• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85
    Emki skrev 2013-05-16 07:48:28 följande:
    Grattis till ruvarstatus :) Håller tummarna för er! Är det två eller femdagars odlat?

TAck jag håller alla tummar jag kan :) Fick ett två dagars insatt samt 3 st femdagars till frysen. Hoppas verkligen att det blir något. Letar symtom men än är det mest ömma och varma bröst.
  • Hela85
    Emki skrev 2013-05-16 07:05:09 följande:
    Nektar: Gud vad skönt med ett starkt plus! Flytningar är väl ganska vanligt tidigt i graviditet?! Men jag förstår din oro...Bara vänta på Vul nu då! Gud så spännande, att få se sitt lilla pyre... :) Ja jag hoppas faktist att mensen håller sig borta minst en vecka till, men den turen har jag nog inte :( Är det någon som ansvänt sig av menopur? Hur länge har ni sprutat ungefär vi korta protokollet? Ni som fått två ägg insatta, varför fick ni det? altså finns det chans att vi kanske kan få göra det?

Jag använde menopur och körde korta protokollet. Tog sprutorna i 10 dagar sen ovitrell dag 11 och ÄP dag 13 (räknat från första sprutdagen)
  • Stargazers

Vet nån vad som gäller: Om man misslyckas med 1:a IVF-försöket måste man "hoppa över" en månad innan man får göra försök nr 2?

• EEJ
    Stargazers skrev 2013-05-16 13:31:20 följande:
    Vet nån vad som gäller: Om man misslyckas med 1:a IVF-försöket måste man "hoppa över" en månad innan man får göra försök nr 2?

Du måste ha en hormonfri cykel (mensblödning) innan du får börja igen.
  • Emki

Jag funderar på att fråga om jag får börja spruta nästa cykel istället, Hade passat oss så mycket bättre då jag har semester om tre veckor....! Då borde jag börja spruta runt den 14 juni! Tror  ni det är för sent? Ska fråga imorgon...teletiden var stängd !

Kan verkligen inte sjukskriva mig nå mera nu...då jag var borta så länge när jag vart överstimulerad också....gud vad jobbigt det vart! vill verkligen göra detta nu...

• Emki
    Snöflinga skrev 2013-05-16 20:19:39 följande:
    Emki: Jag tror att det är för sent tyvärr, men fråga dem så vet du säkert.
    jo jag har det på känn jag också...men det hade varit så bra! har haft världens ångest över vad jag ska sjukskriva mig för denna gången...ingen vet ju om vår ivf! :/

• Emki
    Snöflinga skrev 2013-05-16 22:37:53 följande:
    Emki: Är det uteslutet att berätta för chefen? Annars kanske det skulle vara en idé.
     Nja det vill jag verkligen inte, då jag känner min chefs dotter ganska väl! Jag vill som inte att någon ska veta alls... :(
  • Emki
    Emki skrev 2013-05-17 07:22:06 följande:
     Nja det vill jag verkligen inte, då jag känner min chefs dotter ganska väl! Jag vill som inte att någon ska veta alls... :(
    Igentligen så är det mina kollegor som jag oroar mig mest för...vad dem ska tycka när jag är borta så himla mycket!
    Jobbar på ett litet ställe där vi bara är tre personer så varje gång jag är borta så måste dem leta vikarier...