• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Usch för ovisshet! Idag började jag blöda lagom till lunch, räcker hela tiden med trosskydd, men det är färskt blod som uppenbarligen ökar i kraft ju längre tiden går. Första blödningen kom den 6 maj på rd 7, testade svagt svagt + rd 9 och 10, starkare + rd 13 och väldigt starkt + rd 16 och 21. Vad ska man tro? Rd 24 idag. Läser ju om en hel del som har tom kraftiga blödningar, men vissa har väl haft tvilligar varav en dött då medan andra haft annat som orsakat det och vissa oförklarliga blödningar. Börjar ställa in oss på något typ av misslyckande iaf och hoppas till tusen att få en jourtid hos KK imorgon em (ivf-kliniken har inte svarat på mitt mail på 2 dagar).

Mammaidamaria: Stort stort grattis, längtar till jag själv får uppleva lyckan!   

• äralltupptaget

Nektar - Usch vad tråkigt att du blöder men håller tummarna för er iaf. Ang mailet till kliniken, har du mailat till deras nya mailadress ?? Dom har bytt mail och haft problem att inte alla får autosvar om att det är fel mailadress !!

• Nektar

I

äralltupptaget skrev 2013-05-23 22:10:34 följande:
    Nektar - Usch vad tråkigt att du blöder men håller tummarna för er iaf. Ang mailet till kliniken, har du mailat till deras nya mailadress ?? Dom har bytt mail och haft problem att inte alla får autosvar om att det är fel mailadress !!

Ja, fick autosvaret så mailade igen. Ämnet var "ändring av tid" så tycker de borde ha kollat det snabbt...men man ska uppenbarligen flagga och skriva mer panikartat..
  • jenads

har idag pratat med doktor Ida i Umeå. kommer att få börja spraya i juli så då är jag klar med det när dom öppnar ingen och då är det dags att börja med sprutan.

• turtle01

Hej på er! Ville bara berätta att i fredags så föddes vår lilla tjej! Dvs den 17:e maj på fm, 51 cm lång o vägde 3430 g. Vi mår bra! Tänker på er och hoppas det snart är er tur!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Nektar

Vaknade till med en nattbinda som var totalt överfylld. Nu är det garanterat kört. Tror aldrig jag gråtit så förtvivlat förut. Tog en Citadon och hoppas den tar ned mig nog på jorden för att få avboka min jobbintervju nu på morgonen samt få tag i KK och ivf-kliniken för bättre svar.

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-24 06:58:39 följande:
    Vaknade till med en nattbinda som var totalt överfylld. Nu är det garanterat kört. Tror aldrig jag gråtit så förtvivlat förut. Tog en Citadon och hoppas den tar ned mig nog på jorden för att få avboka min jobbintervju nu på morgonen samt få tag i KK och ivf-kliniken för bättre svar.

Nej va tråkigt att höra :( Håller ändå tummarna fortfarande att allt ska gå vägen! Hoppas du får tag i dem på ivf-kliniken. Har också mailat deras nya mail men inte fått något svar.
  • Stargazers

En fin och talande dikt om det här med ofrivillig barnlöshet:

Du är självlysande min vän
    det syns på långt håll
    Du rusar fram emot mig
    och innan du öppnat din mun
    så vet jag…
    ”Jag är med barn igen, igen, igen!!!”
    ”Vi som bara skulle skaffa två, tre, fyra!!!”

Du är så vacker min vän

det finaste ordet är skrivet på dig
    Du virvlar glad runt mig
    och talar efterlängtade ord
    och jag ler…
    ”Jag kan inte sätta mig på hans stol utan att bli med barn, med barn, med barn!!!”
    ”Vi som planerade ett sommarbarn för de är friskare, friskare, friskare!!”

Missförstå mig rätt min vän

jag vill inte ta din glädje från dig
    Det är bara det att…
    Jag har planerat barn sedan min första dockvagn
    Jag har suttit näck på hans stol om-uti-fall-att
    Jag skulle bara vilja ”skaffa” ett, ett enda
    Jag skulle också vilja vara med barn, med barn, med barn…

Men det händer inte…

så jag ler och funderar ännu en gång
    på hur jag ska överleva
    vår vänskap,
    din lycka,
    min sorg.

Ett nytt liv har skapats igen

och jag begråter mig själv
    min missunnsamhet,
    min avundsjuka,
    min längtan…..

INFERTILITET

ordet med mångfalld av bottnar
    den första heter längtan
    den andra sorg
    den tredje ensamhet
    varje botten ligger på samma plan
    och trängs
    och tar plats
    och tillverkar sår
    ett tillstånd som bör undantryckas för att
    inte ta glädjen från andra
    inte verka misslyckad
    inte förtära
    för vem vill inte vara en ”riktig” kvinna???

(Skriven av  Maria Liljenberg)

• Petto 83

Fy va jobbigt med dessa blödningar du får dras med... Men ge inte upp hoppet, vill minnas att Jennyz hade en del blödningar och hon är en bra bit in i graviditeten nu. Håller tummarna för er och skickar styrkekramar

Nektar skrev 2013-05-24 06:58:39 följande:

• raffebo

Nektar: Jag blödde med min första son (gjord på kliniken i Umeå), jag hade en jättestor blödning i v 5, alltså jag blödde genom allting, och trodde det var helt kört, men jodå, hans hjärta tickade på. Sen i v 16 blödde jag gigantiskt igen och sen flera gånger till. Jag hade en tvilling som blödde ut. Så mitt råd är inte att ge upp. Jag åkte in till akuten och fick göra VUL.