• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79

Tack alla ni för era kommentarer om lilla Edvin Solig

{#emotions_dlg.flower}& Jättegrattis till lilla killen Emiliotta!!!{#emotions_dlg.flower}

& jo Mustikka!
    Han har bruna ögon, Min sambo är blond med blåa ögon & jag svart hår & bruna ögon.
    Så han ser ut som sin pappa med mina färger.
    Ja det är alltid lika spännande & se vad ögonen kommer bli för färg även om mörka färger är dominanta kan ljusa färger ta över ibland oxå Glad

• jennyz

Oftast har vi bara odlat 2 dagar, första försöket blev blastisar, och sista tre dagars, alla andra bara två, sedan vi bytte till menopur har jag fått runt 10 ägg och det är kanske 6-7 dag 2, så då vill de kanske inte chansa, sist såg de dock så fina ut att de odlade en dag till, de som blev kvar odlades vidare men ingen klarade den helgen..

• drömmer om ett barn

Emilotta: Stort grattis till er lilla prins! Vad jobbigt att inte ha egna värkar utan behöva bli igångsatt hela tiden. Har hört att det inte är alltför trevligt att bli igångsatt.

Skönt att han mådde bra genom hela förlossningen och att det ändå gick bra trots allt. Nu får ni vara hemma och bara njuta av underverket!

A79: Så himla fin er son är.. ett riktigt charmtroll. Supergullig!

Petto 83: Nämen fy vilken otur du hade på äggplocket! Tog det länge innan dom fick stopp på blödningen? Hur mår du nu?

Jag hoppas verkligen att det går bra för era embryon så att du inte behöver riskera att gå igenom detta igen. Spännande att höra om det blir återföring på måndag eller onsdag. Lycka till!

snöflinga: Hur går det för dig, håller mensen sig borta? Hoppas det!

Nektar: Jag brukar inte gå efter BIM då min mens alltid blir rubbad vid behandlingarna. Innan vi startade detta försök var den 2 veckor sen så skulle inte förvåna mig om jag fått en längre cykel. Har läst om dom som fått längre och längre cykler för varje försök.

Det är svårt att låta bli att tänka på hur man ska gå vidare om det inte lyckas. Om jag vore er skulle jag (om det blir aktuellt) helt klart försöka med blastocysterna eftersom det är störst chans att lyckas med dessa.

Mirage: Tack! Skönt att ni snart får göra upp en ny plan. Jag brukar alltid bli på bättre humör efter jag pratat med kliniken och fått nya direktiv!

äralltupptaget: Mitt första äggplock och återföring gjorde Jenny och dom andra två Solensten. Bägge två är jätteduktiga och sköterskorna som assisterat har varit supergulliga! Har fått tillbaka mina embryon på dag två vid samtliga försök.

• EbbaGrön
    Emilotta skrev 2013-02-16 15:16:10 följande:
    Hej på er! har nu bara hunnit kolla sista sidans kommentarer, får läsa i kapp snart!

Tänkte att nu ska jag hinna uppdatera. Vattnet gick som sagt förra lördagen kl 8.30 men det dröjde ända till tisdag kl 13.29 innan en liten kille ville ut. det var en väldigt utdragen och jobbig förlossning. själva krystandet gick snabbt och bra men allt annat kändes som en evighet. hade inga egna värkar utan blev hela tiden igångsatt. snacka om att jag var slut när han kom. men han mår bra och mådde bra hela tiden i magen så därför ville de inte plocka ut honom med snitt. jag mår också bra nu och vi kom hem i torsdags kväll.

Hann läsa på denna sida att du nu har din lilla flicka Mustikka! Stort grattis!!!
    Grattis till underverket =)
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: ja, vi hade nog det. Allt flöt på nästa för bra tills sista sticket. Ärligt så vet jag inte hur lång tid det tog hade så fruktansvärt ont så det kändes som en evighet pga det.

Hoppas också dom myser på bra våra embryon. Har aldrig vart nervös tidigare, gällande befruktning å så men nu. Kan nog bero på antalet ägg vi fick. Känns som att man inte har så många å spela på jämfört vid 30 Men vi är positiv så det blir säkert återföring på onsdag :)

• Snöflinga

drömmer om ett barn (och alla andra ): Ingen mens här. Men jag har fått för mig att det inte kommer att komma i vilket fall som helst. Men det kanske är vanligt att det kommer trots alla hormoner???

Jag är väldigt inne på att jag är gravid och kommer bli grymt besviken om så inte är fallet. Jag har sedan några dagar efter FET haft "växtvärk" i ligamenten lite då och då. Inte ens varje dag, men tillräckligt för att det ska kännas igen från förra graviditeten. Dessutom är magen uppsvälld på kvällarna sedan ca en vecka tillbaka, precis som när jag var gravid sist.
    Mensvärk har jag ju också till och från men det kunde ju tydligen vara falska tecken. Hoppas inte de andra också är det...

Hur går det för dig själv "drömmer om ett barn"? Du ligger en vecka efter mig, eller hur? Har du något resultat på känn?

äralltupptaget: Vi fick tillbaka på dag två vid vårt IVF, för det embryot såg så fint ut så de ville inte chansa och odla vidare. Resterande embryon odlades vidare till dag fem och frystes in.

• Mustikka
    Emilotta skrev 2013-02-16 15:16:10 följande:
    Hej på er! har nu bara hunnit kolla sista sidans kommentarer, får läsa i kapp snart!

Tänkte att nu ska jag hinna uppdatera. Vattnet gick som sagt förra lördagen kl 8.30 men det dröjde ända till tisdag kl 13.29 innan en liten kille ville ut. det var en väldigt utdragen och jobbig förlossning. själva krystandet gick snabbt och bra men allt annat kändes som en evighet. hade inga egna värkar utan blev hela tiden igångsatt. snacka om att jag var slut när han kom. men han mår bra och mådde bra hela tiden i magen så därför ville de inte plocka ut honom med snitt. jag mår också bra nu och vi kom hem i torsdags kväll.

Hann läsa på denna sida att du nu har din lilla flicka Mustikka! Stort grattis!!!
    Stort grattis Emilotta!!!{#emotions_dlg.flower}  Härligt att allt gick bra!Solig
  • jennyz

Snöflinga: låter lovande, hoppas du har rätt!! När tänker du testa? ;)

• turtle01

Grattis emilotta & mustikka!!! Själv så har jag 85 dagar kvar till bf...

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj