• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • mammaidamaria

Vårt 2012: Fy vad orättvist det är:( kan nog inte skriva något som lättar upp men tänker på dig/er. Stor kram

• jennyz

Snöflinga: tror att de mer eller mindre övergått till lutinus istället för progesteron... Det blir mindre kladd upplevde jag i alla fall...

Vårt2012: usch vad orättvist, önskar så att jag kunde göra något!!! Man önskar ju att man åtminstone får behålla plusset när DDT väl dykt upp efter all behandling!!!!

• Emki

Jag har en liten fundering som har slagit mig flera gånger idag.
    När vi var på ET i lördags så sa läkaren efter att han kollat min "milda" överstimulering, att om det blir värre igen så är det en "bra" sak för då beror det med största sannolikhet på en graviditet.

Men det jag undrar är om det aldrig blir "värre" igen, är det helt uteslutet att jag är gravid då eller?

• äralltupptaget

Vårt 2012 - styrkekram till dig!!

Nektar - jag kör på det läkaren skrev ut till mig, dvs ½ tablett - dvs 2,5 mg

Imorgon kör jag igång med sprutorna, är lite nervös :):)

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: NEJ!!! Gråter Usch, så fruktansvärt ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg.. Hoppas verkligen att hoppet inte är ute pga detta. Jäkla skit, det skulle ju vara er tur nu! Blöder du fortfarande? Stor kram

Nektar
    : Vid senaste försöket hade jag en väldigt positiv känsla trots tidigare motgångar. Försöket innan grät jag i bilen på väg hem efter ET eftersom vi fick tillbaka ett embryo som inte var speciellt bra. Men visst tvivlade jag under större delen av ruvningen.. det gick inte att undvika. Man mår helt klart bättre av att tänka positivt även om det är svårt ibland!

Jockelina: Jag har gjort långa metoden tre gånger (varav ett försök fick avbrytas pga endast en stor äggblåsa). När vi bytte till korta metoden och annan medicinering + Trombyl så tog det sig.

Snöflinga
    : Jag tycker absolut att du ska prata med någon om detta så att inte fler råkar ut för samma sak som dig. Någon ansvarig borde väl gå att få tag på?

äralltupptaget: Lycka till med sprutorna idag. Hoppas det går bra!
  • vårt 2012

Tack för alla styrkekramar och tankar!

Tyvärr blöder jag riktigt mkt, sen igår, så det är bara å konstatera att det är kört..

Hoppet hade bara blivit så stort eftersom jag plussat, och klarade mig över bim..
    Känns som en mindre evighet till man får börja hoppas igen..
    Å jag ville verkligen slippa ett plock till..
    Men vad göra?

Känner hur jag blir mer och mer apatisk mellan försöken och bittrare å bittrare...
    Livet är orättvist...
    Om tårar hade hjälpt hade jag varit gravid för flera år sen..
    Det känns som knäppt att man är en del av procenten som inte får barn själv, sen är man en del av procenten som inte lyckas inom 3 försök, sen är man en del av procenten som har faktorer från båda parter och kanske en del av procenten som aldrig lyckas..

Jag önskar snart att ngn kan säga åt mig att det inte är lönt å försöka mer..

För hur i världen ska jag själv, kunna avgöra när jag inte orkar mer..
    När avgör man att livet ska bli ensamt?
    När bestämmer man sig att drömmer får förbli en dröm..
    Varje dag som går till att vänta känns som en dag jag lika gärna kunnat hoppa över..
    Fokus på annat får man ofta höra, men hur då?

• Nezzan

Vårt 2012: så oerhört ledsamt.. vet inte vad jag ska skriva...  Rynkar på näsan det är verkligen inte rättvist alls... hoppas du kan låta ilskan och besvikelsen på sitt utlopp, för att bära det inom sig blir inte heller bra

Vi satte nog ingen gräns för hur många försökt vi skulle stanna vid... men när vi köpte vårt 3-pack så tog vi även hem papper från olika adoptionsbyråer och började läsa på/prata igenom adoption... vet inte hur ni ställer er till det men för oss var det som skönt att ha flera möjligheter igång samtidigt...

*kramar om*

• Solanna

Hejsan allihopa
    Har suttit och kollat in den här tråden ett tag och tyckte det nu var dax att börja skriva.
    Idag har vi varit till Umeå på första mötet och då det så lycket föll in på 3 dagen så fick vi börja att spruta direkt.
    Känns helt galet då jag inte trott att vi skulle ha en chans att börja innan sommaren.
    Men ändå spännande Solig 

• Solanna
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Lappgeten (1:a IVF)
    äralltupptaget : börjar 10/4 (ÄP v.17) 1:a IVF
    * Solanna (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3 
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari