• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • björnen2007

drömmer om ett barn: 
    visst kör du på menopur? bra skit fungera bättre på mig mindre ägg men bra kvalla och 3 av 3 som jag hade kvar efter ET blev blastocyster.. jag håller verkligen tummarna för dig och alla andra här på denna tråd som inget barn än har. och så klart alla som vill ha syskon oxå, men vi har ju iaf 1barn.. 

trevlig helg på er alla 

• drömmer om ett barn

björnen2007: Okej, då förstår jag. Samma här.. ska också få trombyl denna gång. Försökte även få prednisolon men det fick jag inte.

Om du är låghormonare så kan mycket hända den närmaste tiden. Vänta några dagar och testa igen. Har ni ett försök kvar efter detta?

Jo, jag kör på menopur denna gång. Hoppas att det blir bättre kvalitet och att jag får tillbaka ett embryo som ser bra ut så att man har chanserna med sig från start. Blastocyster känns som en ouppnåbar dröm men man vet aldrig..

• björnen2007

drömmer om ett barn: jo vi har 1 ivf kvar den ska vi göra till sommaren maj/juni, nu ska jag njuta av våren i riksgränsen där vi har vår lägenhet. 

hoppas att du får blasto till frysen,

jag har funderat på om jag skulle försöka få annars prova att köra med pergotime, läste i går om flera som har regelbunden äl och mens , men har op bort en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap fått det. och tyckte som det lät intressant.. fråga kan man ju alltid, om inte anat är det ju billigare än ivf ... 

• vårt 2012

Drömmer om ett barn: testade första gången i måndags, hade ET onsdagen före. om man räknar med Et-dagen så var jag på rd6, då var det blankt.

Dessvärre är idet idag på rd11 också helt blankt inte de minsta tillstymmelse till de rätta strecket.

De gånger de inte har fäst har jag börjat blöda idag... så denna lördag blir nog lååång!!

• vårt 2012

Drömmer...: skickade för fort.. Oki men 6 på första är helt ok!! Jag har haft därikring å första vulet! Hoppas de går bra den här gången!!

Idag känns jag 97% säker på att de e kört även denna gång!

• EbbaGrön
    turtle01 skrev 2013-01-31 19:34:14 följande:
    Ebbagrön; skriver du i någon annan tråd? Hade varit roligt att kunna skriva till dig, vi ligger ju rätt lika. Jag är på 25+2 idag! 
    Åhå spännande att vi ligger så nära =) Hur går du?
    Följer tråden " vårbebisar i  umeå i mars/april/maj" och vi har även en facebookgrupp, joina oss gärna =) .
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: Vilket bra resultat du fick på vul Då hoppas jag att du får ett lika bra besked imorgon och att du är i Umeå på onsdag!

vårt2012: Hur har det gått, ingen mens hoppas jag?

Jag insåg igår att jag räknat helt fel på när jag väntar mensen. Trodde att det var på tisdag eller onsdag men det visade sig vara idag! Så det är alltså idag jag kommer att gå på toa sjuttioelva gånger och kolla papperet... Hade hoppats på några fler dagar med hopp om bebis men det verkar vara nu det avgörs :-/  Vi bestämde igår att jag testar imorgon om det inte hänt något idag (gillar inte tester, jag blir bara stressad av dem).

• vårt 2012
    Äppelkaka: Jag hoppas innerligen att det går bättre för er än för oss..
    Blödningen har försiktigt startat igår, å även idag blankt gravtest.. så det går åt helvete igen! Tillsaken hör att jag fick insatt 2 den här gången, eftersom vi gjort så många försök tidigare, det skulle öka chanserna å ändå går det inte..
    Jag vet verkligen inte vars jag ska ta vägen snart.

Är det ngn som vet säkert om de ingår ett frys i trepacket eller är de bara tre färsk försök?

• Äppelkaka
    vårt 2012 skrev 2013-02-03 08:11:51 följande:
    Äppelkaka: Jag hoppas innerligen att det går bättre för er än för oss..
    Blödningen har försiktigt startat igår, å även idag blankt gravtest.. så det går åt helvete igen! Tillsaken hör att jag fick insatt 2 den här gången, eftersom vi gjort så många försök tidigare, det skulle öka chanserna å ändå går det inte..
    Jag vet verkligen inte vars jag ska ta vägen snart.

Är det ngn som vet säkert om de ingår ett frys i trepacket eller är de bara tre färsk försök?

Nej vad drygt! Jag är ledsen för er skull, förstår att det inte är någon rolig dag idag Hur många försök har ni gjort nu? Vi har ju också fått tillbaka två och jag törs inte på riktigt tro att det kan fungera.