• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emki

Drömmer om ett barn: Jo det känns lite som ett slag i magen. Jag trodde verkligen att vi skulle få iaf ett till frysen efter 34 ägg!! Jag ska försöka vara hoppfull till den i livmodern, men det är svårt. På nått vis känns det som att vi redan har misslyckats.... :(

Nektar: Ska försöka men det är vårt. Men tack och lov för det nya reglerna som ger oss två landstingsförsök.
    Jag pratade med en embryolog för en stund sedan. Det var en tidig blastocyst vi fick tillbaka på dag fem.
    Hon sa att det var ett fint embryo men att det hade varit optimalt om det hade kommit till ett "senare" stadie av blastocyst eftersom att det var dag fem. Vet inte vad man ska tro....
    Känns som att vi inte ens behöver hoppas. Är så nervös....

• Emki
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma 
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

* Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Mustikka

Germany: Tack!:) vi får se när det blir syskonförsök. Helst om ett, ett och ett halvt år. Men vi försöker att inte planera för mycket. Det är ju inte säkert det blir syskon så vi njuter av att vi fått ett mirakel i alla fall:)

• EEJ

Vill bara skicka lite sol och värme från Thailand till er alla dom fortfarande kämpar!

• Nektar
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
     * Mirage
    * Ws mamma
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera
    * Nektar, väntar in naturlig eller framkallad mens inför försök 3 eller ett Pergotimeförsök 
    * Snöflinga 

{#emotions_dlg.flower}  
    Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * VackerBlomma 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

EEJ skrev 2013-04-08 14:42:45 följande:
    Vill bara skicka lite sol och värme från Thailand till er alla dom fortfarande kämpar!
    Tack! Finns dock sol i Umeå också. Satsade på en halvtimme på renskinnet  nyss (lite kortare solning än i Thailand - man vill ju bara bli något mörkare än snön, inte röd haha). Måste vara riktigt gött att ligga still med magen i vädret och bara njuta!

Drömmer om ett barn: Jag förstår det. Säkert gör dem det också och kan glädjas åt situationen! Tack för ditt stöd, det värmer. Önskar så att jag ska kunna vara mer positiv denna gång som kommer! Känns helmystiskt faktiskt att eventuellt snart vara ruvare igen då vi som gått och segat fram till nu och velat ha andra besked före som vi inte fått. Men men ska bli kul! :)

Känner ni som blivit gravida att ni lyckats delvis pga ett positivt sinneslag eller tvivlade ni? Haha ännu en av mina mindre statistiskt korrekta undersökningar...

Emki: Ok. Då har de ju säkerligen valt det som såg bäst ut utvecklingsmässigt. Bra gjort av dig att be att få prata direkt med embryologen! Vad hade hon att säga om varför de inte "safade" och frös ner några av de andra i ett tidigare skede? Sa hon något om chanserna vid ett eventuellt kommande ET? Var anledningen för er att du har pcos? Hur "gamla" är ni?

Hur går det för er som snart är i förlossningstider? Flyter allt på i lugn mak?

• Kvinna32

Drömmer: jag vet inte varför jag fick sån extrem smärta dagen innan en teori som läkaren har var att efter ovitrellen dagen innan så liksom lossa blåsorna från väggen på äggstocken och då blir dom ännu större och tyngre och då kan det göra ont. En annan förklaring kan vara att äggstocken vrider sig och då skapar smärta. Man vet inte säkert men det gick över så det var skönt!!

Fick tillbaka en topp blastocyt idag och en frystes. 15 st ska odlas tills imorgon för att se om några av dessa går att frysa.... Hoppas några till ska bli bra... 17 befruktade av 22 känns som ett bra resultat..

Testdag 24 april om någon kan lägga till mig på listan som ruvare ...

• Norris

Jockelina: jag gjorde korta metoden och den funkade hur bra som helst. Skönt att slippa spraya :)

• jennyz

Jag har provat korta metoden också, för mig blev det dock inte lika bra resultat som när jag gjort långa så det blev bara ett sådant försök...