• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012

Tack tjejer för pepp å att ni delar med er!!

Jag testade för att kolla ovitrellen igår och och det var så blankt de kan bli..

• vårt 2012

Tack tjejer för pepp å att ni delar med er!!

Jag testade för att kolla ovitrellen igår och och det var så blankt de kan bli..

• Äppelkaka

vårt 2012: Jag veeet! Tiden går i snigelfart just nu! Jag börjar ha lite känningar runt livmodern, det kniper lite och så men det är alldeles för tidigt för att börja leta några större symtom.

• LongingForAChild

Håll tummarna för mig imorgon!

Imorgon ska jag på mitt andra VUL eftersom förra bara visade 3,4 mm och jag behöver minst 7-8 mm för att få göra mitt FET och ens kunna bli gravid.
    Har gått på Femanest i 17 dagar samt Evorel plåster i 6 dagar.
    Hoppas verkligen på att det hjälpt annars vet jag inte vad jag ska göra... tar ju redan väldigt hög dos av Femanest (4 tabletter per dag sammanlagt) och så nu Evorel plåstren och det är mycket östrogen och eftersom jag har blodtrycks problem och hjärtfel på båda mina föräldrars sidor så vet jag inte hur mycket högre doser de vågar ge mig.

Men nu ska jag vara positiv!! De har vuxit det har jag känt!! Klart de vuxit tillräckligt nu för NU är det MIN tur!! Och förhoppningsvis många andras oxå

• 3villbli4

Nektar: Vi har varit på 2 vul, senaste igår och vi fick se en livlig liten krabat där inne. Har det dock jobbigt med illamående och kräkningar och får dropp någon gång i veckan pga det. Men jag klagar inte. Det är värt det. Är nu i v10+4. Jag håller tummarna för dig och alla er andra att ni också ska få era plus. Är inne och läser allt ni skriver. Lycka till !!

• drömmer om ett barn
    Emilotta: Oj, vad nära inpå BF du jobbar! Har det gått bra hela vägen eller har du fått sjukskriva dig? Skönt med sista veckan så att du förhoppningsvis hinner varva ner lite innan förlossningen. Kan tänka mig att det känns overkligt.. en riktig berg-och-dal-bana av känslor!

EEJ: Tack! Solig Vi får hoppas att detta är det "gyllene receptet" även för oss. Jag fick inte Trombyl förra gången (pga för få försök) men denna gång gick Dr Solensten med på det. Blev dock nekad Prednisolon av samma orsak som senast.

Mustikka: Tack för tummarna! Glad Då har du iallafall några tecken på att det börjar vara på gång. Så otroligt spännande att det snart är dags! Vad säger din sambo, är han nervös?

Nektar: Jag har själv funderat på att testa yoga. Mest för att se om man kan få ett inre lugn och må bättre i både kropp och själ. Tycker absolut du ska gå!

Ws mamma: Håller tummarna för att det blir återföring på lördag! Hade varit trist om ni måste vänta ytterligare en cykel. Man är ju så taggad när det börjar närma sig.

LongingForAChild: Absolut, det ÄR din tur nu. Hoppas innerligt att det ser bra ut på VUL imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Hinner inte skriva mer nu, måste iväg till jobbet. Ha det bra allihopa!  
  • EbbaGrön
    Nektar: Här går allt bra, förutom lite smärtor här och där ( rygg & bäckenet), går in i v. 26 idag (25+0)
    Tycker att tiden står still, vill ha maj månad snart !!

Bebisen rör sig rätt så mycket och det är himla mysigt ! 

• Äppelkaka

vårt 2012: Jag känner mig lite dum för jag inser att jag inte laddat om sidan på några timmar när jag skrev till dig senast. När hade du ET och vilken testdag har du? Det är tyvärr fullt normalt att ha deppdagar i den här branschen :-/  Innan vi fick sonen så hade en del riktigt svarta perioder där jag inte kunde förstå hur jag skulle gå vidare om det aldrig blev barn. Mitt enda tips är att våga hoppas och försök att ha tillit så länge du inte är motbevisad. Kram!

EEJ: Haha, som jag känner igen det där! Jag är normalt rätt så smal men när jag blev gravid sist så blev jag panikhungrig och mådde dessutom illa om jag inte åt varannan timme. Vid inskrivningen hade jag redan gått upp 3 kg och i v 17 så låg jag på 8 kg plus. Jag höll på att smälla av efter det besöket hos barnmorskan! Det lugnade ner sig lite till slut men slutvikt låg ändå på 20 kg plus (allt försvann tack och lov på ett halvår)

3villbli4: Vad härligt att allt går bra, man kan aldrig se sin bebis i magen för många gånger

LongingForAChild: Vad spännande, klart jag håller tummarna   

• vårt 2012

Äppelkaka: Näe, men ha inte det, haha.. det var då inget jag har tänkt eller reagerat på..
    Hade ET den 21/1 och TD 8/2 :)

• jennyz

Longingforachild: håller tummarna stenhårt, imorgon ska det se bra ut!!!!!!