart igen. Har för mig att jag testade positivt på rd 12 på första försöket och fick ett svagt positivt test då..
    Hur går det för dig, startat med korta behandlingen? 
  • VackerBlomma

I går kom den glada gubben fram på testet, så ringde på en gång till Umeå och fick tid för
    återföring på Onsdag!Förvånad Shit, lite nervös är man, men mest spännande!

• björnen2007

hej alla 
    om man får minus på testet dag 9 med blasto är det kört då?

kör FET nu ostimulerat men tar vaggisar om extra efter insättningen 2 om dagen. vid mina tidigare ivf har mensen kommit mycke före testdag fast man tagit vaggisar, och nu lyser mensen med sin frånvaro..

har haft molvärk från start och värk i ländryggen hela tiden.

• EEJ

Det är aldrig kört förrän mensen kommit men ett svagt streck borde kunna synas på rd 9. Men....Hoppet är ju det sista som lämnar en!!!

• drömmer om ett barn

3villbli4: HELA förra graviditeten!? Oj.. måste ha varit långa 9 månader. Finns det ingenting man kan göra för att motverka illamåendet? Tack för tummarna!

turtle01: Hur går det för dig, mår du bra?

Petto 83: Jag hoppas att din fest blir toppenbra. Klackarna i taket och sen är flunsan förhoppningsvis väck! Grattis förressten!

vårt 2012: Det är svårt att hålla sig från att testa.. nyfikenheten tar över totalt. Hur länge tog det innan Ovitrellen var ute?

Jag startade behandlingen i söndags och var på VUL idag. Ett jobbigt moment med min historik, men det fanns 6 äggblåsor så gick iallafall bättre än förra gången. Nytt VUL på måndag och sen blir det mest troligt ÄP på onsdag.

VackerBlomma: Vad spännande med återföring nästa vecka! Nervös är man alltid men det kommer gå kanonbra ska du se.

björnen2007: Fick du vaggisar av någon speciell orsak? Jag tog inte dessa vid ostimulerad FET. Håller tummarna för er!

• björnen2007

jag hade en slemhinna på ul efter äl på 7mm svagt 3 skiktad, och då fråga jag om jag kunde få ta extra för att mojsa på slemhinna lite. 
    och så erbjöd solensten mig trombyl oxå denna gång, vi fick tillbaks 2 blasto båda lika fina.

men det verkar ju vara så att jag ska inte ha fler barn enligt chefen uppe bland molnen.

nu har vi kvar 1 ivf. och det kommer skita sig oxå. men mensen har inte kommit än och hag har td 5 då är det 2 v från insättning.

jag har tidigare varit låghormonaresom testat plus först på dag 38, 17-18 dagar efter ägglosning.
     så vem vet.

när jag vänta dotten som är 5 år, fick jag inte så värst starkt test när jag var i v38 :)