Nektar skrev 2013-03-13 15:22:05 följande:
Intressant detta med Prednisolon. Ska du ta det Tinzu? Varför har ni andra fått det utskrivet? Läste på lite snabbt nu att det i regel ges till dem som anses ha ett kraftigt imunförsvar. Att ett bra immunförsvar kan stöta bort ägget annars. Anser själv att jag har sjukt bra immunförsvar (aldrig kräksjuk, influensa eller liknande). Fast min förkylning sist hjälpte ju inte. Ändå intressant...tange gärna varför ni har fått det och hur mycket tjat som låg bakom.
Vore intressant att höra samma gällande Trombylen. Varför får inte alla det?
Åh, är så le på mig själv att jag inte tog dem på orden och tog mig ut på promenader sist!! Aldrig varit mer stillasittande i hela mitt liv
jo jag ska få det utskrivet nu

hoppas hon hör av sig imorgon så jag får börja prova kanske direkt, vet ju inte riktigt när man ska börja ta det men antar att jag kommer att få infon då när hon ringer
Jag antar att man inte skriver ut medicinen hur som helst, jag fick på ET utskrivet innohep, och på FET så fick jag både innohep och trombyl, men det var för att jag har blodproppar i släkten, mamma har haft i lungan och mormor och farmor avled av blodpropp i hjärnan.. Jag håller tummarna så in i norden att prednisolon ska vara lösningen för oss, jag är typ aldrig sjuk, förra gången jag blev sjuk så hade jag halsfluss och det var då jag blev gravid med den ofostriga graviditeten, annars är jag som aldrig sjuk mer än snuvig, känner jag mig sjuk så har jag kroppstemp på typ 35 kanske, jag har hypotyreos så det är ju ett tecken på överaktivt immunförsvar, så woho hålla hoppet uppe nu