• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Ebbagrön; kan du lägga till mig på din profil så jag kan skriva meddelande till dig?!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • EEJ

Vårt2012- i trepacket ingår 3 förskförsök och 1 frysförsök ( om man har några i frysen det vill säga...) tråkigt att höra att det inte gått vägen! För oss blev det fjärde försöket gillt!

• vårt 2012
    Äppelkaka skrev 2013-02-03 08:18:53 följande:

Nej vad drygt! Jag är ledsen för er skull, förstår att det inte är någon rolig dag idag Hur många försök har ni gjort nu? Vi har ju också fått tillbaka två och jag törs inte på riktigt tro att det kan fungera.
    Det här var vårt 4 försök, 3dje färsk försöket..

Undra om de absolut vill att det ska gå en mellan blödning, för FET?
    Ja menar det har ju inte fäst ngt..
    SKulle vilja prova med en blasto.. å nu har vi iaf 3 i frysen. 
  • jennyz

Vårt2012: nej vad tråkigt!! Vilken dag är din riktiga TD? Vi fick två tillbaka två ggr innan det fäste någon, denna gång testade jag inte plus förrän rd21 efter en veckas småblödningar... (minus innan dess)
    Jag tror att de vill ha en mens mellan, men det kanske går att prata med dem, ibland har jag blivit positivt överraskad att man får starta igen så tidigt...
    Det låter ju i alla fall kanonbra att ha tre blastisar i frysen!!!

• Äppelkaka
    vårt 2012 skrev 2013-02-03 08:33:24 följande:
    Det här var vårt 4 försök, 3dje färsk försöket..

Undra om de absolut vill att det ska gå en mellan blödning, för FET?
    Ja menar det har ju inte fäst ngt..
    SKulle vilja prova med en blasto.. å nu har vi iaf 3 i frysen. 

Det behöver inte gå en blödning emellan utan vid nästa mens kan ni antagligen få göra FET. Så har vi gjort den här gången i alla fall och det var en lättnad eftersom jag trodde att jag var på andra mensen efter misslyckat färskförsök som man fick göra FET.
  • Mustikka

Latensfasen är här och jag säger bara AJ! Haft värkar sen igår middagstid, vi åkte in men värkarna kommer inte tillräckligt ofta och jag hade inte öppnat mig:(

A79: Kommer inte ihåg vad du skrivit. Gick det snabbt för dig eller hade du en lång latensfas?

• Emilotta

Mustikka!!! Åh vad spännande! håll oss uppdaterade när du kan och orkar Glad hoppas det inte dröjer allt för länge!

• A79
    Mustikka skrev 2013-02-03 11:24:25 följande:
    Latensfasen är här och jag säger bara AJ! Haft värkar sen igår middagstid, vi åkte in men värkarna kommer inte tillräckligt ofta och jag hade inte öppnat mig:(

A79: Kommer inte ihåg vad du skrivit. Gick det snabbt för dig eller hade du en lång latensfas?
    Vattnet gick 13e & värkarna kom så vi åkte in på luciadagen :)
    Dock var jag bara öppen 3cm & värkarna var inte kraftiga nog så dom tänkte skicka hem mig.. Fick dem inte hehe.. jag var envis & fick stanna. Dagen efter kom lilla Edvin  :) kl 14.30 :)

Men shit vad spännande!!! håll oss uppdaterad!!!
  • turtle01

Mustikka: åh vad spännande! Hoppas det går bra!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • LongingForAChild

Tack alla ni som tänkte på mig i torsdags, tyvärr gick det ändå inte vägen... mitt VUL visade på bara 3,0 mm slemhinna så nu är försöken satta på is ett tag.
    Läkaren skulle skicka remiss för att jag ska göra en Hysteroskopi och försöka ta reda på varför min slemhinna inte växer som den ska.

Hoppas ni andra plussar och att allt går bra för er.
    Ska börja få Zonterapi till veckan och hoppas det hjälper mig att komma igen när det väl blir dax för det.