Chan2 skrev 2013-03-18 16:32:00 följande:
Behöver ert råd....
Jag har nu käkat Pergotime och varit på VUL idag, fick veta att det finns 3 äggblåsor och läkaren sa "Ja du vet vad ni ska göra nu!?" och med det så fattar ju jag att ägglossning kommer att ske i dagarna.
Nu åker min sambo iväg imorgon och kommer hem fredag... vad göra??! Ska jag sjukanmäla mig på jobbet och åka med han? Annars lär väl denna månad vara åt skogen oxå pga jobb.....

Vilken dag i cykeln är du på nu jämfört med när de/du tror att äl kommer att inträffa? Det sägs ju vara effektivast att mysa 2-3 dagar innan och max 1 dag efter. Kan inte råda egentligen. Till mig sa dem att det var låga chanser att Pergo skulle bära frukt efter att tidigare ha testat 6 cykler utan resultat. Men nu tror jag på ökade chanser via andra preparat. Vad har dem sagt till dig? Kanske inte är värt att ta ledigt i flera dagar om ni ändå hinner med att mysa 2-3 dagar innan...Men det är svårt, jag förstår!
daduck skrev 2013-03-16 11:06:17 följande:
Utomkveds är precis det du tror. Däremot är det inte vanligare än vid normal graviditet vad jag vet. Embryot blir ju i vanliga fall befruktat i äggledaren och det steget skippar man så rimligtvis borde det vara mindre vanligt än i normala fall.
är det många här som fått minus efter 14 dar och plus efter 21?
Hmm, okej. Minns inte vart jag hade läst det. Men tror det var mer forskarrön än Familjeliv ;) Hoppas det är som du säger att det inte är vanligt. Tycker själv det lät väldigt underligt. Snöflinga: vet ni något mer nu om andledningen?
vårt 2012 skrev 2013-03-17 15:08:41 följande:
Hej! Vi kör på ostimulerat, och blasto :)
Näe jag har aldrig ens tagit upp det med dr tidigare, utan när jag pratade med doktorn sist så tog jag upp det och fick info och sen välja själv.
För min egen del kändes det som att jag behöver en förändring i behandlingen, alltså prova ngt som vi inte gjort tidigare. För att åter få känslan av att det här kan fungera.
:)
Ja, det är väl det man gärna tar till - något som kan förändra ens egen inställning osv. Ska bli mycket spännande att se hur det går för er. Jag tror mycket på det i varje fall!
Drömmer om ett barn: Ja, det känns bra. Framför allt känns det bra att ta en liten paus. Genom att invänta pengaläget samt börja med en Pergokur blir det lite mindre press. Kan säkert be om Prednisolon också, lät rätt öppet. Men finns ju inga rön som visar på varken bu eller bä sa dem gällande det.
Är det någon till som fått besked om att dem stänger den 1 juli? Lite nojjig och vill vara säker. Utifall kroppen segar under våren. Tror mig ha 2-3 veckor i marginal för återförande.