• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 20:49:07 följande:
    jenads: Okej. Önskar er stort lycka till när det är dags! Solig
    tack så jätte mycke. hur går det själv?
  • drömmer om ett barn

Det går framåt så smått, är i vecka 6+5 nu. Känner inte desto mer förutom molvärk lite då och då och magen är uppblåst som en ballong. Blir spännande att se om det blir någon bebis av detta.

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 21:00:04 följande:
    Det går framåt så smått, är i vecka 6+5 nu. Känner inte desto mer förutom molvärk lite då och då och magen är uppblåst som en ballong. Blir spännande att se om det blir någon bebis av detta.
    Åh såklart det blir denna gång!!! När ska ni på ul?

• jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 21:00:04 följande:

grattis vad spännade
  • äralltupptaget

dadack- vilken fin artikel !!!  Bra och vågat att ställa upp på bild och allt.. jag är för feg :(

Hur länge har ni försökt ?

• Tinzu
    Myggan01 skrev 2013-03-13 18:12:02 följande:

Hejaheja! Vad modig du är och så viktigt att lyfta fram!! Jag är Pite tjej men valde privat ivf i sth snabba puckar där. Har ett barn sen en tidigare ivf. Är i vecka 7+0 så jag hopppas det här går vägen, fick tidigt missfall i höstas och jag blev riktigt illa behandlad på gyn i Pite, vet 2 st till som har blivit fel behandlade där, så jag åker till luleå nu varje gång jag måste till gyn.

Tack för att du gjorde repotaget och hoppas du får plusset!!! 

nu blev jag ju orolig! som fan! jag har alltid haft bra kontakt med gyn här i piteå och blivit bra bemött, vill du berätta hur dom blivit felbehandlade?
  • Tinzu
    EEJ skrev 2013-03-13 14:14:56 följande:

Jag åt prednisolon (två tabletter/dag) från äggplock fram till testdag, och sedan nedtrappning.

åh okej, hur stor dos fick du ta då? min läkare på gynmottagningen tänkte undersöka det med ivf kliniken om hur stor dos man ska ta och hur ofta och hur länge så jag tänkte höra bara hur andra fått ta det
  • Tinzu
    Nektar skrev 2013-03-13 15:22:05 följande:
    Intressant detta med Prednisolon. Ska du ta det Tinzu? Varför har ni andra fått det utskrivet? Läste på lite snabbt nu att det i regel ges till dem som anses ha ett kraftigt imunförsvar. Att ett bra immunförsvar kan stöta bort ägget annars. Anser själv att jag har sjukt bra immunförsvar (aldrig kräksjuk, influensa eller liknande). Fast min förkylning sist hjälpte ju inte. Ändå intressant...tange gärna varför ni har fått det och hur mycket tjat som låg bakom. 

Vore intressant att höra samma gällande Trombylen. Varför får inte alla det?

Åh, är så le på mig själv att jag inte tog dem på orden och tog mig ut på promenader sist!! Aldrig varit mer stillasittande i hela mitt liv Tungan ute    

jo jag ska få det utskrivet nu hoppas hon hör av sig imorgon så jag får börja prova kanske direkt, vet ju inte riktigt när man ska börja ta det men antar att jag kommer att få infon då när hon ringer

Jag antar att man inte skriver ut medicinen hur som helst, jag fick på ET utskrivet innohep, och på FET så fick jag både innohep och trombyl, men det var för att jag har blodproppar i släkten, mamma har haft i lungan och mormor och farmor avled av blodpropp i hjärnan.. Jag håller tummarna så in i norden att prednisolon ska vara lösningen för oss, jag är typ aldrig sjuk, förra gången jag blev sjuk så hade jag halsfluss och det var då jag blev gravid med den ofostriga graviditeten, annars är jag som aldrig sjuk mer än snuvig, känner jag mig sjuk så har jag kroppstemp på typ 35 kanske, jag har hypotyreos så det är ju ett tecken på överaktivt immunförsvar, så woho hålla hoppet uppe nu
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-13 19:54:20 följande:
    VackerBlomma: Jag känner också att vi har kommit varandra väldigt mycket närmare efter alla motgångar vi kämpat oss igenom. När allt känns som värst så har man iallafall varandra.. Hjärta

Skönt att ni har två blastos kvar i frysen så att du inte behöver börja om med en ny stimulering. Absolut, fråga om ni kan få lite hjälp på traven denna gång. Dom borde inte vara helt omöjliga på den punkten! Hur ställer ni er till att få tillbaka bägge två om det blir aktuellt?

Den 21:a är det dags för vul så det börjar närma sig. Tack för tumhållningen, det behövs! {#emotions_dlg.flower} 
    jag tror vi tar tillbaka bägge två om vi får, och ja, det känns riktigt bra att ha blasto i kvar i frysen, dom verkar ju fästa iallafall, så loppet kan ju inte vara helt kört att det ska hålla hela vägen.