• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma   
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5 
    * Hela85 (1a IVF) TD 27/5

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF

Baby
    Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • äralltupptaget
    EEJ skrev 2013-05-15 07:57:31 följande:
    Du ska ringa in till kliniken på din testdag, ringer du tidigare än så så kommer de att säga grattis men meddela att du ska ringa tillbka på din testdag ändå.

Om du inte bor i Umeå får du kallelse från din lokala kvinnoklinik för ett UL i ca v 8. Efter det kan du boka tid för inskrivning ochhälsosamtal hos din lokala barnmoskemottagningn.

Jag fick hem ett brev från kvinnokliniken med ett utlåtande om att det var en ivf graviditet och att det setts ett foster vid VUL som stämde med beräkningarna. Där stod även beräknad födsel.     

Brevet är den enda kontakt jag haft med Umeå efter att jag plussat. 

De svarar inte så fort på mail som inte är "brådskande"....   
    NJa dom sa ju att maila går bra också, det stod ju även det på pappret jag fick när dom satte in ägget.
    Nu har jag iaf fått tag på dom, anledningen till att dom inte hört av sig var att dom bytt mailadress och haft problem med att folk inte fått autosvar.

Nu ska jag iaf få komma på ett ultraljud v 23 - ska bli spännande som faaan!! :)
  • Nektar
    äralltupptaget skrev 2013-05-15 16:59:38 följande:
    jo sedan fick jag nu veta när plutten kommer att komma, och det är 13 januari! Härlig början på det nya året!

Vad roliga nyheter! Vilken vecka+dag är du på nu?

Om plusset håller i sig har jag också ul i v 23.
  • Nektar

Supertydligt plus ikväll :D Så oerhört skönt med tanke på den oroliga själ man är samt de flytningar som hela tiden oroar..! Tänk om man kunnat hoppa fram lite lagomt i tiden ;)

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Skönt att du bara fick den 2 veckor fram! Hur såg embryot ut?

Emki: Förstår hur du känner, hoppas mensen kommer lagomt sent! Det är definitivt drygt med alla undanflykter man behöver ha beredda. Jag har en mängd som jag tur nog sluppit använda särskilt många av, delvis tack vare av att jag faktiskt bor i Umeå. Lycka till iaf :)    

• Petto 83

Så härligt med ett starkare + Jag var lika dan själv :) Nu får vi hoppas att flygningarna ger med sig så du slipper oroa dig. Bor också i Umeå så det har gått hyfsat bra att "smita" från jobbet och denna sväng gick ännu lättare då jag är f.ledig :) Blir spännande sen när ni får se lilla pyret på skärmen.

Nektar skrev 2013-05-15 21:36:43 följande:
    Supertydligt plus ikväll :D Så oerhört skönt med tanke på den oroliga själ man är samt de flytningar som hela tiden oroar..! Tänk om man kunnat hoppa fram lite lagomt i tiden ;)

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Skönt att du bara fick den 2 veckor fram! Hur såg embryot ut?

Emki: Förstår hur du känner, hoppas mensen kommer lagomt sent! Det är definitivt drygt med alla undanflykter man behöver ha beredda. Jag har en mängd som jag tur nog sluppit använda särskilt många av, delvis tack vare av att jag faktiskt bor i Umeå. Lycka till iaf :)    

• Emki

Nektar: Gud vad skönt med ett starkt plus! Flytningar är väl ganska vanligt tidigt i graviditet?! Men jag förstår din oro...Bara vänta på Vul nu då! Gud så spännande, att få se sitt lilla pyre... :)

Ja jag hoppas faktist att mensen håller sig borta minst en vecka till, men den turen har jag nog inte :(
    Är det någon som ansvänt sig av menopur? Hur länge har ni sprutat ungefär vi korta protokollet?

Ni som fått två ägg insatta, varför fick ni det? altså finns det chans att vi kanske kan få göra det?

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-15 21:36:43 följande:

Varit lite seg på uppdatera, blev ruvare redan förra veckan :) och fick tre veckor efter äggplock som testdag, vilket jag tycker känns så sent :( Har lust att börja testa snart men kanske borde hålla mig lite till :)
  • Emki
    Hela85 skrev 2013-05-16 07:12:30 följande:

Varit lite seg på uppdatera, blev ruvare redan förra veckan :) och fick tre veckor efter äggplock som testdag, vilket jag tycker känns så sent :( Har lust att börja testa snart men kanske borde hålla mig lite till :)
    Grattis till ruvarstatus :) Håller tummarna för er! Är det två eller femdagars odlat?
  • jennyz

De verkar ha rutin att ha TD tre veckor efter ÄP... För några år sedan hade de tre veckor efter ET så lite bättre nu i all fall... man kan ju tjuvtesta men ge inte upp om det är minus, jag fick felaktigt minus RD 16, vid min första graviditet...och nu har jag en underbar dotter, så försök att inte ge upp om det är minus vid tjuvtest, jag blev såååå ledsen för att sedan 4-5 dagar senare bli ruskigt förvånad...

Vi har fått två insatta vid de flesta av våra försök, tror att första gången var redan på vårt andra ET... (Efter ett ET och ett fet) min sambo fick göra tesa för att få fram spermier och trots fin blastis första försöket så plussade jag inte, sedan dess ansåg de att det var ok, de tom föreslog det efter jag hade visat intresset... Vid syskonförsök frågade de också...men då valde vi att bara ta en i taget förutom en gång då embryona tappat celler... Tror att det är väldigt olika hyr de resonerar, man får ta en diskussion med dem... Vi var ju äldre också, kanske spelar roll, när vi började IVF var jag 30 år och min sambo 35, ung...