• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nezzan
    Vårt2012: Men åh nej.. vad händer?????

Brukar inte skriva så ofta här men läser dagligen då jag själv gjort ivf i umeå och kände att jag bara ville skicka en massa kramar, böner och förhoppningar om att det ska gå bra ändå!!!   Det finns ju de som har fått blod under hela graviditeten och det har gått bra .. ber innerligt för att du ska vara en av dem!!!

*Kramar om * Hjärta
  • Emki

Jockelina: Jag har kört korta metoden med gonal f och orgalutran. Fick ut 34 ägg av 35 blåsor!

Vårt 2012: Gud vad tråkigt!! Jag lider med dig..men hoppas ändå innerst inne att det kanske går vägen iaf!

• vårt 2012

tack för omtanken, tyvärr så var testet så sanslöst svagt att jag tror inte att jag ens sett ngt om det inte vore för att jag vet att jag plussat tidigare..

Tar åter igen om paus härifrån för att fokusera på jobb ett tag!
    vad gjorde man utan iaf de 8 tim å tänka på annat! 

• Nezzan

Fy fan... det är inte rättvist nånstans detta...Rynkar på näsan  hoppas du kan skingra dina tankar lite med jobbet idag och att du sedan kan kramas med nära och käraHjärta

• Petto 83

Vårt 2012: fy, förstår om du känner alla känslor som går. Skickar massa styrkekramar till er

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Lappgeten (1:a IVF)
    äralltupptaget : börjar 10/4 (ÄP v.17) 1:a IVF

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Kvinna32

Vårt 2012 jag lider med dig, jobbigt att äntligen få ett pluss och sen mens på det. Skrikandes

• Emki

Idag är jag på Ruvardag 3 Om man räknar ET som RD 0....Någon som haft några symtom på rd 3 som dem vill dela med sig av?

Jag har lite mensvärk till och från samt ömma bröst. Men det har jag haft sen ovitrellen princip så det betyder nog inget!

• Nektar
    Snöflinga: Antar att de har ändrat för att rekomendationerna egentligen är lägre. Kanske fanns det inte apotekets 500 mg tabletter innan? Man tar väl inte upp så mycket mer än 1 mg per dag ändå. Jag kommer att äta den lägre dosen (1 mg) ungefär fram till FET sen ta mina resterande 15-20 piller av 5 mg.

Äralltupptaget:  Oroa dig inte över att du tar för mycket Folacin, som sagt är det mest ett tillskott av bra ämnen till oss kvinnor. Men ta inte för lite :) Kör på 1 mg totalt!

Vårt2012: Men helvete också! Lider verkligen verligen med dig! Så himla trist! Varför vill dem inte stanna kvar hos dig? Håller tummarna korsade för att det inte är kört eller löser sig snarast för er!! 
    Skönt att ha ett jobb att gå till. Jag sitter hemma om dagarna och försöker få ett så jag inte sitter här och bara kuckilurar!     

Imorse hann jag bara upp och ta fram till frukosten innan jag började må hiskeligt dåligt med diarré, kallsvettningar och väldig mensvärk. Den goda nyheten är att det gav med sig efter ca 30 min och att jag nu är redo för det 3:e försöket genom stimulerat fet. Räknar med att mensen kommer igång ordentligt imorgon. Den dåliga nyheten är att jag verkligen börjat oroa mig för om jag har endometrios också (utöver pcos)..hur kan det annars göra så oerhört ont?! Någon här som har det men lyckats? Stod på 1177 att det vid ivf var lika goda chanser som vid andra bekymmer..men lär kolla upp det framöver. Nu är det positiva tankar som gäller. Ser iaf ut att bli fet i slutet av april. Snabba puckar!   
  • Snöflinga

Vårt 2012: Usch och fy! Så otroligt tråkigt! Tänker på dig! Det är så otroligt jobbigt att förlora en graviditet. Kram

Själv har jag fått veta att mitt HCG nu är nere på 17 (ska vara under 20), så det är ju bra. Och TSH är 2, vilket också är bra
    Så nu ska jag bara få kontakt med IVF-kliniken och få lite förhållningsorder.
    Jag hämtade ut medicinerna idag på apoteket (trodde jag). Läkaren sade att vi skulle göra samma behandling som förra gången. MEN när  jag då ska hämta ut Estradot (östrogenplåster) så fanns de nu recept på både 75 mikrogram och 100 mikrogram (hade 75 förra gången). Vågade inte hämta ut något av dom... Dessutom såg jag sedan när jag fått ut min medicinlista att jag hade fått utskrivet Lutinus istället för Progesteron mic, men det sade han heller inget om när vi talades vid.
    Jag får nog reda ut detta med kliniken någon dag här framöver...