vårt 2012: Vet hur det känns när man hamnar i en depp-period.. du är inte ensam om att ha dessa tankar. Men ibland känns det som att man är den enda i sin omgivning som är drabbad av detta. Barnlösheten. Det jobbiga är att inte veta om man någonsin kommer lyckas och det kan göra mig oerhört frustrerad. Apropå det du skriver om odds så har jag läst att oddsen sägs öka för varje ivf-försök. Stämmer det så borde det vara vår tur snart!
Många plussar utan att ha fått några graviditetssymptom alls, det verkar vara jättevanligt. Men förstår att du vill känna att någonting händer i kroppen. Är likadan själv när jag ruvar. Det jobbigaste är när man får en massa symptom och sen går det ändå inte vägen.. då blir jag bara arg på min kropp. Kommer du vänta till TD med gravtest?
Äppelkaka: Tiden går aldrig så långsamt som vid ruvning. Spelar ingen roll om man har fullt upp heller, man vill bara att dom där veckorna ska gå så att man får ett svar nångång!
Läste att Trombyl även är till för att öka blodgenomströmningen i livmodern och öka chansen att ägget implanterar/fäster i livmodern och att moderkakan bildas. Sägs vara bra för dom som fått tidiga missfall.
3villbli4: Vad roligt att få se lilla pyret!

Låter tungt med så mycket kräkningar att du måste få dropp för detta. Är det efter vecka 12 dom säger att illamåendet oftast brukar gå över? Hoppas du mår bättre snart.
EbbaGrön: Vad mysigt med någon som buffar för fullt i magen..
Emilotta: Bra att du har kunnat jobba som vanligt men skönt ändå att du fått avlastning.
Mustikka: Ja, om inte annat så lär han bli nervös vid förslossningen. Fast det är iofs bra om han håller sig lugn ifall du blir hysterisk!
äralltupptaget: Som Mustikka skrev så beror det på var i cykeln du är och vilken metod du kommer att göra. Läkaren går igenom hur ivf fungerar, planerar er behandling, skriver ut recept och gör en check-lista som ni får med er hem. Du får också möjlighet att prova sticka dig med sprutan.