• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-20 20:27:17 följande:
    Tänkte gå in och skriva att det var tydliga graviditetstecken du hade, mensvärk i flera dagar brukar vara graviditet på g. Stort grattis, måste kännas fantastiskt och omtumlande! Vi håller nu tummarna! Själv tog jag ännu ett test ikväll, på vårofficiella testdag och det visar supertydligt + så det är väl bara att inse att den trötthet som gör att jag knappt håller ögonen öppna på bussen, den minskande kissblåsan på kvällen, de galet ömma brösten och den ev redan kännbara förändringen ovan blygdbenet faktiskt är tydliga tecken på att plusset stämmer :D  Gravidtråden som är startad utifrån denna tråd, vad heter den? Kanske går att länka till i trådstarten Mustikka? Santa86: håller tummarna på att du får sätta igång nu, vore ju skönt att slippa känna stress över att inte hinna med processen om något skulle dra ut på tiden.          

Har ju läst att det kan vara tecken på graviditet men hade svårt att tro de :) Vad tror du ska jag vänta till min testdag och då ringa Umeå? Eller kan jag ringa dem redan nu?
  • Nektar

Tack äppelkaka :)

Hela85: såvida du inte har några funderingar vänt. jag ringde ju för tidigtt tyckte dem. Vet dock inte om jag idsmeddela resltatet för vi har ju redan id vi har ju fått en tid för Vuk redan..

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-20 20:56:31 följande:
    Tack äppelkaka :) Hela85: såvida du inte har några funderingar vänt. jag ringde ju för tidigtt tyckte dem. Vet dock inte om jag idsmeddela resltatet för vi har ju redan id vi har ju fått en tid för Vuk redan..

Kanske dum fråga vad är Vuk? När gör man de? :) tror jag väntar att ringa och nu veckan ut bara njuter av att vara gravid :)
  • drömmer om ett barn
    Hela85: Stort grattis till plusset, underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower} Testet visar inte fel.. du ÄR gravid! Skrattande När jag läste ditt inlägg du skrev tidigare idag tänkte jag direkt att det var graviditetssymptom eftersom jag själv hade väldigt mycket "mensvärk" i början. Håller tummarna för att allt ska gå bra!

äralltupptaget: Grattis än en gång till graviditeten! Solig

Nektar: Vad härligt att dina tester bara blir starkare och starkare, grattis! {#emotions_dlg.flower} Det där med tröttheten känner jag igen mig i helt och hållet. Är fortfarande väldigt trött av mig men det var extremt där i början.

Emki: Jag bytte till korta metoden och sprutade med Menopur istället för Puregon vid senaste försöket. Sprutade i 8 dagar, 9:e dagen var det dags för ÄL-sprutan och ÄP på dag 11. Gick väldigt snabbt jämfört med långa metoden! Glad Vi fick tillbaka två embryon: ett 4-celligt och ett 5-celligt. Har fått två tillbaka en gång tidigare också och det pga att det inte var så bra kvalitet.

santa86: Vad spännande med provsvar.. hoppas du får börja med sprutorna imorgon! Drömmer

Ws mamma: Hur gick det idag på din testdag? Hoppas på det bästa!
  • drömmer om ett barn
    Mirage: Hur gick ÄP:et i onsdags? Är du ruvare nu eller blev det långtidsodling? Glad

VackerBlomma: Hur har det gått med din livmoderinflammation, blev du av med den? Hoppas allt ser bra ut så att ni får göra er FET snart.. {#emotions_dlg.flower}

A79 och Emilotta: Det var ett tag sedan vi hörde ifrån er. Allt bra med er och pojkarna?