• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Jack detta är ingen dans på rosor...har ju haft blodblandade flygningar ändå sen v 4 olika omfång. Imorse på jobbet kom dock bara färskt blod i ca 1 timme och var nästan säker på att det var kört. Snälla håll era timmar för att det är sköra slemhinnor som spökar!!

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-21 13:44:58 följande:
    Jack detta är ingen dans på rosor...har ju haft blodblandade flygningar ändå sen v 4 olika omfång. Imorse på jobbet kom dock bara färskt blod i ca 1 timme och var nästan säker på att det var kört. Snälla håll era timmar för att det är sköra slemhinnor som spökar!!

Jag håller alla tummar jag kan för att det bara ska vara sköra slemhinnor som spökar!
  • santa86

Nå, jag håller mina tummar nektar..

Dom ringde idag och jag ska trappa ner på sprejet imorgon och börjar även med sprutorna.. :) känns bra att komma ett till steg närmre :)

• Petto 83

Håller tummarna allt jag kan!!!

Nektar skrev 2013-05-21 13:44:58 följande:

• Ws mamma

Jag testade inte på min testdag. Började blöda redan i lördags och har störtblött sen dess... Så det finns inget hopp alls. Ska nu under sommaren försöka sluta röka och gå ner i vikt några kilo så jag ligger under bmi 25, ligger strax över i dagsläget och så ska jag ta akupunkturbehandlingar. Det gjorde jag innan jag blev gravid med min son så man får hoppas att det kan inverka positivt även denna gång, Jag vet inte riktigt när vi kommer att starta om igen. Maken inväntar ett arv som ska gå till nästa behandling så förhoppningsvis har det kommit innan augusti så vi kan starta om igen direkt efter sommaruppehållet.

• Emilotta

Drömmer om ett barn: Hej! Ja nu var det längesen =) det går bra för oss. Olle har börjar sova hela nätter och det känns helt otroligt att få sova. Visst vaknar jag ändå och tittar till honom men skönt att slippa gå upp och fixa mat. nu längtar jag bara till min sambo får semester och vi kan vara hemma tillsammans. Hur går det för dig? visst är det RUL snart?
    Jag har faktiskt redan börjat tänka på syskon =) men med min MS så krävs det ganska mycket planering med mediciner och liknande så kanske att vi kan göra att nytt försök kring årsskiftet.  

• Micro

Hej, jag är ny här. Vill bara börja med att gratta alla som plussat. Har varit in och läst ibland. Jag och sambon ska fortsätta att försöka bli gravida i sommar men om inte så kommer vi att få en remiss till Umeå för IVF i höst. Roligt att läsa om era upplevelser.

• Mustikka

Emilotta: Åh vad underbart att han sover hela natten!!:) Jag längtar tills Elli också gör det. Hon äter fortfarande 2-3 ggr/natt:/ Jag tror inte hon sover hela natten förrän hon börjar äta fast föda. Inte såå länge kvar:)

Välkommen Micro! Håller tummarna att ni lyckas i sommar och slipper IVF!

• drömmer om ett barn
    Nektar: Hur går det för dig? Även om blod och graviditet inte är en helt ovanlig kombination så blir man givetvis rädd.. jag håller tummarna för att blödningen har slutat och att allt är bra med knodden! Hjärta

Santa86: Hur gick det att ta första sprutan ikväll? Glad

Ws mamma: Vilka tråkiga nyheter, beklagar att det inte gick vägen.. Gråter Kan vara skönt med ett uppehåll under sommaren för att fokusera på sig själv om så bara för en liten stund. Håller tummarna för att du når dina mål gällande vikt och rökning och att ni kan starta nytt försök så snart ni önskar.

Emilotta: Vad roligt att höra att det går bra för er! Solig Vad skönt att Olle har börjat sova hela nätter, alla föräldrars dröm.. Drömmer Kul att ni har tankar på syskonförsök, med extra planering så kommer det säkert gå jättebra med mediciner osv.

Det går bara bra för oss än så länge.. Skrattande Har fått tid för RUL den 10/6 (i slutet av vecka 20) men ville inte vänta så länge och var därför in på ett extra UL förra veckan och allt såg bra ut. Enorm lättnad!

Micro: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Visst är detta forum bra? Tycker man lär sig otroligt mycket genom andras erfarenheter. Nu hoppas vi förstås att ni inte behöver starta några behandlingar utan blir spontant gravida innan hösten. Önskar er stort lycka till!
  • santa86
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki

{#emotions_dlg.flower} Sprayar  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma   
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar