• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85
    Mirage skrev 2013-05-11 15:17:07 följande:
    drömmer om ett barn: Jag är lite smått förvånad över gårdagens VUL..! Man såg cirka 10 äggblåsor (så har det varit vid första VUL:et mina andra två försök oxå). Det roliga var att det var fem på varje sida och att den största på 17 mm satt på högersidan där chokladcystan satt (!). Jag har svarat bättre på min högra sida denna gång, den som varit helt död tidigare! Så jag är väldigt glad över att se ett resultat efter ingreppet! På onsdag är det dags för ÄP :)), tjohoo! äralltupptaget: Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt!

Låter jättebra! Grattis va kul att se att även högersida funkar :)
  • Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-11 09:52:49 följande:
    Är så nyfiken , men jag har hållt mig från att tjuvtesta, skulle jag göra det och det skulle bli minus skulle jag bli så ledsen och ge upp , så jag väntar tills utsatt dag :)

Förstår känslan tror inte jag kommer våga tjuvtesta. För rädd att bryta ihop vid minus :(
  • Hela85

[quote=69846077][quote-nick]drömmer om ett barn skrev 2013-05-10 20:39:38 följande:[/quote-nick]Nektar: Jättegrattis till , fantastiska nyheter!! Nu håller vi tummarna att den lille biter sig fast! Använder du lutinus-staven? Den kan göra så att man börjar småblöda och får bruna eller röda flyningar pga dom sköra slemhinnorna.   Mirage: Hur såg det ut på dagens VUL? Hoppas givetvis på många äggblåsor! Mustikka: Förstår att ni vill ge er lilla dotter syskon när ni bägge två har flera egna. Innan jag förstod att det skulle bli svårt att få egna barn önskade jag mig alltid två eller tre. Nu är jag enbart glad om vi lyckas få ett! Har gått in i vecka 16 nu och än så länge går allt jättebra, har haft tur med graviditeten hittills. Hur går det med lillpigan? Norris: Du är verkligen sugen på ett syskon till den lille i magen hör jag! Så himla skönt att veta att ni har era 11 eskimåer i tryggt förvar. Hur mår du nu? äralltupptaget: Nu är det verkligen nära.. du måste gå som på nålar! Håller tummarna för er! Hela85: Det är väldigt olika när man får symptom och vissa får inga överhuvudtaget. Förstår att du vill känna något, själv letade jag symptom som en galning! Jag hade heller aldrig fått plus på stickan innan vi började med våra ivf:er trots många års försök. Du ska se att det där plusset kommer snart! jennyz: Du har verkligen fått gå igenom en hel del innan och under dina graviditeter. Så skönt att det gick bra med er dotter och ser bra ut hittills med plutten! [/quote Ja det är nog bara inse att man är en sån person som kommer leta tecken :) är borta i stugan nu och försöker dock slappna av. Märkt att jag är väldigt trött varje dag men kanske är lutinus som gör det.

• Mirage

Hela85: Tack snälla :)! Hoppas det kommer gå vägen för dig, är ju så snart som du ska testa, så hiskeligt spännande!

• Nektar

Drömmer om ett barn: tack :) jag har använt stickan om morgnarna i sängen. Flytningarna börjar ge sig nu vad det verkar...blir test imorrn och börjar bli galet nojjig och nervös. Vore så skönt att se ett tydligare plus då!

Jennyz: tack för redogörelsen. Tänk att de orden kan inge hopp!

Mirage: grattis, vad positivt! Nu håller vi tummarna för bra äggkvalitet!

Hela85: när är din td?

Någon fler som fått td 22 dagar efter fet med blasto? Känns som de räknade fel...

Äralltupptaget: förstår dig. Kommer du överraska din kille med testresultatet eller kommer ni ha kontakt då du gör testet?

• jennyz

Nektar: jag håller tummarna för starkare pluss!!!! Ja jag vet att blödningar och flytningar kan vara otroligt jobbigt, men det kan gå hela vägen ändå, jag vill gärna att folk ska förstå det också...

• äralltupptaget
    Mirage skrev 2013-05-11 15:17:07 följande:
    drömmer om ett barn: Jag är lite smått förvånad över gårdagens VUL..! Man såg cirka 10 äggblåsor (så har det varit vid första VUL:et mina andra två försök oxå). Det roliga var att det var fem på varje sida och att den största på 17 mm satt på högersidan där chokladcystan satt (!). Jag har svarat bättre på min högra sida denna gång, den som varit helt död tidigare! Så jag är väldigt glad över att se ett resultat efter ingreppet! På onsdag är det dags för ÄP :)), tjohoo!

äralltupptaget: Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt!
    åh grattis till ÄP, spännande!! :):)

• äralltupptaget

Nektar, nä jag får ringa han, eller han ringer alltid på kvällen så då får han veta hur det gick..
    Jag skulle vilja vänta tills han kommer hem, men tror ni kliniken "efterlyser" svar om man inte hör av sig den veckan man har test-dag?
    Det handlar om en "extra" vecka, han kommer nämligen hem v 21.
    Skulle vara kul att testa tillsammans

• Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-11 17:48:05 följande:
    Nektar, nä jag får ringa han, eller han ringer alltid på kvällen så då får han veta hur det gick.. Jag skulle vilja vänta tills han kommer hem, men tror ni kliniken "efterlyser" svar om man inte hör av sig den veckan man har test-dag? Det handlar om en "extra" vecka, han kommer nämligen hem v 21. Skulle vara kul att testa tillsammans
    De har garanterat inget emot att ni väntar med att testa, men jag vet inte om det kanske föredrar att du ringer och meddelar det på testdagen då. Eller det räcker säkert med ett mail :)

Själv tog jag två nya test idag, helt klart starkare!! Nu är jag bara orolig över att ländryggen börjat ömma ganska rejält. Vet inte om det är ett trötthetstecken över att vara igång lite mer pga av att jag börjat jobba igen (ej speciellt fysiskt krävande). Hur har ni andra haft det med ömmande länd? Känner ni av ömma livmoderpunkter inom zonterapin? Mina värker till då och då. De ligger bland annat runt fotknölarna, på yttersidan av inre handleden och i över insida öra har jag för mig. Blödningarna verkar iaf ha slutat nu, tror mest hela tiden det varit så kallade rester, aldrig färskt blod.
    jennyz skrev 2013-05-10 17:25:13 följande:
    Normalt sett så behövs inte extra progesteron då kroppen själv producerar ämnet... Tror att de tycker man ska sluta med dem, jag har dock fortsatt till v 12 båda ggr, andra gången för att jag ville det, första gången pga blödningar och att hon växte dåligt från början...
    Hittade förresten rätt på nått infopapper från kliniken där det stod att man skulle fortsätta med alla piller tills testdagen och ev längre. Kommer definitivt ringa kliniken imorgon. Känns oerhört överdrivet med testdag på cd 41. Gällande veckouträkning, är jag i v 5 om jag är på 4+5 ca? 
  • santa86

Jätte grattis nektar till pluset :) vilken spännande resa du har framför dig :) hoppas att allt går vägen :) grattis igen