IVF Umeå
I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.
Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)
Är så glad men nervös på samma gång!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
Här är en länk till gruppen:)
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...
Det har varit mycket den senaste tiden med en närstående som flyttat in på äldreboende där lägenhet samt stuga ska tömmas och städas. Sedan är det en annan nära anhörig som mått dåligt en längre tid och jag fick övertala denne om att läggas in på psykiatrisk mottagning. Det är en kamp som aldrig verkar ta slut, har pågått i 13 år och jag har kämpat för att vården ska ta sitt ansvar men man får tyvärr dra det största lasset själv då det gäller psykisk ohälsa.
Hur sjutton har dom kunnat missa det? Det är ju superviktigt att man ligger på rätt värde! Ska man behöva hålla koll på allt själv? Hoppas du får ett provsvar som ser bra ut idag och kan börja planera in nästa behandling.
Hur kom det sig att du fick åka in på akuten kvällen innan, var du nära överstimulering? Idag blir du ruvare.. spännande! Håller tummarna för att allt går bra!
Försök att inte skrämma upp dig i onödan genom att läsa skräckhistorier. Det finns dom som haft jätteont men tänk också på att det finns många som inte kände av någonting alls, så det är väldigt olika från person till person. Jag är helt säker på att du kommer klara det galant!
Wow, hela 34 ägg.. förstår att du har känt dig svullen och spänd. Hur känns det i kroppen idag? Själv har jag inte fått ut speciellt många ägg vid något av våra försök så har bara känt av ömhet samma dag som plocket.
Av en så stor skörd förväntar man sig säkerligen att iallafall några klarar sig så pass långt. Jag håller alla tummar och tår för att det går vägen med den du fick tillbaka! Bästa stället för ett embryo är livmodern, där trivs den bäst. Jag har aldrig kommit så långt som till en blasto.. har varit ganska dålig kvalitet på mina och ändå gick det vägen till sist. Ge inte upp hoppet!