• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snöflinga

jennyz: ja, visst borde det vara lovande? Jag har testdag på onsdag, så jag kommer att vänta tills dess. Det är ju inte så många dagar kvar nu och då är det ju verkligen svart på vitt. Antingen sluta eller så är det +.
    Vill inte ha för mycket förväntingar, men det är svårt att låta bli...
    Sitter just nu och spanar på syskonvagnar på nätet...och känner mig lite knäpp! Men man måste ju få drömma lite också.

• äralltupptaget

Dag 2 då menar ni , att om man gör äp på måndag så sätter man in det på onsdag ?

Sätter dom in äggen på helgen ? Tänkte om det blir dags att göra äp på en torsdag eller fredag .

• jennyz

Ja precis... Jag har gjort ET och FET på söndagar men är osäker om de gör det nu, de planerar dock in ÄP så jag tror inte att de gör ÄP på torsdagar, däremot fredagar kan bli ET på måndagar istället...

• jennyz

Snöflinga: förstår dig helt, har kollat länge av och till på syskonvagnar... kommer att hålla tummarna stenhårt för er på onsdag!!!!!!!

• Petto 83

Precis så :) Återföringar gör dom på lördagar men inte söndag. Vi gjorde plock j fredags och fick tid för återföring på måndag om dom inte odlar vidare till blastocyst, då får vi tid på onsdag

äralltupptaget skrev 2013-02-17 20:59:50 följande:
    Dag 2 då menar ni , att om man gör äp på måndag så sätter man in det på onsdag ?

Sätter dom in äggen på helgen ? Tänkte om det blir dags att göra äp på en torsdag eller fredag .

• Nektar

Snöflinga: låter ju mycket lovande! Kan du beskriva hur du menar att det känns annorlunda i ligamenten? Någon som känner igen att vårtgårdarna blivit mörkare innan plusset? Vill gärna tro att detta "tecken" inte är så vanligt..hoppar fortfarande mellan hopp och förtvivlan. Känns lite annorlunda än sist men det går ju inte att jämföra et med stimulerat fet heller.

• jennyz

Mina vårtgårdar mörknar senare i graviditeten i alla fall...liksom de flesta symtomen...

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari  
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
  • Snöflinga

Nektar: Detta med ligamenten är inget som jag kände av innan jag plussade med vårt första barn, men senare under den graviditeten så kom det sådan värk i ligamenten. Jag tror att det är det som kallas växtvärk.  Ligamenten som håller fast livmodern tänjs under graviditeten och det kan göra ont. För mig gör det ont på höger och vänster sida, neråt livmodern till. Det kommer ganska hastigt och försvinner ganska hastigt. Det har också hänt att det gjort ont när jag sträckt på mig etc.

Men som sagt, detta kände jag aldrig såhär tidigt förra gången. Men jag hoppas att det är ett tecken på graviditet och att kroppen känner igen sig från förra gången.

Och mina vårtgårdar är då för tillfället väldigt ljusa... Har dina vårtgårdar mörknat?

• Nektar

Jennyz: Ok. Då har du stillat mina funderingar på den punkten iaf.

Snöflinga: Nej, jag har inte mörkare vårtgårdar. Ännu ;) Håller tummarna stenhårt för att det du beskriver har att göra med graviditet. Snart testdag!!

Drömmer om ett barn: Några tecken som skiljer sig från tidigare försök?

Själv gräver jag efter tecken och det är svårt eftersom att jag har provat många kurer med olika bra resultat med Pergotime, sen ett ET med den medicineringen och nu FET i stimulerad cykel. Man vet ju inte vad som är vad. Ett som är säkert är att det ju inte tjänar mycket till att läsa om "normala" gravtecken så som ömma bröst med synliga ådror och trötthet som har med ökat progesteron att göra. Det får vi ju "gratis" av vaginatorierna. Har sedan återföringen haft öm ländrygg som övergått till mycket öm samt ytterst trött i korsryggen. Men har dock inte tränat på 2 veckor så kan vara det. Sen har det inte varit så ovanligt med öm ländrygg tidigare innan mens - dock inget jag skrev upp vid ET. Befarar att mensen är i antågande inom någon dag eller så...