• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mayflower

Hejsan allihopa.

Har följt denna tråd ett tag tillbaka men inte vågat mig in, förrän nu. Genomgick vårt 2:a IVF försök (dock vårt första i Umeå) nu i början på februari. Fick tillbaka ett litet blasto den 6 februari och har TD den 22/2.

Nu är jag ju så nyfiken av mig att jag redan tjuvtestat två gånger. Första gången i torsdags, RD 8 = neg. Och så nu, för en dryg timme sedan, RD 12 och ett svagt plus. Känner mig chockad. Kan det verkligen stämma??

Åh vad jag vill ha torsdag nu och göra ett nytt test på rätt dag.

Ett plus? Tror jag svimmar

• jennyz

Absolut kan det stämma mayflower, ett plus är ett plus!!! Grattis!!!

• Nektar
    Mayflower skrev 2013-02-18 16:41:01 följande:
    Hejsan allihopa.

Har följt denna tråd ett tag tillbaka men inte vågat mig in, förrän nu. Genomgick vårt 2:a IVF försök (dock vårt första i Umeå) nu i början på februari. Fick tillbaka ett litet blasto den 6 februari och har TD den 22/2.

Nu är jag ju så nyfiken av mig att jag redan tjuvtestat två gånger. Första gången i torsdags, RD 8 = neg. Och så nu, för en dryg timme sedan, RD 12 och ett svagt plus. Känner mig chockad. Kan det verkligen stämma??

Åh vad jag vill ha torsdag nu och göra ett nytt test på rätt dag.

Ett plus? Tror jag svimmar
    Stort grattis och välkommen hit! Ja, de säger ju så: att ett plus är alltid ett plus! På tal om mina funderinga ovan vore det intressant att höra om du haft några tecken som gjorde att du testade tidigt? Var det FET eller ET du gjorde?
  • Mayflower

Det var ett ET, långtidsodlat.

Jag är en sann pessimist och har därför haft mycket svårt att tro på någonting gällande detta. Känns som vi har varit med om för mycket elände under ett par år.

Visst hade jag lite ömma boobs de första dagarna efter ET, men det försvann. Nu känner jag inget sådant. Sedan har jag ända sedan ÄP haft som kramper i livmodertrakten, en värk som kommer plötsligt och sedan försvinner på en gång. Lite liknande mensvärk. Därför har jag trott att det var kört.

Och i onsdagskväll förra veckan, alltså RD 7 var det lite ljus-ljusbrun flytning kvar på applikatorn efter att jag tagit min vaggis. Så på torsdagsmorgonen tjuvtestade jag, negativt. Då trodde jag verkligen att det var över för denna gång. Och det enda jag känt av som sagt är ju sådant som man får som biverkning av vaggisarna.

I princip tjatade jag bara till mig detta tjuvtest av min man så att han också skulle sluta hoppas. Så att det liksom "officiellt" skulle vara över. Jag tittade på stickan i två sekunder när jag satte den i urinkoppen och såg bara ett fett minus framför mig, så när han sa att det kom ett plus så faktiskt skrek jag på honom att inte driva med mig. Ooops. Man blir kanske lite av ett hormon monster :-"

• jennyz

Som sagt var ett plus är ett plus, så jag hoppas det sjunker in snart! jag brukar inte ha mycket till symtom heller och har tjuvtestat minus RD 16, men det blev då vår underbara dotter!! Testa igen på onsdag, har du något digitalt test? Jag testar bara med dem så det aldrig ska vara osäkert med testen... Jag hoppas verkligen att det håller hela vägen för er, men jag förstår att ni känner som ni gör, jag var rädd och vågade inte tro det förra graviditeten förrän efter RUL, och då var ju halva graviditeten över, kändes trist i efterhand... Jag blödde den gången av och till fram till v12, så blod är inget som behöver vara något fel heller, men önskar man kunde veta direkt!!!

• Emilotta

Tack så mycket för alla grattis =) Och grattis till dig Mustikka! det var nära med snitt för oss också men tillslut så kom han ju ändå. Vi har ännu inget namn men får uppdatera med det sen. 

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

• Petto 83

Hej alla!

Då var man ruvare till en fin tredagars dock är jag väldigt orolig då jag ikväll fick en hejdundrande magsjuka. Vi var i valet och kvalet om vi skulle hoppa över ET men läkaren tyckte att det skulle gå först. Så där låg jag och svalde mitt illamående.

Någon annan som blivit rätt sjuk kring ET men som det ändå gått bra för? Ängslig är man ju

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Jag är dåligt insatt i hur det fungerar vid stimulerad FET men så länge mensen inte dyker upp låter det som ett väldigt gott tecken. Att du dessutom har symptom som du känner igen från förra graviditeten kan inte betyda annat än att du är gravid! Håller tummarna allt jag kan, vill höra ett glädjetjut i övermorgon! Solig

Har också varit med om att det har huggit till när jag sträckt på kroppen vid denna ruvning. Aldrig känt detta tidigare så hoppas förstås att det kan vara ett tecken på att det finns någonting kvar i livmodern.

Petto 83: "Tur" i oturen att det ändå blev vid sista sticket som han träffade olyckligt. Usch.. måste ha gjort fruktansvärt ont. Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Tror inte att magsjukan bör ha någon inverkan, embryot är väl skyddat i ett så pass tidigt läge som detta. När har du TD? Lycka till!

Nektar: Nä, det där med superömma bröst med synliga ådror och total trötthet har jag räknat bort för längesen.. man blir verkligen lurad av progesteronet. Planen var att skriva upp eventuella nya symptom denna gång men det blev aldrig av. Började med stick/drag samt kraftig mensvärk under hela RD3 och sen kände jag ingenting alls följande dag. Efter det har jag haft mensvärk ungefär varannan dag och ibland känt att det huggit till när jag sträckt mig. Känslan är dock att det inte har tagit sig så lika bra att ställa in sig på det än att hoppas för mycket. Hade du ont i ryggen efter föregående ET?  

turtle01: Inte länge kvar till BF, vad snabbt tiden har gått! Glad Har ni inhandlat några bebissaker ännu?

Kvinna32: Härligt att du är på gång nu! Solig

Mayflower: Välkommen hit och stort grattis till plusset, fantastiskt! {#emotions_dlg.flower} Vilken tur att din man kollade extra noga på testet så att ni fick denna underbara nyhet redan idag! Skrattande   
  • LongingForAChild

Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!

• A79
    Emilotta skrev 2013-02-18 20:53:11 följande:
    Tack så mycket för alla grattis =) Och grattis till dig Mustikka! det var nära med snitt för oss också men tillslut så kom han ju ändå. Vi har ännu inget namn men får uppdatera med det sen. 

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
    Oh.. inte länge sedan man stod ensammen på gravid spalten.. se vad fort tiden går!!! Weeeeeee!!!!