• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Kvinna32 - neeeejjj, men va faaaann!!! :(:(  Hoppas det var fel å apparaten och att det blir gladare besked nästa vul. I vilken vecka var du nu?

• äralltupptaget

Måste få klaga lite på kliniken... jag har mailat dom i måndags ( på morgonen ) och skrev i mailet att jag ville veta vad nästa steg var, om jag ska dit på fler kontroller eller om jag är " utskriven" helt från dom, men inget svar igår och inget svar idag.. Irriterande att dom inte ens mailar!!!!!

:(

• santa86

Nu börjar de bli jobbigt att speja, har fått sprej-blödning i söndags.. Har ont i huvudet konstant och inatt vaknade jag i smärtor.. Jag låg och grina så ont hade jag :( så den här dagen har varit jätte seg med öm mage och huvudvärk :(

Hoppas ni har haft en bättre dag än jag :)

• jennyz

Äralltupptaget: om du inte fått svar imorgon, maila igen eller ring, de borde hört av sig!! De ska göra ett VUL i V8 ung innan de "släpper" er vidare till MVC... Synd att de inte hört av sig!!!

• EEJ
    äralltupptaget skrev 2013-05-14 18:26:34 följande:
    Måste få klaga lite på kliniken... jag har mailat dom i måndags ( på morgonen ) och skrev i mailet att jag ville veta vad nästa steg var, om jag ska dit på fler kontroller eller om jag är " utskriven" helt från dom, men inget svar igår och inget svar idag.. Irriterande att dom inte ens mailar!!!!!

:(
    Du ska ringa in till kliniken på din testdag, ringer du tidigare än så så kommer de att säga grattis men meddela att du ska ringa tillbka på din testdag ändå.

Om du inte bor i Umeå får du kallelse från din lokala kvinnoklinik för ett UL i ca v 8. Efter det kan du boka tid för inskrivning ochhälsosamtal hos din lokala barnmoskemottagningn.

Jag fick hem ett brev från kvinnokliniken med ett utlåtande om att det var en ivf graviditet och att det setts ett foster vid VUL som stämde med beräkningarna. Där stod även beräknad födsel.     

Brevet är den enda kontakt jag haft med Umeå efter att jag plussat. 

De svarar inte så fort på mail som inte är "brådskande"....   
  • Nektar

Ringde kliniken i förrgår. De tyckte jag testat för tidigt och tog lite udden av våra förhoppningar...fick iaf den info jag ville ha och tid förul. Igår började flytningarna öka igen och jag ber till högre makter att det fortfarande handlar om sköra slemhinnor. Får se om det kanske blir ett test snart igen eller om vi håller oss till söndag morgon. Håll varsin tumme :)

• Emki

Kvinna32: Gud vad tråkigt hoppas hoppas att nästa vul går bättre och att dem då ser ett lite hjärta picka på!

Äralltupptaget: Dem borde ju höra av sig vad nästa steg blir. Jag mailade i fredags och har fortfarande inte fått svar. Det var iof inte brådskande alls....!

Jag sitter här och väntar på mensen. Och faktist nu när jag tänker efter så hade det varit perfekt om mensen ville komma senare denna gången.
    Jag går på semester redan den 7 juni, så då hade det passat perfekt med plock och insättning efter det.
    Jag vet faktist inte hur jag ska göra annars, kan som inte sjukskriva mig nå mera (var ju borta över en vecka efter första ivf och överstimulering) är ju svårt att ta ledigt också eftersom man inte vet riktigt när plocket blir. Har haft magsjuka nyss också så var sjuk tre dagar då!

Är väldigt nervös för att bli överstimulerad denna gången också så att jag måste vara hemma veckan innan jag går på semester. Fan vad jobbigt detta är....det är ingen som vet om vår ivf, så det är extra svårt då med allt.