• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Å stort grattis till er. Vilken underbar nyhet du har att berätta till din karl :)

äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )

*nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!

Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

• Petto 83

Det kan jag :) Får rätt tidigt en "trött" ländrygg och det håller i sig och blir bättre å sämre under resten av tiden.

Nektar skrev 2013-05-13 06:45:33 följande:
    Åh, vad kul! Grattis, jag kände det på mig!

Snöpliga: stämmer, har haft tre olika men sist solensten.

Någon sim kan lugna mig gällande öm ländrygg?

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-11 16:32:19 följande:
    Drömmer om ett barn: tack :) jag har använt stickan om morgnarna i sängen. Flytningarna börjar ge sig nu vad det verkar...blir test imorrn och börjar bli galet nojjig och nervös. Vore så skönt att se ett tydligare plus då!

Jennyz: tack för redogörelsen. Tänk att de orden kan inge hopp!

Mirage: grattis, vad positivt! Nu håller vi tummarna för bra äggkvalitet!

Hela85: när är din td?
    Någon fler som fått td 22 dagar efter fet med blasto? Känns som de räknade fel...

Äralltupptaget: förstår dig. Kommer du överraska din kille med testresultatet eller kommer ni ha kontakt då du gör testet?

Har testdag först 27/5, alltså om två veckor så de känns som en evighet tills dess :( Tycker dock det känns sent att vänta 3 veckor :(
  • Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )
     *nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!
    Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

Skönt att veta att det går att plussa fast man inte har så mkt symptom. Vilken rolig nyhet att få berätta ikväll :) Jag väntar på att dem ska ringa upp mig från Umeå. Vill så gärna veta hur det gick med mina långtidsodlingar om något överlevde. Nervöst :(
  • äralltupptaget

tack allihopa !! Ja jag har inte kännt ett skit, därav trodde jag att det var kört..
    karln ringde i morse så nu vet han om att han ska bli pappa igen ( har barn sedan tidigare) det kom en liten tår på kinden hans, men jag höll inne allt eftersom jag var på jobbet *hehe*

Hela85- Jag fick bara hem ett papper där det stod hur många jag hade i frysen, gick som på nålar :) håller tumamrna att det ska gå bra och att ni fick många till frysen, fler än oss iaf som fick endast ett, men det kan ju räcka iaf! Just nu är jag så lycklig över att detta tog så idag skiter jag i hur många som ligger i frysen ;)

emki- Bra att orken och viljan kommit tillbaka! den här gången kommer det gå ska du se! Hoppas att mensen kommer igång nu i veckan! Skönt att köra det korta programet, det går ju lite fortare då! Jag körde det korta programet, inget nässpray eller så, utan Provera - sprutor- äggplock -insättning. När man väl är inne i det så känner det som att veckorna bara flyger fram! :):) Jag önskar er all lycka till! Det är ju faktiskt många som lyckas på 2:a försöket och jag är säker på att ni tillhör dom!!! *kram kram*

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 10:31:25 följande:

tack allihopa !! Ja jag har inte kännt ett skit, därav trodde jag att det var kört..
    karln ringde i morse så nu vet han om att han ska bli pappa igen ( har barn sedan tidigare) det kom en liten tår på kinden hans, men jag höll inne allt eftersom jag var på jobbet *hehe*

Hela85- Jag fick bara hem ett papper där det stod hur många jag hade i frysen, gick som på nålar :) håller tumamrna att det ska gå bra och att ni fick många till frysen, fler än oss iaf som fick endast ett, men det kan ju räcka iaf! Just nu är jag så lycklig över att detta tog så idag skiter jag i hur många som ligger i frysen ;)

emki- Bra att orken och viljan kommit tillbaka! den här gången kommer det gå ska du se! Hoppas att mensen kommer igång nu i veckan! Skönt att köra det korta programet, det går ju lite fortare då! Jag körde det korta programet, inget nässpray eller så, utan Provera - sprutor- äggplock -insättning. När man väl är inne i det så känner det som att veckorna bara flyger fram! :):) Jag önskar er all lycka till! Det är ju faktiskt många som lyckas på 2:a försöket och jag är säker på att ni tillhör dom!!! *kram kram*

Kunde inte vänta till brevet så nu vet jag iaf, av de 4 var det 3 som klarade sig till dag 5 och är nu i frysen. Det var en stor lättnad fast hoppas ju så klart att vi inte ska behöva använda dem än på ett bra tag :) Grattis igen, vad händer nu? invänta ultraljud?
  • Emki

Äralltupptaget: Jo det är skönt med korta programmet. Det jag var mest nervös för innan vi började med ivf var sprayen. Har hört om biverkningarna....!
    Jo jag har lite mensvärk nu, så det känns som att mensen är på G.
    Jag hoppas så innerligt att jag snart får vara lika lycklig som du är nu :)
    Jag är väldigt glad för er skull att det lyckades :)

Förresten är det någon som har nått förslag på bra mat osv under ivf tiden?? vill så gärna att det ska lyckas denna gången!!

• Stargazers

Hej! Jag brukar kika in här då och då för att förbereda mig inför vad som komma skall (vi har nyss fått remissen skickad till Umeå för att göra IVF) och nu undrar jag hur ni gjort de dagar ni varit lediga från jobbet pga äggplock och annat som hör till vid IVF, har ni tagit ut semesterdagar eller får man sjukskriva sig?

storstaonskan.blogg.se Anv.namn: flicka, lösen: pojke
  • Hela85
    Stargazers skrev 2013-05-13 14:48:04 följande:
    Hej! Jag brukar kika in här då och då för att förbereda mig inför vad som komma skall (vi har nyss fått remissen skickad till Umeå för att göra IVF) och nu undrar jag hur ni gjort de dagar ni varit lediga från jobbet pga äggplock och annat som hör till vid IVF, har ni tagit ut semesterdagar eller får man sjukskriva sig?

Hej! Hoppas ni får komma igång snart då, vet hur det är att vänta och hur jobbigt det kan kännas. De dagar jag varit lediga har jag fått betalt av min arbetsgivare då jag har rätt till sjukvård på arbetstid men det är nog väldigt olika. Väntade att berätta för min chef men när vi väl fick en tid i Umeå kändes det som jag var tvungen säga varför jag skulle vara borta en del.