• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85

Dagarna går så sakta, 10 dagar kvar till TD och jag håller på bli galen :( humöret går verkligen upp och ner. Gråtfärdig hela tiden, hoppfull en sekund och nästa inget hopp att det ska lyckas. Min sambo tycker jag ska vara mer positiv men jag har så svårt att vara det hela tiden, vill inte tro för mycket för då kommer det göra så ont att misslyckas ytterligare en gång.

• Emki
    Hela85 skrev 2013-05-17 08:07:10 följande:

Dagarna går så sakta, 10 dagar kvar till TD och jag håller på bli galen :( humöret går verkligen upp och ner. Gråtfärdig hela tiden, hoppfull en sekund och nästa inget hopp att det ska lyckas. Min sambo tycker jag ska vara mer positiv men jag har så svårt att vara det hela tiden, vill inte tro för mycket för då kommer det göra så ont att misslyckas ytterligare en gång.

Förstår att det är svårt att vara positiv, jag var likadan vid vår första ivf....i början var jag ganska positiv men ju längre tiden gick desto mer verkligt vart allt och humöret var verkligen inte på topp! Huvva, innan vi började med ivf så tänkte jag att ruvarbiten är det roligaste av allt. Men nej så fel jag hade....verkligen en berg och dal bana!

Lycka till!
  • Ws mamma

Grattis till er som plussat ! Jag är så avundsjuk ! För oss hade det med största sannolikhet inte lyckats trots två fina blastisar. Officiell TD är på måndag men jag testade neg senast imorse. Började testa i löragds för det var på den dagen jag testade positivt när jag väntade min son och även gången före då vi fick ett tidigt mf så det har varit en jobbig vecka... Men det är ju verkligen kul att det lyckats för några av oss - det ger ju hopp till framtiden :)

Vad beror det på att embryona inte fäster ? Jag hade ju både progesteron-vaggisar och trombyl som ska underlätta men inte då... bara fula minus som stirrar mig i ansiktet...  Kan man själv förbättra äggkvalitéen inför nästa försök ? Antar att det blir efter sommaruppehållet. Känns ju som en evighet tills dess... suck...

• Ws mamma
    Kvinna32 skrev 2013-05-14 07:52:44 följande:
    Fanns inga hjärtslag på vul igår och Pyret var för litet, troligen ma återbesök imorgon men läkaren gav ingen förhoppning om att det ska se annorlunda ut då!!

Hjärta
  • Emki

Jag pratade med kliniken i morse, och det var för sent att börja spruta i mitten på juni. Så jag ska börja spruta imorgon. Men nu har jag börjat tveka och vi funderar på att ta det i augusti istället. Känner att jag inte riktigt orkar just nu...vet inte. Gud vilken ångest man kan ha!

Det känns som att vi vill göra allt man kan själv för att få nästa ivf att fungera. Äta bra osv. Kanske prova zoonterapi eller nått. Det är ju sista landstingsfinansierade försöket. Och vi vet inte riktigt när vi kan ha råd att finansiera själva om det misslyckas! Åhh hur ska jag göra...känns som att jag håller på bli galen av allt detta! Kan man bryta ihop för mindre lixom...

• jennyz

Har ni provat akupunktur? Det finns inga säkra forskningar på att det hjälper, jag ville dock prova allt möjligt, och då lyckades det så jag tror att det hjälpte oss i alla fall... Man ska helst börja minst en månad innan ÄP för att få bäst resultat sa min akupunktör i alla fall, en gång per vecka gick jag fram till TD, och direkt efter både ÄP och ET...

• Hela85

En vecka kvar till TD och idag känns det verkligen som mensen är på G :( Antar det vore rimligt att den kom idag eftersom det är 14 dagar sen jag hade äggplock. Håller tummarna att det inte är mensvärk jag känner men hoppet håller på försvinna :(

• santa86

Vi tänker positivt :) hoppas på de bästa, pepp pepp.. Klart att vi ska lyckas, allihopa..

På morgonen har jag varit och tagit blodrovet, så får vi se Vad dom säger imorgon.. Om jag ska börja med sprutorna :)

• Hela85

Kunde inte hålla mig var tvungen att testa. På cb digitala test står det GRAVID 2-3! Trodde jag skulle svimma. Var helt inställd på ytterligare ett inte gravid. Nu börjar min nojjiga hjärna tänka att tänk om det visar fel men tror inte det då det faktiskt är 14 dagar sedan äggplock idag. Lyckan är total :)

• Nektar
    Hela85 skrev 2013-05-20 19:34:28 följande:
    Kunde inte hålla mig var tvungen att testa. På cb digitala test står det GRAVID 2-3! Trodde jag skulle svimma. Var helt inställd på ytterligare ett inte gravid. Nu börjar min nojjiga hjärna tänka att tänk om det visar fel men tror inte det då det faktiskt är 14 dagar sedan äggplock idag. Lyckan är total :)
    Tänkte gå in och skriva att det var tydliga graviditetstecken du hade, mensvärk i flera dagar brukar vara graviditet på g. Stort grattis, måste kännas fantastiskt och omtumlande! Vi håller nu tummarna!

Själv tog jag ännu ett test ikväll, på vårofficiella testdag och det visar supertydligt + så det är väl bara att inse att den trötthet som gör att jag knappt håller ögonen öppna på bussen, den minskande kissblåsan på kvällen, de galet ömma brösten och den ev redan kännbara förändringen ovan blygdbenet faktiskt är tydliga tecken på att plusset stämmer :D  Gravidtråden som är startad utifrån denna tråd, vad heter den? Kanske går att länka till i trådstarten Mustikka?

Santa86: håller tummarna på att du får sätta igång nu, vore ju skönt att slippa känna stress över att inte hinna med processen om något skulle dra ut på tiden.