• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snöflinga

Nektar: Jag fick också så sen testdag, men fattar inte alls varför. Och framför allt inte varför inte alla ska vänta så länge i sådana fall...

• Nektar

Santa86: tack så mycket!

Snöflinga: lurar på om de kan ha gått på min senaste cykel som var ostimulerad och var ca 40 dagar lång..men hade ku kortare vid tidigare försök med samma embryon.

• jennyz

Nektar: det stämmer när man gått ex fyra fulla veckor, så man är tex 4+1 så säger man att man är i v 5, alltså påbörjad ny vecka...

• Snöflinga

Nektar: Grattis förresten till plusset Kan det vara så att du haft olika läkare vid FET? Att de har olika testdagar? Det är min teori... Jag hade Solensten.

• äralltupptaget

Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )
     *nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!
    Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

• Nektar

Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Nektar

Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )  *nojjig jag?! :) * Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):) Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss! Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck! Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

Å så roligt stort grattis!!!
  • Emki

Stort grattis NEKTAR och ÄRALLTUPPTAGET!!! Vad roligt...

Ursäkta min långa frånvaro härifrån...jag har försökt att inte fundera så mycket över ivf sedan vårt misslyckande! (det går väl sådär)

Men nu är vi snart igång igen...vi har fått alla papper och remisser och scheman för vår andra ivf.
    Nu inväntar vi bara min mens...hoppas bara att den inte har blivit helt knasig. Jag borde, om allt är normalt få mens nu i dagarna!
    Denna gång kör vi också korta programmet, men denna gång med menopur istället! :)

Hoppas hoppas att min mens kommer någorlunda regelbundet. Dröjer det för länge så hinner vi nog inte innan dem har sommarstängt!

• jennyz

Äralltupptaget: GRATTIS!!! Hade också det på känn... hoppas du snart får prata med gubben din och berätta den underbara nyheten!!!