• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Hur många dagar efter 1:a sprut-dagen har ni haft äggplock? Finns det något snitt ?

igår tog jag min 1:a spruta och med darrande händer så gick det trots allt bra.
    Men lite nojjig, satte jag rätt dosering ? Tänk om det blev något fel... , knäppte det inte lite konstigt i den ?? hahaha

santa86 - välkommen hit!  Det känns alltid bra i dessa trådar då man kan vara helt ärlig och skriva ut sin frustration, ilska , sin lycka, och sin rädsla :)  Alla vi är (nästan) i samma sits mer eller mindre..

Jag var också sjuuukt nervös 1.a mötet.. Massa tankar snurrade i skallen ! När jag väl skulle åka hem till Luleå, var jag som ett lik. Huvudvärk från h-vetet, trött, helt matt i kroppen, jag hade nog varit så nervös och spänt mig "omedvetande" sedan släppte allt. :)
    Hoppas ni får komma igång på direkten och att ni hinner börja innan sommaren, men det borde ni väl göra när ni nu har fått en tid :):)  Lycka till! Skriv gärna in dig i listan!

• jennyz

Jag tror att jag brukar spruta typ elva dgr, sedan ÄLsprutan, sedan en dag utan mediciner och ÄP dagen efter så ung två veckor från första sprutan till ÄP...nu är det nära!!!!

• äralltupptaget

så 13-14 dagar , skulle vara bra om man fick ÄP på en torsdag och insättning på söndag- då behöver man inte vara " sjuk" så länge på jobbet  *hehe*

Vi tänkte nämligen stanna i Umeå under " odlings-tiden"

• Snöflinga

Santa 86: Välkommen!

Lappgeten och Kvinna 32: Nu håller vi tummarna för er ordentligt!

äralltupptaget: Coolt att ni är igång nu! Du som undrade om ni skulle hinna innan sommaren Ska ni stanna i Umeå även om det blir långtidsodling?

• Petto 83

Jag har nog sprutat 9-10 dagar så äggplock på dag 12 ungefär :) Lycka till äralltupptaget. Dom gör inte ET på söndagar, vi fick vänta till måndag i stället ????

• äralltupptaget

satans jävla helvete.... Asså, är jag förföljd med otur !?!?!?!?!?! 

Jag var så jäkla glad igår när jag med darrande hand, hjärtklappning och 2 liter handsvett,  klarade av att ta 1:a sprutan jag stack in nålen- tröck- blundade och räknade till 20 ( för att vara på den säkra sidan )  sedan drog jag ut nålen och var överlycklig att jag klarade det helt själv. woo hooo

Idag var jag lite modigare och tittade på sprutan medans jag stack- tröck räknade till 20. och kände , fan, nu jävlar är jag duktig, man börjar kunna detta nu.. yeah!!! .. sedan börjar jag titta på sprutan när jag har dragit ut den, då ser det ut som att det inte kom nått förra gången, dvs nu står den på 750 !!! Inte fan kollade jag det igår då jag var överlycklig av att ha stuckit en nåldjävul i magen!!!!!!!!
    Förbannat i helvete .. förlåt om jag svär mycket men jag blir så jävla arg på mig själv. Hur jävla dum i huvudet får man bli!!!!!!!!!!!!!! 
    Så nu har jag iaf mailat kliniken och hört om det gör något, om mina tider för VUL och blodprover ska ändras. Fick tider på måndag och torsdag dvs  6 dagar samt 9 dagar efter 1:a sprutdag, men det blev ju nu 5-8 !!  fuck. Nu är jag så arg och besviken på mig själv!!! Hur svårt ska det vara ???!!!
    Fick blodiga flytningar i måndags men den " riktiga " mensen kom på tisdag, och man ska väl börja 2-3 dgar efter 1:a mensdag, så det klarar jag mig nog på, men det andra då..???  :(  usch jag är arg , besviken på mig själv...

• äralltupptaget
    Petto 83 skrev 2013-04-11 19:34:39 följande:
    Jag har nog sprutat 9-10 dagar så äggplock på dag 12 ungefär :) Lycka till äralltupptaget. Dom gör inte ET på söndagar, vi fick vänta till måndag i stället ????
    va ?! gör dom inte ?! Läkaren sa till mig att , ja här finns det inga dagar som är "lediga" då det handlar om kroppar som gör lite "som dom vill" , om ni förstår vad jag menar...

Men om det skulle bli "klart" på en söndag, sätter dom in det då på lördagen, eller måndagen?  och kan det gå åt helvete pga det , dvs minskar chanserna när man inte får göra det på " rätt" dag ?!
  • Mirage
    Vårt 2012: Vet inte vad jag ska säga, men jag är verkligen jätte ledsen för din skull! Alla dessa misslyckanden tär oerhört mycket på psyket och det är svårt att vara positiv när allt känns som skit! Sen kommer det en dag då det känns lite lättare och nästa dag kanske man mår dåligt igen. Det är verkligen upp som en sol och ner som en pannkaka. Samtidigt måste vi få må dåligt utan att behöva skämmas för det. Jag vet att du kommer finna styrkan att kämpa vidare, låt det ta den tid det behöver och tillåt dig vara arg och ledsen. Stora kramar {#emotions_dlg.flower}

Jag har sprayat i flera veckor nu och jag har mått pissdåligt tills i måndags då det vände. Det är mitt tredje ivf-försök, men jag har inte påverkats av Suprecuren så mkt som denna gång... Blev sjukt deppig och orkeslös, ingenting var bra eller roligt, livet kändes meningslöst. Har suttit och gråtit hysteriskt utan anledning... ja herregud det är verkligen skönt att det gått över. Tyckte synd om min man som har fått stå ut med mina humörsvängningar, men han har varit så stöttande och förstående <3.

Igår var jag och gjorde titthålsoperationen. Det visade sig att jag har endometrios, läkaren brände på några härdar och punkterade det som visade sig vara en chokladcysta som satt på högra äggstocken. Känns skönt att verkligen fått svar på vad det var som pågick i kroppen. Förhoppningsvis så ska jag slippa svåra menssmärtor ett tag framöver och jag hoppas av hela mitt hjärta att det även ska påverka mina chanser att bli gravid, Nu när det känns som att livet har kommit tillbaka, lägger jag in mig på listan igen =). Kramar till alla er kämpare där ute!

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet   
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

* Ws mamma 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * äralltupptaget : börjar 10/4 (ÄP v.17) 1:a IVF
    * Solanna (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * daduck TD 22/3 
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari