• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • daduck

Mustikka: på Piteå tidningens hemsida finns en länk under själva artikeln. :)

• daduck

Kan tyvärr inte länka eftersom min mobil beslutat sig för att vara helt. Helt. Ja. Skitmobil helt enkelt. ^^

• Mirage

daduck: Vad bra du är! Såg klippet tidigare idag o tycker du är toppen!

vackerblomma: Nej!!! Det är ju inte klokt, fy fasiken vad orättvist! Du får vara hur negativ du vill här, dela dina känslor med oss, vi finns ju till för varandra i glädje och sorg! Förstår att inga ord kan trösta det du upplever just nu! Skickar en styrkekram!

drömmer om ett  barn: jag har inte hört nåt från Sunderbyn än... hoppas verkligen på att få kallelsen snart! Ska bli så skönt att snart få mer svar! Hur mår du, gravid å allt =)?

• daduck

Tack alla gör allt fint ni tycker och säger. :) jag uppskattar det verkligen. :)

• VackerBlomma

Hej hej!
    Tack för stödet, det värmer verkligenHjärta
    Vi gråter och är förbannade här, men vi har gett oss den på att så lätt ger vi inte upp, tjurskallar som vi är:P

• Lappgeten

Vackerblomma- Jag lider verkligen med er, det är fruktansvärt när graviditeten rycks ifrån en. Var arg och besviken, det misstaget har jag gjort att inte bli det utan varit mer likgiltig vid mina utomkved och det blev inte bra efter ett tag. Ta ut all sorg och smärta nu!

Drömmer om ett barn- vi har bara en liten verksamhet så det är bara ett 20-tal tackor + deras lamm och några getter med deras killingar men vill utöka och kunna jobba mer hemma sen. Visst är det tufft med både gården och vanligt jobb men det är väldigt roligt.
    Jag mår verkligen inte bra av sprayen, trött nästintill medvetslös kvällstid, nedstämd, ledsen och orkar ingenting... Två veckor tills jag får börja med sprutorna... Jag hoppas det kommer att kännas bättre då.

• drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Det kommer säkert vara en väldigt tung tid ett tag framöver men det är ändå bra att ni bestämt er för att kämpa vidare trots denna motgång. Jag är säker på att ni kommer få ert efterlängade barn inom en snar framtid. Fick du både Trombyl och Prednisolon senast eller hur var det?
  • drömmer om ett barn
    jenads: Har du varit i kontakt med kliniken angående att starta nytt försök? Tänkte ni försöka hinna innan sommaren?

daduck: Det låter ju lite lurigt att du haft mensvärk så pass länge. Brukar du ha så innan mens i vanliga fall?

Läste artikeln i Norrbottens Kuriren idag. Jättebra att dom också tar upp frågan, den behöver lyftas! Ni är verkligen modiga som ställer upp på detta, själv hade jag aldrig vågat.. Skäms All credit till er! {#emotions_dlg.flower}

Mirage: Då kommer kallelsen säkert snart. Måste kännas jätteskönt att få göra operationen och få svar på om det finns någonting som kan vara hinder för en graviditet. Jo tack, jag mår bara bra än så länge! Solig

Lappgeten: Det var ju ändå en hel del djur tycker jag! Vad mysigt med egen gård.. hoppas du får uppfylla din dröm med att utöka och jobba mer hemma.

Jobbigt med så mycket biverkningar av sprayen.. Rynkar på näsan Om jag kan säga något positivt så är det att många mår väldigt mycket bättre när dom börjar med sprutorna och halverar dosen nässpray, så hoppas att det blir bättre för dig snart. Synd att påsken kom i vägen och förlängde spraytiden.
  • daduck

Drömmer: mensvärken började på dagen jag skulle haft mens egentligen så det är ju knepigt att luska i det. Brukar ju inte ha sen mens men nu är det som sagt mediciner. Håll tummarna för oss på lördag. :)

• Tinzu

är det någon i denna tråd som fått utskrivet prednisolon? och hur ofta och länge har ni tagit isf? och vilken dos?