• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

fråga.
    När man gör äggplock,  så blöder man väl antagligen mer eller mindre.
    Men påverkar detta äggen?  eller ?  kanske dum fråga men jag är så jäkla känslig där nere så när jag tex tar cellprov blöder jag jättelätt / mycket...

• Snöflinga
    äralltupptaget skrev 2013-02-15 22:07:15 följande:
    fråga.
    Men påverkar detta äggen?  eller ?  kanske dum fråga men jag är så jäkla känslig där nere så när jag tex tar cellprov blöder jag jättelätt / mycket...
    Jag minns inte att jag blödde något, men det är ju ett tag sedan så jag kan ha glömt...
  • jennyz

Jag blödde väldigt lite vid mina ÄP... De har ju varit därinne och mixtrat så det är nog olika för alla, och kanske på hur många blåsor man har?? Har för mig att jag blödde en del första ÄP, då hade jag 22 ägg. Kan inte tänka mig att ev blödning påverkar äggen, de är ju redan uttagna...

Petto: lät som ett jobbigt ÄP, men 11 blåsor lät bra, nu ligger de och myser för fullt med spermierna...blir det ET på måndag? Hoppas på kanonresultat!!

• jennyz

Det finns väl två läkare som gör ÄP nu om jag förstått det rätt? Har haft lite olika under åren, läkare kommer och går, men dr Solensten är kvar, har haft honom flest ggr...tycker att han är kanonbra! Den andra läkaren är kvinnlig nu, förut hade de två manliga...

• Petto 83

Helt ärligt så var det bland det värre jag vart med om. Grinade av smärta :( men blödningen fick gå före smärtlindring så när den stoppats upp så fick jag smärtlindring... Hoppas dom myser på ordentligt i helgen :) har inbokat ET på måndag men beroende på resultat så kan det ev bli på onsdag också.

jennyz skrev 2013-02-16 08:21:06 följande:
    Jag blödde väldigt lite vid mina ÄP... De har ju varit därinne och mixtrat så det är nog olika för alla, och kanske på hur många blåsor man har?? Har för mig att jag blödde en del första ÄP, då hade jag 22 ägg. Kan inte tänka mig att ev blödning påverkar äggen, de är ju redan uttagna...

Petto: lät som ett jobbigt ÄP, men 11 blåsor lät bra, nu ligger de och myser för fullt med spermierna...blir det ET på måndag? Hoppas på kanonresultat!!

• Petto 83

Har aldrig tidigare fått nån blödning vid äggplock. Första plocket hade jag 30 st blåsor och andra 20. Och blödningen jag fick nu var pga ett kärl som gick sönder

äralltupptaget skrev 2013-02-15 22:07:15 följande:
    fråga.

• Petto 83

Har ju inte hunnit "gratta" dig för det braiga resultatet på ul och att du inte haft några fler blödningar!!! Hoppas det får fortsätta så nu resten av tiden :)

jennyz skrev 2013-02-16 08:23:58 följande:
    Det finns väl två läkare som gör ÄP nu om jag förstått det rätt? Har haft lite olika under åren, läkare kommer och går, men dr Solensten är kvar, har haft honom flest ggr...tycker att han är kanonbra! Den andra läkaren är kvinnlig nu, förut hade de två manliga...

• jennyz

Tack! Har bruna flytningar hela tiden som jag gärna skulle slippa men vet ju varför de kommer... Hoppas snart att ni också får se ett pyre sprattla runt!!! Vårt embryo denna gång var tredagarsodlat...

• Mustikka
    A79 skrev 2013-02-14 21:01:50 följande:

Drömmer om ett barn! Jo tack här går allt bara fint & va roligt att det börjar se ljust ut för er oxå :) Slänger in en bild på lilla Edvin som fyller 2 månader nu på alla hjärtans dag!! <3
    Vad fin han är er lilla Edvin!{#emotions_dlg.flower} Har han bruna ögon?
    Jag är så nyfiken på vad vår lilla ska få för färgerGlad 
    Jag är blond och blåögd och min man mörk med bruna ögon. Lilla Elli kom ut med värsta mörka kalufsen men hon har än så länge blå ögon. Men vet att det kan ändras senGlad
    Mirage skrev 2013-02-14 21:19:52 följande:
    Mustikka: Grattis till er tjej!!! Härligt att få höra o se att det finns mirakel =).
    A79: Så himla söt han är =).

Vackerblomma: Tjohoo!!! Mer plus i tråden det gillas! Håller tummarna för dig!!!

Drömmer om ett barn: Vad spännande med ruvningen! Jag hoppas att det är din tur nu!!! För min del inväntar vi fortfarande mensen, typ 1,5 v kvar... efter det vet jag hur vi ska gå tillväga i nästa rond. Jag har inte pratat med Umeå sedan vårt förra misslyckande, så just nu står allt på paus.

Tack Mirage!{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna att alla i denna tråd ska få uppleva detta underbara!{#emotions_dlg.flower}
  • Emilotta

Hej på er! har nu bara hunnit kolla sista sidans kommentarer, får läsa i kapp snart!

Tänkte att nu ska jag hinna uppdatera. Vattnet gick som sagt förra lördagen kl 8.30 men det dröjde ända till tisdag kl 13.29 innan en liten kille ville ut. det var en väldigt utdragen och jobbig förlossning. själva krystandet gick snabbt och bra men allt annat kändes som en evighet. hade inga egna värkar utan blev hela tiden igångsatt. snacka om att jag var slut när han kom. men han mår bra och mådde bra hela tiden i magen så därför ville de inte plocka ut honom med snitt. jag mår också bra nu och vi kom hem i torsdags kväll.

Hann läsa på denna sida att du nu har din lilla flicka Mustikka! Stort grattis!!!