• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-10 15:32:36 följande:
    snart är jag inne på mina sista dagar av Lutinus-en . Jag ser verkligen fram emot att slippa dessa vaginaltabletter då jag har fått groteska flytningar a la filmjölk, :(

Men snart är det över, och snart är även måndagen här wii hooo.

Ja, fast visst fortsätter man med dssa även efter testdagen vid plus?

Känner du av något i kroppen som skan tyda på plus?
  • jennyz

Normalt sett så behövs inte extra progesteron då kroppen själv producerar ämnet... Tror att de tycker man ska sluta med dem, jag har dock fortsatt till v 12 båda ggr, andra gången för att jag ville det, första gången pga blödningar och att hon växte dåligt från början...

• Nektar

Jennyz: ok...får höra med kliniken im det håller i sig. Hur var dina blödningar och hur länge höll de i sig?

• äralltupptaget
    Nektar skrev 2013-05-10 17:00:57 följande:

Ja, fast visst fortsätter man med dssa även efter testdagen vid plus?
    Känner du av något i kroppen som skan tyda på plus?
    jaså? jag fick bara 3 veckor utskrivet.. nåväl, får jag plus så är det lätt värt det! :) :)

Känner inte ett skit... :(
  • jennyz

Första graviditeten hade jag småblödningar blandat med bruna flyttningar av och till från typ RD 13 till v11-12...vid vårt första VUL såg de en blodansamling som var liten men de trodde blödningen kom därifrån, fostret mätte dessutom ung 5 dagar mindre än hon borde, men allt gick bara fint ändå, världens underbaraste dotter!!
    Denna graviditet blödde jag inget alls förrän V6-7, (nyårsafton) men då kom jättemycket på en gång och klumpar... Fick komma på VUL två dagar senare och såg hjärtat slå, efter det hade jag bruna flytningar i ung4-5 veckor, fick komma på ett VUL till, som visade ett stort koagel där bebisen borde legat, så fostret låg lite tokigt, ett VUL och ett nupptest senare kändes det bättre, då flytningarna nästan slutat och fostret växt som h*n ska och koaglet minskat... Nu efter RUL så såg allt bra ut förutom att moderkakan ligger långt ner så det blir ett UL till i v32 för att se om den fortfarande ligger nedanför fostret, i så fall blir det planerar kejsarsnitt... Så efter alla IVFförsök och alla dessa turer så instämmer jag med alla som säger att det inte är en dans på rosor, men jag är överlycklig att vi har vår dotter och en till på gång som sparkar för fullt i magen, och hoppas verkligen att ni alla får uppleva samma sak snart!!!!!!

• drömmer om ett barn

Nektar: Jättegrattis till Plus, fantastiska nyheter!! Nu håller vi tummarna att den lille biter sig fast! Skrattande

Använder du lutinus-staven? Den kan göra så att man börjar småblöda och får bruna eller röda flyningar pga dom sköra slemhinnorna.  

Mirage: Hur såg det ut på dagens VUL? Hoppas givetvis på många äggblåsor! {#emotions_dlg.flower}

Mustikka: Förstår att ni vill ge er lilla dotter syskon när ni bägge två har flera egna. Innan jag förstod att det skulle bli svårt att få egna barn önskade jag mig alltid två eller tre. Nu är jag enbart glad om vi lyckas få ett! Drömmer Har gått in i vecka 16 nu och än så länge går allt jättebra, har haft tur med graviditeten hittills. Hur går det med lillpigan?

Norris: Du är verkligen sugen på ett syskon till den lille i magen hör jag! Solig Så himla skönt att veta att ni har era 11 eskimåer i tryggt förvar. Hur mår du nu?

äralltupptaget: Nu är det verkligen nära.. du måste gå som på nålar! Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

Hela85: Det är väldigt olika när man får symptom och vissa får inga överhuvudtaget. Förstår att du vill känna något, själv letade jag symptom som en galning! Jag hade heller aldrig fått plus på stickan innan vi började med våra ivf:er trots många års försök. Du ska se att det där plusset kommer snart! Glad

jennyz: Du har verkligen fått gå igenom en hel del innan och under dina graviditeter. Så skönt att det gick bra med er dotter och ser bra ut hittills med plutten! Hjärta

• äralltupptaget

drömmer om ett barn- ja jag är såå nervös, samtidigt som man vill att det ska vara måndag så känns det ändå som att ruvartiden är bäst, för då kan man vara gravid, nu är det nära att få svart på vitt... 
    Är nervös och rädd.. vad blir nästa steg om inte detta funkar liksom...?

• jennyz

Äralltupptaget: spännande!!! Håller tummarna för er!!! Jag kände också så sist att om jag inte testat så kan jag vara gravid, om jag testat minus så är det ju kört liksom...men tillslut tog nyfikenheten överhand, så jag testade några dagar innan TD i alla fall...

• äralltupptaget

Är så nyfiken , men jag har hållt mig från att tjuvtesta, skulle jag göra det och det skulle bli minus skulle jag bli så ledsen och ge upp , så jag väntar tills utsatt dag :)

• Mirage

drömmer om ett barn: Jag är lite smått förvånad över gårdagens VUL..! Man såg cirka 10 äggblåsor (så har det varit vid första VUL:et mina andra två försök oxå). Det roliga var att det var fem på varje sida och att den största på 17 mm satt på högersidan där chokladcystan satt (!). Jag har svarat bättre på min högra sida denna gång, den som varit helt död tidigare! Så jag är väldigt glad över att se ett resultat efter ingreppet! På onsdag är det dags för ÄP :)), tjohoo!

äralltupptaget: Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt!